Bergingsvoertuig met blauwe lampen?

Auteur Topic: Bergingsvoertuig met blauwe lampen?  (gelezen 26922 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 8 februari 2004, 12:23:01
Heb je misschien een link naar dat onderwerp ?


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #41 Gepost op: 8 februari 2004, 12:40:21
Nog een ander voorbeeld:

Reddingsdiensten zoals die op het strand in Vlissingen...
ik kan me heugen daar ooit RODE flitsers gezien te hebben. Een verlichting die gewoonweg niet bestaat en is voorbehouden aan reddingsdiensten bij wet.

 ???
Nooit gezien op het strand in Vlissingen.
De enige wagen die op het strand in Vlissingen rondrijdt  is hier reeds een paar keer op het Forum voorbijgekomen en dat is een Toyota Landcruiser in brandweerstriping en met blauwe zwaailichtenbak.

Gr
Erik


joost

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2004, 14:33:37
in de gemeente mijdrecht rijd er een reinigingswagen van de gemeente met blouw zwaailicht .
haha
deze kan door de brandweer worden ingezet met zijn haakarm.
deze beschikt ook over ene 2 toon

Nog even en iedereen rijd met blauw en geluid. :o Somige beveiligings bedrijven ookal en verhalen over rode lampen. Het is bijna een oerwoud aan lampen en geluid. :-\ Wat betreft de regeling in de wet , rode kruis mocht dacht ik ook OGS hebben. Voor rampen en als er iets ernstigs gebeurd bij een evenement mogen we OGS voeren onder toestemming van de politie-meldkamer. Als er op een of andere manier een P.A.M of P.M. ( wat is het eigenlijk? :-[ ) ter plaatse nodig is. Vraag me niet bij wat voor situaties , maar dat had ik zo begrepen.

GreeTz JoOsT


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #43 Gepost op: 27 februari 2004, 22:47:02
En het kan zo simpel.

Iedereen die geen goed verhaal heeft waarom hij OGS voorzieningen op zijn auto heeft kan gepakt worden op het feit dat het niet is toegestaan om OGS bedrijfsklaar in of op de auto te hebben.

Iedereen die OGS op zijn wagen mag hebben en onterecht met OGS rijdt pakken op artikel 5 en wat je verder nog kunt bedenken. Laat de agenten onder ons het maar bevestigen, maar volgens mij is artikel 5 een verkeersmisdrijf en maakv het daarom mogelijk om het voertuig als bewijsmateriaal in beslag te nemen. Vast niet voor lang, maar in ieder geval goed voor een gezonde wandeling. ;D


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #44 Gepost op: 28 februari 2004, 12:03:44
Zo zijn er overigens nog meer voorbeelden van instanties met werkende OGS:

Sanquin (bloedbank)
Ambulances van het leger (de hospiks ;))
reddingsbrigades (nooit de reddingsbrigade van bloemendaal gezien in de serie "strandpolitie"?)
volgens mij sommige voertuigen van de KNRM ook....
Berger Kusters hier heeft ze ook (althans op de voertuigen die ze overgenomen hebben van Herber) zitten ze.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #45 Gepost op: 4 maart 2004, 14:57:58
Berger Kusters hier heeft ze ook (althans op de voertuigen die ze overgenomen hebben van Herber) zitten ze.

En die mag ze dus ook niet meer gebruiken...


iemand

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2004, 22:21:13
een hulpverleningsauto met zwaailamp en sirene mogen niet zo maar bij een kruising voorrang nemen art.5 , ze mogen het andere verkeer nooit in gevaar brengen.
een kruising met aangepaste snelheid naderen en contact zoeken met de medeweggebruiker en hopen dat die je gezien en gehoord heeft
en dan maar  hopen dat je voorrang van ze krijgt .
officieel mag je ook geen oranje zwaailamp op je auto hebben en of voeren,tenzij je daar een ontheffing voor hebt.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2004, 23:33:41
Zo zijn er overigens nog meer voorbeelden van instanties met werkende OGS:

Sanquin (bloedbank)
Ambulances van het leger (de hospiks ;))
reddingsbrigades (nooit de reddingsbrigade van bloemendaal gezien in de serie "strandpolitie"?)
volgens mij sommige voertuigen van de KNRM ook....
Berger Kusters hier heeft ze ook (althans op de voertuigen die ze overgenomen hebben van Herber) zitten ze.

Het voertuig van reddingsbrigade Bloemendaal (en andere reddingsbrigade hulpverleningsvoertuigen in de regio Kennemerland, Zandvoort, IJmuiden etc.) rijden met OGS in opdracht van de CPA en deze hulpverleningsvoertuigen voldoen aan de eisen van "voertuig ter medische assistentie" (Star of Life, mobilofoon CPA, roepnummer CPA, ritnummer CPA). `
De voertuigen van de KNRM voeren uitsluitend oranje zwaailichten.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Enforcer

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2004, 02:34:45
Voor oranje lampen hoef je geen toestemming of ontheffing voor te hebben.
Is alleen een extra waarschuwingssignaal voor stilstaande voertuigen, uitstekende lading of werkzaamheden.
Dit om het de overige weggebruikers hierop te attenderen.

Er mag alleen niet met deze lampen aan als een zetene tussen het overige verkeer gereden worden. Het geeft tevens ook geen voorrangsrechten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 20 januari 2005, 16:53:14
na de update van het forum is alles weg, hebben jullie die foto`s nog??
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !