Varkengriep.nl

Auteur Topic: Varkengriep.nl  (gelezen 1899 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Gepost op: 29 april 2009, 14:56:02
Met enige verbazing zie ik de advertentie bovenaan het HV forum met de site www.varkengriep.nl (ik neem aan dat de correcte naam, varkensgriep.nl al bezet was?).
Behalve dat de informatie op site niet klopt en vol spelfouten staat, zie ik dat de 'grieppakketten' weer van stal zijn gehaald (zag ze ook al bij de vogelgriep):

Griepvirus beschermingskit
[antiflukit] €22,23

Inhoud varkensgriepkit:
Mondmasker FFP2
Alcoholdeppers, 10 stuks
Handschoenen (latex), 5 paar
Chirurgisch mondmasker, 5 stuks
Hand-desinfectant, 100 ml



OK, medisol is een commercieel bedrijf, maar dit gaat toch wat ver? 1 masker, wat deppers en alcohol + 5 paar(!) latex handschoenen voor ruim 22 euro  :o
Dit klink echt als inspelen op angst, en daar veel en veel te veel geld voor willen vangen.  >:(


Arts  www.alphalog.nl


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1 Gepost op: 29 april 2009, 15:01:43
22 euro is inderdaad een belachelijk hoge prijs.
Het is natuurlijk een ieder zijn keuze om zoveel geld uit te geven aan middelen zoveel als hij/zij zelf wil maar dit slaat toch nergens op.
Zal een ieder dan ook aanraden om gewoon even gebruik te maken van google en je zal zien dat je vele malen goedkoper uit kan zijn door artikelen los te kopen bij diverse winkels.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 29 april 2009, 20:53:59
Ter vergelijking: http://edition.cnn.com/2009/HEALTH/04/28/regular.flu/index.html

De gewone, niet gemuteerde variant kost 36.000 Amerikanen per jaar het leven...
Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 april 2009, 21:24:56
Dat pakket is inderdaad idem aan die van de vogelgriep; tenminste ik herinner mij hem zo. Het idee is leuk, maar duur en onhandig; ik zou een hele doos mondmaskers kopen en een doos handschoenen, flesje sterilium, evt spatbril en klaar is Kanarie. Dit pakket is ja zo op!


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2009, 12:48:07
Varkensgriep is inmiddels een achterhaald begrip, juiste benaming is Mexicaanse griep  ;)