GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 162351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Goed, ik kom net terug uit Apeldoorn.
ik moest posten voor het Rode Kruis (afd. Apeldoorn had Harderwijk-Ermelo om wat personeel gevraagd)

Ik zelf stond op de post bij het station, maar was op dat moment bij de kermis. via de portofoon werd direct 'geschreeuwd' om AED's en extra personeel, en tegelijkertijd gingen de piepers voor brandweer+GRIP2+2x traumaheli. wat er was wist nog niemand, maar omdat het meest zuidelijke deel van de binnenstad ook voorzien moest blijven, hoefde ik mijn collega's in 'het noorden' gelukkig niet te helpen.
Nu pas begint door te dringen wat er nu gebeurd is. Vreemd om te beseffen dat je gewoon doorgewerkt hebt, omdat er elders ook onwelwordingen plaatshadden. Ik moest zelf nog een gewonde fietser helpen op het Stationsplein, ik had begrepen dat dit ook te horen was via het internet (die link). Zijn hier toevallig opnames van?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3821211/__Bijeenkomst_in_Grote_Kerk__.html

do 30 apr 2009, 18:14 | lees voor
Bijeenkomst in Grote Kerk

APELDOORN -  In de Grote Kerk in Apeldoorn vindt vrijdagavond een samenkomst plaats waarbij wordt stilgestaan bij het incident van donderdag tijdens de viering van Koninginnedag. De dienst wordt geleid door dominee Rob Visser, predikant van de Grote Kerk.

De kerk opende donderdag direct nadat een man op de mensenmassa was ingereden haar deuren voor het publiek. Ze konden er een kaarsje branden om medeleven te betonen met de slachtoffers en alle betrokkenen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Ron-Almere

  • Gast
Inderdaad diep respect voor haar. En dan te bedenken dat ze over een paar dagen weer in Amsterdam op de dam staat.
Vraag me af of dit wel doorgaat.
God, wat een dag!!

De herdenking op de Dam zal zeker wel doorgaan,maar zal zeker voor Beatrix en haar zoon& schoondochter een dubbele betekenis hebben.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Wie de schoen past, trekke 'm aan;

Hou nou eens op met dat gelul van beelden die niet op internet kunnen. Waarschuwing hier, waarschuwing daar. DIT is wat er gebeurd is, en DIT is zoals het eruit ziet. Het kan niet mooier worden gemaakt dan dat het is. Als de realiteit te hard is, kijk je NIET.
Dit is waar ''een gek'' toe in staat is. Sterkte aan alle nabestaanden en getuigen en een ieder die dat toekomt.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
p2kflex
13:28:31 30-04-09GROUP-1Prio 1 Grip (nader bericht: grip-1) ISALA KLINIEKEN LOK.SOPHIA DOKTER VAN HEESWEG 2 8025AB ZWOLLE
GRIP 10620270MKA IJsselland (OvD-G)
p2kflex
13:30:48 30-04-09GROUP-1Prio 1 Grip (nader bericht: grip-1) ISALA KLINIEKEN LOK.SOPHIA DOKTER VAN HEESWEG 2 8025AB ZWOLLE 992 964 994
GRIP 10600031BRW IJsselland (Centralisten Groep A)
GRIP 10600802BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bemanning bijzondere voertuigen)  
GRIP 10600806BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)
p2kflex
13:29:24 30-04-09-ALPHA-RCVD MET VOORRANG contact AC
0600020BRW IJsselland (RCvD)
p2kflex
13:28:31 30-04-09GROUP-1Prio 1 Grip (nader bericht: grip-1) ISALA KLINIEKEN LOK.SOPHIA DOKTER VAN HEESWEG 2 8025AB ZWOLLE
GRIP 10600021BRW IJsselland (HOvD Noordwest)
GRIP 10600027BRW IJsselland (OvD Hattem - Heerde - Zwolle)  
GRIP 10600031BRW IJsselland (Centralisten Groep A)
GRIP 10600048BRW IJsselland (HSvD - Hoofd Sectie van Dienst)
GRIP 10600059BRW IJsselland (Leider CoPI)
GRIP 10600060BRW IJsselland (Onbekende code)
GRIP 10600119BRW IJsselland (Chef AC)
p2kflex
13:27:14 30-04-09GROUP-1Prio 1 Stroomstoring (nader bericht: grip-1) ISALA KLINIEKEN LOK.SOPHIA DOKTER VAN HEESWEG 2 8025AB ZWOLLE 796
GRIP 10600119BRW IJsselland (Chef AC)
p2kflex
13:09:29 30-04-09GROUP-1Prio 1 OMS Brandmelding ISALA KLINIEKEN LOK.SOPHIA DOKTER VAN HEESWEG 2 8025AB ZWOLLE 745 744 751
0600776BRW Zwolle (Noord) (Kazernebezetting Blusploeg)
0600782BRW Zwolle (Noord) (Lichtkrant)
0600783BRW Zwolle (Noord) (Monitorcode)
0600802BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bemanning bijzondere voertuigen)  
0600803BRW Zwolle (Hoofdpost) (Kazernebezetting Blusploeg)
0600806BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)

30-04-09 Gewonden worden binnengebracht Isala klinieken Zwolle(+Video)        
Zwolle - Met meerdere traumahelikopters werden gewonden van het ernstige incident in Apeldoorn binnen gebracht.
Tijdens het incident vond een verwarde man het nodig om de stroom van het ziekenhuis in Zwolle stop te zetten. Direct werd de brandweer en andere hulpdiensten ingezet. De man is aangehouden door de politie. Nadere info volgt later...

http://www.regiozwolle.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=904&Itemid=1
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
....+2x traumaheli.....

Dit waren er uiteindelijk 3. Deze stonden op een veld bij voetbalvereniging AGOVV. De LL 1, 3 en 4.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3821501/__Amsterdam___ga_huiswaarts___.html

do 30 apr 2009, 19:08 | lees voor
Amsterdam vraagt feestvierders naar huis te gaanr

AMSTERDAM -  De gemeente Amsterdam vraagt feestvierders huiswaarts te keren wegens het drama in Apeldoorn. Op circa twintig lichtborden in de stad staat de tekst: „Uit respect voor de slachtoffers in Apeldoorn verzoeken wij u naar huis te gaan.” Dat heeft een woordvoerster donderdagavond bekendgemaakt.

Eerder werd al bekend dat veel organisatoren van feesten hun programma hebben aangepast vanwege het drama in Apeldoorn. Het evenement van Radio 538 op het Museumplein is twee uur eerder afgelopen dan gepland. Ook de feesten op het Rembrandtplein, Weteringcircuit en Max Euweplein stoppen een of twee uur eerder.

Bij een aantal evenementen werd een moment stilte gehouden. Dat gebeurde onder meer op het Museumplein en op het Leidseplein. Om 20.00 uur houden drie dancefeesten een minuut stilte: Twisted op het Weteringcircuit, Chemistry in het Westerpark en Loveland bij de Stopera.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168

Tijdens het incident vond een verwarde man het nodig om de stroom van het ziekenhuis in Zwolle stop te zetten. Direct werd de brandweer en andere hulpdiensten ingezet. De man is aangehouden door de politie. Nadere info volgt later...

WTF?? Is daar al meer over bekend? Telkens als je denkt; het kan niet gekker, staat de volgende gek op...


zomervlinder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • niet elke verandering is een verbetering.
Ik stond tot vanmiddag 3 uur in de stad mensen te helpen en daarnaast ook geld in te zamelen voor de voedselbank,
En toen kwam ik thuis en zag ik dit.. ik ben nog nooit zo geschrokken. Nu ben ik net de stad in geweest en die lichtborden staan er idd.
en naar mijn idee zijn er ook al heelveel mensen richting huis gegaan....