Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009

Auteur Topic: Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009  (gelezen 26516 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431


Blusvouwtje

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 4 september 2009, 01:42:59
Ook wij van het korps Bergen NH is ons verteld dat we opgeroepen kunnen worden in de week van 21 september voor een zeer grote oefening,
en dat als de pager gaat we moeten komen naar de kazerne voor de inzet.
Nu las ik al dat er een hoop volk uit het buitenland gestationeerd wordt in de Gemeente Bergen NH.

Oeps dus ook voor ons brandweer is de kans groot dat we opgeroepen worden....



Nooit verkeerd zo'n grootschalige oefening kan je alleen maar van leren,


Als je kijkt naar de inzet van Schoorl ( zeer, zeer grote duin/bosbrand)  afgelopen week ,  zie je dat oefenen altijd nodig zal zijn, je weet het maar nooit.....

Blusvrouwtje66


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #22 Gepost op: 21 september 2009, 19:45:09
Voor de fotografen alvast een hint: het Copi wordt ingericht langs de Dirk Bijvoetweg bij de parkeerplaats annex botenhelling valk buiten de bebouwde kom van Onderdijk.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #23 Gepost op: 21 september 2009, 19:49:09
En de 'reddings' inzetten woensdag en donderdag zijn verspreid door de hele regio o.a.:

- Akersloot (Alkmaardermeer)
- Werfershoof (grote en kleine Vliet).

Joost ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #24 Gepost op: 21 september 2009, 19:50:58
En dan volgt nu een smakeloze dubbelpost ( dat krijg je als er 2 topics lopen ):

De locatie van het copi voor Floodex scene Wervershoof wordt ingericht op de parkeerplaats/ botenhelling langs de Dirk Bijvoetweg Wervershoof vlak buiten de bebouwde kom van Onderdijk.


Rene112

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 21 september 2009, 21:22:28
Yep... we zijn er bijna klaar voor hoor  ;)  

De afgelopen dagen hebben wij via internet speciale nieuwsuitzendingen bekeken (in het engels) over de situatie in Nederland. Daarmee leven we ons een beetje in want het is echt "bar en boos".... De situatie is zodanig dat er nog maar 10% van de normaal beschikbare hulpverleners in Noord-Holland Noord over is....

Morgen arriveren de buitenlandse hulptroepen in hun BOO (Base Of Operation) gevestigd in het Mobilisatiecomplex Bergen. We hebben het dan over hulpverleners uit Polen, Estland, Duitsland (THW) en Engeland.

Zowel bij "De Grote Vliet" (Medemblik) als bij het "Alkmaardermeer" (Akersloot) zullen woensdag en donderdag grootschalige veldoefeningen worden gehouden met redding, evacuatie en technische hulpverlening. Op elke lokatie wordt een compleet Copi ingericht waarbij de spreektaal grotendeels "engels" zal worden...

Bij het Amstelmeer en op nog een lokatie (uit mijn hoofd sluizen bij Den Oever) zal grootschalig gepompt gaan worden.

En uiteraard draait in Alkmaar het ROT op volle toeren om e.e.a. te coördineren.

De enscenering is een enorme klus waarbij jullie moeten denken aan het organiseren van zeecontainers vol met huisraad om dat vervolgens in het water te verspreiden, drijvende daken waarop mensen zitten, lantaarnpalen die nog net boven het water uitsteken etc. etc.
Niet te vergeten aangevuld met héél veel figuranten.

Beetje lastig is dat voor deze 2 dagen we te maken hebben met uitval van C2000 en mobiele telefonie (door de overstromingen).
We zullen het dus moeten doen met noodvoorzieningen die Defensie ons kan bieden en een alternatieve communicatie met hulp van Dares.

Ik zit woensdag als deelnemer in het ROT en donderdagochtend in het Copi - Alkmaardermeer. Als de situatie het toelaat zal ik proberen jullie een "live" update te geven, want het schijnt dat internet door defensie wel geregeld gaat worden omdat we natuurlijk Cedric maar weer gaan gebruiken!

groeten,
René de Caluwé


Rene112

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 21 september 2009, 21:25:40
[ook maar dubbel... misschien toch handig om er één topic van te maken... mods?]

Yep... we zijn er bijna klaar voor hoor  ;)  

De afgelopen dagen hebben wij via internet speciale nieuwsuitzendingen bekeken (in het engels) over de situatie in Nederland. Daarmee leven we ons een beetje in want het is echt "bar en boos".... De situatie is zodanig dat er nog maar 10% van de normaal beschikbare hulpverleners in Noord-Holland Noord over is....

Morgen arriveren de buitenlandse hulptroepen in hun BOO (Base Of Operation) gevestigd in het Mobilisatiecomplex Bergen. We hebben het dan over hulpverleners uit Polen, Estland, Duitsland (THW) en Engeland.

Zowel bij "De Grote Vliet" (Medemblik) als bij het "Alkmaardermeer" (Akersloot) zullen woensdag en donderdag grootschalige veldoefeningen worden gehouden met redding, evacuatie en technische hulpverlening. Op elke lokatie wordt een compleet Copi ingericht waarbij de spreektaal grotendeels "engels" zal worden...

Bij het Amstelmeer en op nog een lokatie (uit mijn hoofd sluizen bij Den Oever) zal grootschalig gepompt gaan worden.

En uiteraard draait in Alkmaar het ROT op volle toeren om e.e.a. te coördineren.

De enscenering is een enorme klus waarbij jullie moeten denken aan het organiseren van zeecontainers vol met huisraad om dat vervolgens in het water te verspreiden, drijvende daken waarop mensen zitten, lantaarnpalen die nog net boven het water uitsteken etc. etc.
Niet te vergeten aangevuld met héél veel figuranten.

Beetje lastig is dat voor deze 2 dagen we te maken hebben met uitval van C2000 en mobiele telefonie (door de overstromingen).
We zullen het dus moeten doen met noodvoorzieningen die Defensie ons kan bieden en een alternatieve communicatie met hulp van Dares.

Ik zit woensdag als deelnemer in het ROT en donderdagochtend in het Copi - Alkmaardermeer. Als de situatie het toelaat zal ik proberen jullie een "live" update te geven, want het schijnt dat internet door defensie wel geregeld gaat worden omdat we natuurlijk Cedric maar weer gaan gebruiken!

groeten,
René de Caluwé


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2009, 21:40:37
Mijn klas gaat ook met OOV-support mee, als slachtoffer dus. Kan helaas niet aanwezig zijn.. :-\
343, never forget.


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #28 Gepost op: 22 september 2009, 11:02:10
[ook maar dubbel... misschien toch handig om er één topic van te maken... mods?]

Yep... we zijn er bijna klaar voor hoor  ;)  

De afgelopen dagen hebben wij via internet speciale nieuwsuitzendingen bekeken (in het engels) over de situatie in Nederland. Daarmee leven we ons een beetje in want het is echt "bar en boos".... De situatie is zodanig dat er nog maar 10% van de normaal beschikbare hulpverleners in Noord-Holland Noord over is....

Morgen arriveren de buitenlandse hulptroepen in hun BOO (Base Of Operation) gevestigd in het Mobilisatiecomplex Bergen. We hebben het dan over hulpverleners uit Polen, Estland, Duitsland (THW) en Engeland.

Zowel bij "De Grote Vliet" (Medemblik) als bij het "Alkmaardermeer" (Akersloot) zullen woensdag en donderdag grootschalige veldoefeningen worden gehouden met redding, evacuatie en technische hulpverlening. Op elke lokatie wordt een compleet Copi ingericht waarbij de spreektaal grotendeels "engels" zal worden...

Bij het Amstelmeer en op nog een lokatie (uit mijn hoofd sluizen bij Den Oever) zal grootschalig gepompt gaan worden.

En uiteraard draait in Alkmaar het ROT op volle toeren om e.e.a. te coördineren.

De enscenering is een enorme klus waarbij jullie moeten denken aan het organiseren van zeecontainers vol met huisraad om dat vervolgens in het water te verspreiden, drijvende daken waarop mensen zitten, lantaarnpalen die nog net boven het water uitsteken etc. etc.
Niet te vergeten aangevuld met héél veel figuranten.

Beetje lastig is dat voor deze 2 dagen we te maken hebben met uitval van C2000 en mobiele telefonie (door de overstromingen).
We zullen het dus moeten doen met noodvoorzieningen die Defensie ons kan bieden en een alternatieve communicatie met hulp van Dares.

Ik zit woensdag als deelnemer in het ROT en donderdagochtend in het Copi - Alkmaardermeer. Als de situatie het toelaat zal ik proberen jullie een "live" update te geven, want het schijnt dat internet door defensie wel geregeld gaat worden omdat we natuurlijk Cedric maar weer gaan gebruiken!

groeten,
René de Caluwé

Waar kunnen we die nieuwsuitzending vinden?


Jan1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
Reactie #29 Gepost op: 22 september 2009, 12:37:31
@ Joost

Ik kan mij nog een overstroming bij Nijmegen herinneren (jaartal ben ik even kwijt) waar ikzelf met De Kuil in de uiterwaarden van de Waal heb gevaren, en waarbij de Christien (toch niet de kleinste) daar ook druk bezig was.

Zeg dus nooit nooit.

Jan