Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen

Auteur Topic: Stadswachten / BOA's / toezichthouders meer taken, bevoegdheden en middelen  (gelezen 168302 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dus 1 pen afpakken mag, waar leg je dan de grens en waarom? Je hebt gewoon van die mensen af te blijven. Ook mis ik het verhaal van de noodknop. Als die ingedrukt was had in het verhaal wel gestaan dat er meerdere wagens met spoed aangereden kwam. Richtlijn bij ons is dat als iemand zich niet wil identificeren aan een BOA er politie bij komt. Zo simpel is het. Je kan geen bon uitschrijven als je niet weet wie je voor je hebt... dus een andere pen was ook geen oplossing geweest.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Als je het leest en hoort klopt dat inderdaad.
Was de man ziijn hond aan het uitlaten / Nee hij was ontsnapt
Had gewoon die man zijn hond ff laten halen en het was al opgelost.
Maar nee eventjes laten zien dat jullie ook een bonnentje mogen schrijven.
Later in beroep gaan weet je hoeveel tijd daar in gaat zittten en hoeveel man uren daarmee gemoeit is.(je zal die rekening is van je eigen maandsal. moeten betalen ik kan je nu al zeggen dat je 1ste maanden niet eet)

Amstaf, je maakt de klassieke fout. Je oordeel alleen maar naar het verhaal van de "verdachte". Let op die kleurt het verhaal op zijn eigen manier die hem goed uit komt. De politie doet zijn verhaal niet zo dat me maar een (gekleurd) kant van het verhaal hier staat. Als het mijn hond had geweest had ik ook gezegd dat hij ontsnapt was.

gr
Mike


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Ik had die vent 1x gewaarschuwd dat ie de pen moet terug geven. Luistert 'ie niet? Gewoon aanhouden voor diestal....sim-pel.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Ik kan mij zo voor stellen dat een hele simpele discussie uit onbegrip kan oplopen tot proporties die niemand meer snapt. Als iemand een bon aan het schrijven is en je pakt zijn pen af, dan ben je waarschijnlijk al in een emotionele fase waar je niet helder meer nadenkt. Dat zal niet op een beleefde manier gebeuren. Als er dan nog politie bijkomt, versterkt dat de frustratie alleen maar en loopt het uit de hand.
Ik zal niet zeggen dat deze persoon terecht op deze manier is aangepakt. Ik was er niet bij, maar ik kan mij wel situaties voorstellen waar het op deze manier escaleert. Deze man had sterker gestaan door de bon te accepteren en protest aan te tekenen.....
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Ja dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Je werkt mee met de staande houding, je laat blijken het er niet mee eens te zijn. Ook je verklaring laat je duidelijk vermelden op de bon door de BOA. Daarna krijgt hij een acceptgiro die moet hij dan niet betalen en dan komt het van zelf voor bij de politie rechter en die bepaald uit eindelijk of je schuldig bent. Dat was de goede weg geweest.

Maar ja, kort door de bocht blijven mensen moeite hebben met gezag....

gr
Mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Volgens mij doet de politie heel veel aan rollenspellen, gesprekstechnieken, enz. Wat krijgt een BOA voor opleiding daarin?


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Ik heb nooit gezegd dat alle BOA'S (Stadswachten of Handhavers hoe je ze ook wil noemen) kansloos zijn er zitten ook slimme tussen.
Wat moet ik dan op maken uit het onderstaande?

Die "toezichthouders" , dat zijn mensen die verder kansloos zijn op de arbeidsmarkt en uiteindelijk, zwaar gesubsidieerd, een BOA -cursusje krijgen, een uniform aangemeten krijgen en zich vervolgens de man voelen.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Als je het leest en hoort klopt dat inderdaad.
Was de man ziijn hond aan het uitlaten / Nee hij was ontsnapt
Had gewoon die man zijn hond ff laten halen en het was al opgelost.
Maar nee eventjes laten zien dat jullie ook een bonnentje mogen schrijven.
Later in beroep gaan weet je hoeveel tijd daar in gaat zittten en hoeveel man uren daarmee gemoeit is.(je zal die rekening is van je eigen maandsal. moeten betalen ik kan je nu al zeggen dat je 1ste maanden niet eet)

Onderstaand het hondenbeleid van de betreffende gemeente:
http://www.h-i-ambacht.nl/hia?waxtrapp=zcvuyDsHwqOxqOnHAmkcBhkcBE

Volgens dit stukje tekst moeten honden binnen de bebouwde kom aangelijnd zijn. Dat was blijkbaar volgens de BOA's niet het geval. Dan zou het niet uitmaken of je aan het uitlaten bent, of dat je hond uit zich zelf naar buiten vlucht. Als hondeneigenaar wordt je geacht het plaatselijk beleid te kennen, en je eraan te conformeren. Als ik fout parkeer krijg ik ook een prent.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Wat moet ik dan op maken uit het onderstaande?




Als je goed leest is dit een tekst uit een opmerking van iemand die stond op www.rijnmond.nl als ik me niet vergis
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Onderstaand het hondenbeleid van de betreffende gemeente:
http://www.h-i-ambacht.nl/hia?waxtrapp=zcvuyDsHwqOxqOnHAmkcBhkcBE

Volgens dit stukje tekst moeten honden binnen de bebouwde kom aangelijnd zijn. Dat was blijkbaar volgens de BOA's niet het geval. Dan zou het niet uitmaken of je aan het uitlaten bent, of dat je hond uit zich zelf naar buiten vlucht. Als hondeneigenaar wordt je geacht het plaatselijk beleid te kennen, en je eraan te conformeren. Als ik fout parkeer krijg ik ook een prent.

Dus volgens jou ben je verplicht om je hond ook in je eigen huis aangelijnd te houden.
En iedere Nederlander dient de wet te kennen???? Ken jij ze uit je hoofd!!!!!!!!! Utopie

Mijn eigen hond loopt nooit aan een lijntje ondanks dat het van de APV wel zou moeten en ja we zijn er al een aantal keren op aangesproken en hebben het gewoon uitgelegd dat het medische niet mogelijk is ook een tuigje mag niet en nu vragen ze het niet eens meer.
Je moet de regels ook niet te strak hanteren dan krijg je veel meer voor elkaar.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende