GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 159944 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Wie de schoen past, trekke 'm aan;

Hou nou eens op met dat gelul van beelden die niet op internet kunnen. Waarschuwing hier, waarschuwing daar. DIT is wat er gebeurd is, en DIT is zoals het eruit ziet. Het kan niet mooier worden gemaakt dan dat het is. Als de realiteit te hard is, kijk je NIET.
Dit is waar ''een gek'' toe in staat is. Sterkte aan alle nabestaanden en getuigen en een ieder die dat toekomt.

Beetje normaal doen kan ook geen kwaad. Je lijkt wel overspannen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


frank1984

  • BHV, RK Rolde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Nu vraag ik me af of er iemand is die de stream heeft opgenomen, dit lijkt mij interessant materiaal om nog te beluisteren. Dit kan een leermoment worden voor de verschillende hulpverleners en geïnteresseerden op dit forum.

Ik denk niet dat iemand de stream opgenomen heeft, hij bufferde behoorlijk. Er waren natuurlijk veel mensen die er natuurlijk even naar wilde luisteren. Ik heb er wel een tijdje aangehangen, was voornamelijk aansturen van materieel. Wel druk verkeer hoor, dat wel.

Even iets wat ik me afvraag. Wat is / was de rol van de SIGMA in dit geheel? Ze zijn pas vrij laat opgeroepen en het leek er niet op dat er toen nog veel slachtoffers TP waren waar niet al een MMT team voor was. Ik heb ze ook in het geheel niet kunnen zien in het nieuws.

Aan de ene kant hoopte ik niet dat het de dader was, de vijfde dode, maar als ik moet kiezen tussen nog een onschuldig slachtoffer of de dader, dan heb ik die keuze wel snel gemaakt. Maar het zou te makkelijk zijn voor hem als hij het ook niet red.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Nu vraag ik me af of er iemand is die de stream heeft opgenomen, dit lijkt mij interessant materiaal om nog te beluisteren. Dit kan een leermoment worden voor de verschillende hulpverleners en geïnteresseerden op dit forum.
Ja ik ook.
Ik had graag verteld over wat andere klusjes (voor degenen die hebben meegeluisterd: de gewonde man die met flinke snijwonden weer verder fietste) maar helaas trekt dit toch de meeste aandacht.
Ik heb nog weinig collega's van post 6 & 7 (post 6 was gestationeerd op de betreffende kruising) gesproken, maar over de porto was direct te horen dat het goed mis was. De rode kruis-meldkamer (5300) was direct op de hoogte door zowel collega's die om AED's en extra personeel vroegen, als door de MKA. Heel vreemd om te merken dat alles gewoon doorgaat en niemand nog van iets weet, terwijl je in je oor andere verhalen hoort. Dat gevoel kwam nog sterker toen wij doorkregen dat het wel eens een aanslag zou kunnen zijn (o.a. versterkt door afkondiging GRIP 4) ...


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Bij levenslang heeft hij een hele tijd om na te denken en zich te realiseren wat hij nu precies gedaan heeft...

ik vind dat we de principes uit exodus uit de bijbel mogen gebruiken, een leven voor een leven. deze man heeft zo veel aangericht. je moet er toch noet aan denken dat hij over 30 jaar weer op straat komt!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993

ik vind dat we de principes uit exodus uit de bijbel mogen gebruiken, een leven voor een leven. deze man heeft zo veel aangericht. je moet er toch noet aan denken dat hij over 30 jaar weer op straat komt!

Het is maar net wat je wilt lezen:

En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. (Matteüs 5:39)

 ;)

De mensen die omgekomen haal je er niet mee terug, wat voor straf de veroorzaker ook krijgt...  :-\


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hell.... nee!

Er is geen enkele rechtvaardiging om je tot hetzelfde niveau te verlagen. En als je het dan toch over de bijbel hebt; er is er maar Een die daarover schijnt te gaan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.ad.nl/binnenland/3187567/Slachtofferhulp_krijgt_tientallen_telefoontjes.html

 donderdag 30 april 2009
Slachtofferhulp krijgt tientallen telefoontjes

APELDOORN - Slachtofferhulp Nederland heeft tot donderdagavond 20.00 uur tientallen telefoontjes gekregen naar aanleiding van de aanslag in Apeldoorn.

Tot 22.00 uur donderdagavond kan iedereen die daar behoefte aan heeft bellen met 0900-0101 om zijn hart te luchten over het incident. Vrijdag kan er weer worden gebeld van 09.00 tot 17.00 uur. Dat heeft een zegsvrouw donderdagavond gemeld.

Volgens haar zitten constant zeven mensen achter de telefoon. Veel bellers zijn overstuur omdat ze het incident hebben gezien of omdat het incident associaties oproept met gebeurtenissen uit het verleden.

(ANP)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Hell.... nee!

Er is geen enkele rechtvaardiging om je tot hetzelfde niveau te verlagen. En als je het dan toch over de bijbel hebt; er is er maar Een die daarover schijnt te gaan.

En daarmee moesten we de discussie over de bijbel en omstreken maar afsluiten denk ik ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Yep!

Wederom zo'n discussie waar we toch niet uitgaan komen.

BOT!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.apeldoorn.nl/smartsite.dws?id=133274

Informatienummers drama Koninginnedag

naar archief nieuwsoverzicht

30 april 2009

Hier vindt u een aantal telefoonnummers en adressen voor meer informatie of hulp.

Voor Slachtofferhulp kunt u bellen: 0900-0101.

Voor getuigeninformatie kunt u de politie bellen: 0800-6070.

Persvragen worden vanaf morgenochtend, vrijdag 1 mei, weer beantwoord. Voor zeer dringende vragen kunt u proberen de perswoordvoerder te bereiken onder tel. (055) 580 13 63.

Schouwburg en congrescentrum Orpheus is vrijdag 1 mei van 10.00 tot 17.00 uur open voor mensen die op welke manier dan ook betrokken zijn geweest bij het incident op Koninginnedag en behoefte hebben aan geestelijke opvang of nazorg.
Adres: Churchillplein 1 in Apeldoorn, tegenover de Grote Kerk.

Vanaf vrijdag 01 mei ligt tenslotte in het stadhuis een condoleanceregister ter nagedachtenis aan de slachtoffers. Het stadhuis is van 09.00 tot 15.00 uur geopend. Er is ook een digitaal condoleanceregister. http://www.apeldoorn.nl/smartsite.dws?id=133269