GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 161451 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik wens iedereen, slachtoffers en alle hulpverleners heel veel sterkte bij het verwerken van deze gebeurtenis.

heb de vlag maar binnen gehaald

Rob


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Na even intern overleg plaats ik deze foto. Mocht jullie twijfelen aan het plaatsen van foto's dan kan je altijd even met ons contact opnemen!
http://www.geenstijl.nl

Op "het brandweerforum" werd een link onder een tekstbericht van mij, dat afkomstig was van geenstijl, verwijderd vanwege de onthullende foto's. Tot mijn stomme verbazing, aangezien ik de foto's zelf nog niet eens gezien had en ik nog nooit eerder had meegemaakt dat de bronvermelding van een bericht werd verwijderd.  

Om discussies over het wel of niet plaatsen van schokkende foto's te voorkomen, heb ik op ons collega-hulpdienstenforum in België alleen de link naar de beeldbank van het ANP geplaatst, met de waarschuwing dat de foto's op deze site niet voor ieders ogen geschikt zijn. Dan kan men vervolgens zelf bepalen of men doorklikt of niet.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Na even intern overleg plaats ik deze foto. Mocht jullie twijfelen aan het plaatsen van foto's dan kan je altijd even met ons contact opnemen!

http://www.geenstijl.nl

Blijf het schokkend vinden. Op de achtergrond zie je mensen gewond op straat liggen.
Ik vraag me werkelijk af of je dit soort foto's moet plaatsen uit respect voor de betrokkenen en nabestaanden en familie.
Ik dacht dat er ook een soort etiquette was met betrekking tot dit soort foto's.
Maar ok, ik zeg niets meer. Ben niet boos of zo, gewoon verontwaardigd.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820086/___Veroorzaker_drama_blanke_man___.html?p=1,1

do 30 apr 2009, 15:10  | 0 reacties | lees voor
'Veroorzaker drama blanke man'

APELDOORN -  De automobilist die het drama in Apeldoorn heeft veroorzaakt, is een blanke man. Dat meldt de NOS. De man zou rond de 25 jaar zijn, maar volgens andere getuigen is hij rond de 50 jaar.

De man is uit zijn auto gehaald en gewond naar het ziekenhuis vervoerd. De zwarte Suzuki Swift werd daarvoor door de hulpdiensten opengeknipt.

Volgens een getuige was dezelfde man in zijn auto eerder door de beveiliging bij een afzetting weggestuurd.

De politie en brandweer zijn donderdag aangekomen bij de Kastanjelaan in het Gelderse plaatsje Velp. Dat is het vermoedelijke adres van de eigenaar van de auto die betrokken was bij het incident in Apeldoorn.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Blijf het schokkend vinden. Op de achtergrond zie je mensen gewond op straat liggen.
Ik vraag me werkelijk af of je dit soort foto's moet plaatsen uit respect voor de betrokkenen en nabestaanden en familie.
Ik dacht dat er ook een soort etiquette was met betrekking tot dit soort foto's.
Maar ok, ik zeg niets meer. Ben niet boos of zo, gewoon verontwaardigd.


Dit zijn de foto's die door ANP Photo (die overigens zeer snel en up-to-date zijn met de verslaggeving, en prima materiaal afleveren, hoe cru het ook klinkt) aan alle media geleverd worden. En ja, die zijn schokken, en ja, die zie je morgen in elke krant. Het is nou eenmaal een schokkende gebeurtenis.
En geloof me, op de ANP beeldbank staan nog veel schokkender foto's van dit incident.


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Bah, wat een enorm drama hier in Apeldoorn. Een dag waar een heleboel mensen zo enorm druk mee zijn geweest, dat het dan zo eindigd. Heb er geen woorden voor.
Veel sterkte aan alle betrokkenen. :'(


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820172/__Feest_Museumplein_Amsterdam_ingekort__.html

do 30 apr 2009, 15:26 | lees voor
Feest Museumplein Amsterdam ingekort

AMSTERDAM -  Radio 538 kort het feest op het Museumplein in Amsterdam in. Dat gebeurt deels uit medeleven na de gebeurtenissen in Apeldoorn, deels omdat een aantal artiesten al had besloten niet mee te doen. Dat heeft burgemeester Job Cohen van de hoofdstad bekendgemaakt.

Evenementen in Amsterdam mogen van Cohen wel gewoon doorgaan. „Ik ga het niet verbieden.” Hij zei zich wel te kunnen voorstellen dat andere organisatoren in de stad - net als Radio 538 - hun programma inkorten.

In andere steden zijn donderdag officiële evenementen afgelast. In Amsterdam waren die er sowieso niet. Was dat wel het geval geweest, dan waren die niet doorgegaan. Cohen heeft wel besloten dat hij geen festiviteiten meer bijwoont. „Voor mijn gevoel is de dag over.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3187084/Rode_Kruis_twee_doden_twaalf_gewonden.html

 donderdag 30 april 2009
Rode Kruis: twee doden, twaalf gewonden

APELDOORN - Het Rode Kruis meldt donderdag dat er twee doden en twaalf gewonden gevallen zijn bij het incident in Apeldoorn. De hulporganisatie heeft ondersteuning geboden aan de ambulancediensten nadat een personenauto tijdens de viering van Koninginnedag met hoge snelheid op de mensenmenigte inreed.
Diverse gewonden zijn opgevangen in het Rode Kruisgebouw in Apeldoorn. In een schoolgebouw heeft het Rode Kruis 35 gehandicapten opgevangen van een plaatselijke drumband die getuige waren van het ongeluk.

(ANP)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3820233/__Verblijfplaats_Koninklijke_familie_onbekend__.html

do 30 apr 2009, 15:37 | lees voor
Verblijfplaats Koninklijke familie onbekend

APELDOORN -  Het is onduidelijk waar de Koninklijke familie op dit moment verblijft. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst wil daar vooralsnog geen mededelingen over doen.

De familie reed na het incident direct naar door Paleis Het Loo. De leden van de koninklijke familie was zichtbaar aangeslagen.


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
17 slachoffers, 4 overleden :( :'( EDIT: 5 zwaargewond en 7 lichtgewond, woonplaats verdachte is bekend en er wordt uitgegaan van opzet en doorzoekingen van de woning van de verdachte zijn gaande
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!