Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten

Auteur Topic: Catering / verzorging hulpverleners bij calamiteiten  (gelezen 22952 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #80 Gepost op: 19 februari 2012, 18:43:28
Ik neem aan dat u bedoelt de inzetten in 1995 (of daaromtrent)? Ik weet niet wat toen de procedure was voor militaire bijstand. Op dit moment geldt dat bij militaire bijstand alle standaard uitrusting meegaat voor tenminste 72 uur inzet, dus inclusief de voedingspakketjes. Afhankelijk van de situatie ter plaatse kan dan worden overgeschakeld naar reguliere aanvoer van eten (via de logistieke keten) of worden de doosjes per persoon uitgereikt. Op het moment dat het via de keten gaat dan komt er ook inderdaad veel eten... want je hebt beter te veel dan te weinig  ;D

Alle standaard uitrusting gaat echt niet mee.  Dat zal inhouden dat het persoonlijk wapen, opsvest, cbrn masker e.d. ook mee gaan zijn.  Ik kan je vertellen dat deze echt niet mee zijn gegaan. (en ook recente inzetten zijn deze niet meegegaan en zullen niet mee gaan)  
Over de eenheid waar ik het over heb, die hadden echt geen 24uurspakketten op voorraad (en nog steeds niet)    Het ging dus vrij rap via "de keten" (lees bedrijfsrestaurant)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #81 Gepost op: 19 februari 2012, 18:50:36
Maar als er mannen waren die bijna omvielen van de honger en dorst  waarom niet wat vragen aan de burgers?
(als de baas het niet regelt: regel ik het zelf wel)   Of is er dan weer een soort van schaamte?

Als er bij mij aan de deur wat hulpverleners komen met de vraag of ze wat drinken /eten kunnen krijgen ben ik zeker de beroerste niet.
En volgens mij vele burgers ook niet.  

Een kan koffie is zo gezet (al is dit wel vocht- afdrijvend)   (ik heb alleen geen koffiemelk in huis)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 19 februari 2012, 19:08:05
Maar als er mannen waren die bijna omvielen van de honger en dorst  waarom niet wat vragen aan de burgers?
(als de baas het niet regelt: regel ik het zelf wel)   Of is er dan weer een soort van schaamte?

Als er bij mij aan de deur wat hulpverleners komen met de vraag of ze wat drinken /eten kunnen krijgen ben ik zeker de beroerste niet.
En volgens mij vele burgers ook niet.  

Een kan koffie is zo gezet (al is dit wel vocht- afdrijvend)   (ik heb alleen geen koffiemelk in huis)
Een hulpverlener zal niet snel om eten vragen bij een burger, dat gebeurt simpelweg niet. De catering wordt geregeld door de regio,s. Maar zoals ik al eerder vertelde bij zeer grootschalige incidenten kan er wel eens wat mis gaan en kan het gebeuren dat je langer op je verzorging moet wachten. Het is dan niet anders.

Overigens is mijn ervaring dat bij een incident omwonende uit hun zelf wel voor wat te drinken zorgen vaak zit daar ook wel een koek bij of zo.
Vorige maand hadden wij een zeer grote brand in een woning, we zaten midden op de weg bij te komen van een stevige binnenaanval. De buurt regelde voor ons flessen met koud water, zodat wij onze dorst alvast konden lessen. Dus heel vaak zorgt een burger vanzelf wel voor wat te eten of drinken. Dat is vaak de praktijk. O0


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #83 Gepost op: 19 februari 2012, 19:09:36
en natuurlijk zal ik het ze ook aanbieden   ;D 998765      maar om 0600 slaap ik meestal nog   ::)    0098

mijn ervaring is dat er als er iemand in uniform aanbelt en om iets vraagt (toilet) dit niet geweigerd wordt (tenminste dat is mij nog nooit overkomen) Okee, ik heb nog nooit hiervoor om dat tijdsstip aangebeld


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #84 Gepost op: 19 februari 2012, 19:11:29
     maar om 0600 slaap ik meestal nog   ::)    0098
Als we bij jou in de straat zouden staan echt niet meer >:D 0098
Uitzonderingen daargelaten. ^-^ :-X ;D


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #85 Gepost op: 19 februari 2012, 19:15:05
Als we bij jou in de straat zouden staan echt niet meer >:D 0098
Uitzonderingen daargelaten. ^-^ :-X ;D

Ik schreef toch meestal   ;D   098uo   98uiye