GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 162364 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
'Karst T. kondigde daad aan'

Uitgegeven: 4 mei 2009 07:45
Laatst gewijzigd: 4 mei 2009 07:45

AMSTERDAM - De dader van de aanslag bij Koninginnedag heeft zijn daad nog geen maand geleden aangekondigd. Dat zegt zijn voormalige buurman uit Velp maandag in het AD.
 
Toen Karst T. nog in Velp woonde, zou hij zich in een café in een gesprek met de buurman hebben beklaagd over de uitzichtloosheid van zijn bestaan.

Nadat hij had geblowd zou hij hebben gezegd dat hij baalde van zijn situatie als werkloze en dat hij 'misschien wel gekke dingen' ging doen als hij de huur niet meer kon betalen.

http://www.nu.nl/algemeen/1958662/karst-t-kondigde-daad-aan.html


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
En een foutje van het AD:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/ad_zet_verkeerde_tates_op_voor.html

Citaat
AD zet verkeerde Tates op voorpagina

Goedenavond! Ik blijf niet netjes door jullie met geachte dame of heer aan te spreken. Ik ben namelijk boos op jullie. Er staat namelijk een link op jullie site naar mijn hyve. Dit in verband met de aanslag op Koninginnedag die gepleegd is door ene K.R. Tates. Reaguurders hebben die link geplaatst en sindsdien wordt ik helemaal gek van de mailtjes en prive-berichten en krabbels op mijn hyve. Er zijn allerlei mensen die denken dat ik degene ben die de aanslag heeft gepleegd, terwijl die mafkees al lang dood is. Echter zolang als jullie die link laten staan, blijven ze mij dus lastig vallen. IK EIS DUS VAN JULLIE DAT JULLIE DIE LINK VAN DE SITE HALEN.... ZO NIET, DAN OVERWEEG IK JURIDISCHE STAPPEN TEGEN JULLIE TE ONDERNEMEN, OMDAT IK GEWOON GEEN LEVEN MEER HEB! Gaarne zie ik uw reactie tegemoet. En nog veel liever zie ik dat jullie die link verwijderen. Groeten. R. Tates en dus niet K.R. Tates. Zie hier het mailtje dat de redactie van GeenStijl op 2 mei jl. ontving. Hierna hebben wij de links in de comments naar de hyves van Richard verwijderd. Want straks gaat hij ook 'rare dingen doen.' Het weerhield de fotoredactie AD - die van de ANP fotomoord inderdaad ja! - er niet van vandaag alsnog een pica van de VERKEERDE Tates pontificaal op de papieren voorpagina te plempen. FAIL!

En dan proberen even door het tendentieuze geneuzel van GS heen te lezen. 'Klein' foutje van het AD  :-X


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
En een foutje van het AD:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/ad_zet_verkeerde_tates_op_voor.html

En dan proberen even door het tendentieuze geneuzel van GS heen te lezen. 'Klein' foutje van het AD  :-X

Zo dat is erg! Je zal maar zo belaagd worden. Verschrikkelijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
*mompelt iets met; kalf verdronken, put dempen...*

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/05/cohen_kondigt_noodverordening.html

Ik ben van mening dat deze verordening bij alle grootschalige evenementen van kracht moet (kunnen) zijn.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Koningin Beatrix heeft zich vandaag weer voor het eerst in het openbaar begeven sinds 30 april. Dit was voor de Dodenherdenking in Amsterdam.
Dat is door de bevolking met applaus ontvangend, tijdens de toespraak van Burgemeester Cohen.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/4/040509_dodenherdenking.html

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/4/040509_dodenherdenking_cohen.html


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Koningin Beatrix heeft zich vandaag weer voor het eerst in het openbaar begeven sinds 30 april. Dit was voor de Dodenherdenking in Amsterdam.
Dat is door de bevolking met applaus ontvangend, tijdens de toespraak van Burgemeester Cohen.
<knip>

Een warm gebaar wat onze zichtbaar aangedane Vorstin en familie zeker goed deed.   O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Een warm gebaar wat onze zichtbaar aangedane Vorstin en familie zeker goed deed.   O0


ja zeker weten!!


guest4965

  • Gast
Sekte verstoort kerkdiensten Apeldoorn

AMSTERDAM – In Apeldoorn zijn zondag zo’n tien kerkdiensten en bijeenkomsten verstoord door een Duitse sekte. Volgens de sekteleden is de aanslag tijdens Koninginnedag het gevolg van de verdeeldheid onder christenen.

Dat meldt het Nederlands Dagblad dinsdag. Volgens de sekte is de christelijke gemeente daarom verantwoordelijk voor de aanslag. De daad van Karst T. zou een straf van God zijn.

Tijdens de diensten namen de sekteleden ongevraagd het woord of begonnen rond te lopen met pamfletten. De meeste Duitsers bleken overigens na enig aandringen bereid om de dienst te verlaten. Om die reden is dan ook nog geen aangifte gedaan bij de politie, schrijft de krant.

Verstoren
De Duitse sekteleden zijn aanhangers van ‘evangelist’ Horst Schaffranek. Op verschillende buitenlandse websites wordt voor hem gewaarschuwd. De sekte staat erom bekend vaak kerkdiensten te verstoren. In sommige gevallen vertrokken zij alleen als gedreigd werd met het inschakelen van politie.

Op Koninginnedag reed de 38-jarige Karst T. met zijn auto dwars door het publiek. Hij doodde daarbij zes mensen en eindigde met zijn auto tegen een monument. T. bezweek vrijdagochtend vervolgens zelf ook aan zijn verwondingen.
© NU.nl

www.nu.nl

Dit is toch niet te geloven... :-X :-\ :'(


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
De politie in Apeldoorn is opzoek naar de eigenaren
van 15 fietsen die agenten hebben meegenomen na de
aanslag op koninginnedag.
Mogelijk denken de eigenaren, dat hun fietsen zijn gestolen.
Dat is niet zo. De politie roept de eigenaren op hun fiets op te halen.

De fietsen stonden geparkeerd in de omgeving van De Naald en
werden na het uitgebreide politieonderzoek op die kruising meegenomen
naar het politiebureau in Apeldoorn.
Inmiddels hebben enkele eigenaren aangifte gedaan van diefstal.
Bij letselschadebureau Pals hebben zich gisteren 3 slachtoffers
van de aanslag gemeld.
Dat zegt een woordvoerder van het bureau.
De 3 hebben lichamelijk en mogelijk psychisch letsel.
Of het ook tot een letselschadeprocedure zal komen, is nog niet bekend.

Bron De Stentor Dinsdag 5 mei 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Sekte verstoort kerkdiensten Apeldoorn

AMSTERDAM – In Apeldoorn zijn zondag zo’n tien kerkdiensten en bijeenkomsten verstoord door een Duitse sekte. Volgens de sekteleden is de aanslag tijdens Koninginnedag het gevolg van de verdeeldheid onder christenen.



In en in Triest. :'(
Ik heb geen woorden voor dit ..... gedrag.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.