GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 162347 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Helaas moet de topic titel verandert worden...
Ik krijg er nog steeds kippenvel van.

Wat mij betreft komt de dader apart in het topic te staan.
Ergens achteraan in het topic....
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
vr 08 mei 2009, 23:54 | 0 reacties | lees voor

Achtste dode drama Apeldoorn

APELDOORN
Door de terreurdaad van Karst T. op Koninginnedag in Apeldoorn is een achtste persoon overleden.
Het is het zevende slachtoffer dat Karst T. heeft gemaakt toen de 38-jarige Karst T. met zijn auto op het publiek inreed.


Volgens Omroep Brabant gaat het om de 46-jarige Marij Pijnenburg uit Moergestel.
De vrouw raakte door de aanslag zwaargewond aan haar nek en hoofd. Pijnenburg doceerde aan een middelbare school.
Ze overleed vrijdagavond in het ziekenhuis. Dat liet een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) weten.
Door de aanslag kwam ook de dader om het leven.

De 14-jarige dochter van de overleden vrouw lag gewond in het ziekenhuis. Zij mocht vrijdag naar huis.
De moeder lag in het ziekenhuis in Zwolle, de dochter was opgenomen in Apeldoorn.

Onder de acht doden is ook de dader van de aanslag, de 38-jarige Karst T. uit Huissen.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3881275/__Achtste_dode_drama_Apeldoorn__.html?p=2,1


 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(  Dat meisje ging toch naar huis om haar verjaardag te kunnen vieren????  
God... WAAROM!!!!!??????  :'( :'( :'( :'(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Michelle1983

  • Gast
Jij bedoelt volgens mij het negenjarige meisje:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3877865/__Meisje_uit_ziekenhuis_na_aanslag__.html

vr 08 mei 2009, 16:24 | lees voor
    
Meisje uit ziekenhuis na aanslag

APELDOORN -  Een meisje dat gewond raakte tijdens de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, is ontslagen uit het ziekenhuis. Dat heeft de gemeente Apeldoorn vrijdag bekendgemaakt.

Het ontslag uit het ziekenhuis betekent dat het meisje haar negende verjaardag vrijdag thuis kan vieren. Op dit moment liggen nog vijf gewonden in het ziekenhuis. Het gaat om drie vrouwen, een man en een meisje van 14 jaar.


Ron-Almere

  • Gast
Lees zojuist dat er een 8ste doden is gevallen ten gevolgen van de aanslag op 30 april. Het betreft een vrouw van 46 uit Moergestel.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Jij bedoelt volgens mij het negenjarige meisje.

Oh, ok ("gelukkig") want dat had ik helemaal verschrikkelijk gevonden... maar het blijft erg.
Bij mij gaat er van alles door me hoofd op dit moment.

Man, man, man.... wat een gekke wereld.
Pfftttt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Lees zojuist dat er een 8ste doden is gevallen ten gevolgen van de aanslag op 30 april. Het betreft een vrouw van 46 uit Moergestel.

Mogguh Ron, Scroll ff terug.  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Was een crossporting Dinges, maar het is triest om dit te lezen een week na de aanslag. En gezien de toestand van andere zwaargewonden vrees ik dat het niet het laatste slachtoffer zal zijn. Maar ik hoop dat ik daar vreselijk naast zit....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
vr 08 mei 2009, 23:54 | 0 reacties | lees voor
Achtste dode drama Apeldoorn

APELDOORN
Door de terreurdaad van Karst T. op Koninginnedag in Apeldoorn is een achtste persoon overleden.
Het is het zevende slachtoffer dat Karst T. heeft gemaakt toen de 38-jarige Karst T. met zijn auto op het publiek inreed.


Volgens Omroep Brabant gaat het om de 46-jarige Marij Pijnenburg uit Moergestel.
De vrouw raakte door de aanslag zwaargewond aan haar nek en hoofd. Pijnenburg doceerde aan een middelbare school.
Ze overleed vrijdagavond in het ziekenhuis. Dat liet een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) weten.
Door de aanslag kwam ook de dader om het leven.

De 14-jarige dochter van de overleden vrouw lag gewond in het ziekenhuis. Zij mocht vrijdag naar huis.
De moeder lag in het ziekenhuis in Zwolle, de dochter was opgenomen in Apeldoorn.

Onder de acht doden is ook de dader van de aanslag, de 38-jarige Karst T. uit Huissen.

BRON: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3881275/__Achtste_dode_drama_Apeldoorn__.html?p=2,1

Wat mij in bovenstaande bericht opviel is dat nu ineens een 14 jarig meisje naar huis mocht afgelopen dag terwijl er eerder op de Telegraaf onderstaand bericht stond
waarin over een 9 jarig meisje werd gesproken wat naar huis mocht.

Hierop heb ik zojuist contact gehad met de Telegraaf afdeling internet redactie, zij schrokken van mijn bericht en gaan de zaak DIRECT uitzoeken
en zullen als het nodig is het artikel van 23:54 uur aanpassen.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/3877865/__Meisje_uit_ziekenhuis_na_aanslag__.html
vr 08 mei 2009, 16:24 | lees voor

Meisje uit ziekenhuis na aanslag
APELDOORN
Een meisje dat gewond raakte tijdens de aanslag op Koninginnedag in Apeldoorn, is ontslagen uit het ziekenhuis. Dat heeft de gemeente Apeldoorn vrijdag bekendgemaakt.
Het ontslag uit het ziekenhuis betekent dat het meisje haar negende verjaardag vrijdag thuis kan vieren. Op dit moment liggen nog vijf gewonden in het ziekenhuis. Het gaat om drie vrouwen, een man en een meisje van 14 jaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
NOS meldt dat zowel het 14-jarige meisje als het 9-jarige meisje naar huis zijn.

Drama Apeldoorn eist achtste leven  9-05-09  
 
De aanslag op Koninginnedag heeft een achtste leven geëist. Het gaat om een 46-jarige vrouw uit Moergestel in Noord-Brabant. Ze is in het ziekenhuis overleden aan haar verwondingen.

Haar dochter van veertien lag ook gewond in het ziekenhuis, maar zij mocht gisteren naar huis, evenals een meisje van negen.

De andere overleden slachtoffers zijn twee mannen en een vrouw uit Apeldoorn, een man uit Amersfoort, een man uit Almere en een vrouw uit Zutphen. Ook de dader uit Huissen kwam om het leven.

Herdenking
De vrouw overleed gisteravond kort na de herdenking in Apeldoorn. De bijeenkomst vond plaats in theater Orpheus in de stad.  

Burgemeester De Graaf van Apeldoorn, premier Balkenende en Simon Boon van de Nederlandse oranjeverenigingen hielden toespraken tijdens de dienst die werd geleid door theologe en tv-presentatrice Jacobine Geel.

Ook Nadia van Opstal hield een rede. Haar moeder raakte ernstig gewond tijdens het drama, maar overleefde het wel.

Koningin Beatrix, prins Willem-Alexander, prinses Máxima, prinses Margiet en Pieter van Vollenhoven woonden de besloten herdenkingsdienst bij. Op het marktplein van Apeldoorn volgden nog eens enkele duizenden mensen de dienst via een groot scherm.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/9/090509_koninginnedag_achtste_dode.html


Michelle1983

  • Gast
Volgens een nieuwsbericht van de middelbare school waar de gisteravond overleden vrouw les gaf, is het meisje van 14 inderdaad naar huis.