Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009

Auteur Topic: Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009  (gelezen 26693 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #60 Gepost op: 24 september 2009, 19:11:59
Net terug vanuit wervershoof, walcommandant vandaag geweest
Gisteren in een noplay boot gevaren in Akersloot.
WAT EEN GEWELDIGE ERVARING!!!!!!!!!!
Wat een happening. O0


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #61 Gepost op: 24 september 2009, 20:45:31
Net terug vanuit wervershoof, walcommandant vandaag geweest
Gisteren in een noplay boot gevaren in Akersloot.
WAT EEN GEWELDIGE ERVARING!!!!!!!!!!
Wat een happening. O0

Ik meende je al te herkennen in één van de fotoseries!

 O0


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #62 Gepost op: 24 september 2009, 21:09:00
Iemand toevallig met de Duitsers gesproken die weet hoe laat ze morgen ongeveer weer richting Duitsland vertrekken? (Mag ook per pm) ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


L@sse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
    • 112 Krimpen -- Het laatste nieuws uit de regio Krimpen aan den IJssel
Reactie #63 Gepost op: 25 september 2009, 17:03:05
Ik kwam vanmorgen op de A27 een peloton engelse brandweervoertuigen en brandweerboten tegen begeleid door motorvoertuigen van de KLPD. Zag er indrukwekkend uit!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #64 Gepost op: 25 september 2009, 17:31:25
Ik kwam vanmorgen op de A27 een peloton engelse brandweervoertuigen en brandweerboten tegen begeleid door motorvoertuigen van de KLPD. Zag er indrukwekkend uit!

Klopt, ze zouden vandaag via de tunnel weer terug gaan


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #65 Gepost op: 25 september 2009, 17:45:46
Ik kwam vanmorgen op de A27 een peloton engelse brandweervoertuigen en brandweerboten tegen begeleid door motorvoertuigen van de KLPD. Zag er indrukwekkend uit!
Ik heb de Este, Poolse en Duiste voertuigen gezien op de A1 bij Oldenzaal. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #66 Gepost op: 25 september 2009, 17:54:21
Gisteren een stukje in de colonne met zo'n beetje alle buitenlandse voertuigen gereden, was erg indrukwekkend om dat zo te zien :)

Twee hele leuke, gezellige en leerzame dagen gehad 8)

Joost


L@sse

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
    • 112 Krimpen -- Het laatste nieuws uit de regio Krimpen aan den IJssel
Reactie #67 Gepost op: 25 september 2009, 20:22:42
Ik heb de Este, Poolse en Duiste voertuigen gezien op de A1 bij Oldenzaal. ;)
Zijn daar foto's van? :P


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #68 Gepost op: 25 september 2009, 20:24:53
Zie de diverse voertuigen topics hier op het forum ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Rene112

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 25 september 2009, 20:46:41
Zo, een hele drukke periode voor mijn afdeling opleiden en oefenen zit er weer op...  ;)
Maar wij kunnen terugkijken op een geslaagde serie oefeningen!

Zelf heb ik woensdag in het ROT (Alkmaar) meegeoefend. Bijzondere ervaring omdat we vrijwel geen contact hadden met de 3 Copi's doordat we geen gebruik konden maken van C2000 en GSM. De alternatieven werkten niet optimaal waardoor er flink geïmproviseerd moest worden.

Heel bijzonder is het dan om ineens de beelden van een verkenningshelicopter live te kunnen meekijken...

Donderdag heb ik de ochtend in het Copi Akersloot meegedraaid als informatiemanager. We hadden de beschikking over een mooie ruimte die door het duitse THW was ingericht. Hieronder een kijkje in de Copi-keuken.



In de middag had ik even de tijd om rustig rond te kijken en alle hulpverleningspartners in aktie te zien.
Ook defensie was aanwezig en verzorgde diverse taken zoals de bewaking van het terein waarop het copi en aanlandingsplaats waren gevestigd, het vervoer van lopende slachtoffers van naar het opvangcentrum etc.



Met name onze duitse vrienden van het THW namen indrukwekkend materieel mee en lieten een 'strakke organisatie' zien. Hieronder zien jullie een vrachtwagen met bootaanhanger. Dit soort afmetingen maken het noodzakelijk om goed na te denken over de uitgangsstellingen, opstelplaatsen etc.
Het Copi Akersloot is daarom donderdag van 7.00 tot 7.30 uur bezig geweest met het bepalen van de indeling van het terrein. Als je dat niet goed regelt wordt het helemaal chaos...



Hier 3 collega's van de oefenstaf lokatie Akersloot. Links Marcel (ensceneringsleider), midden Ton (deeloefenleider) en rechts Brian Mulder (algemeen oefenleider Akersloot). Deze en andere collega's hebben de afgelopen dagen een megaprestatie neergezet (zei hij trots.... ;)).



En helemaal rechts één van de dodelijke slachtoffers (onderweg naar het tijdelijke mortuarium)...  ;)

Op elke deeloefening (vaak op eilandjes en pontons) was door de oefenstaf een toilet geplaatst voor de figuranten (zelfs onder de daken op diverse pontons was een toilet aanwezig). Een heel karwei om dat op te bouwen.

Dus fantastisch dat het duitse THW het geen enkel probleem vond om te helpen met opruimen na afloop van de oefening. Met een grote boot en kraan stonden de toiletten weer heel snel op de kade!



Dit was even een kijkje in de Floodex keuken.
Gisteravond is de oefening afgesloten met een enorme barbeque op het strand van Castricum. Ik schat zo'n 400 deelnemers en oefenstaf waren hier aanwezig voor een hele gezellige avond...

groeten,
René de Caluwé