Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009

Auteur Topic: Oefening Internationaal "Floodex" - Noord Holland 22-25 september 2009  (gelezen 26525 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #40 Gepost op: 23 september 2009, 00:39:37
Ik had ook meegekund donderdag. Maar dan was het kwart voor zeven des morgens verzamelen in Den Haag... dat ging me iets te ver voor een oefening op een kwartiertje fietsen van thuis.  :P Dan maar een interviewtje voor die studiepunt en er komen vast en zeker nog wel meer oefeningen.

Desalniettemin, interessante oefening! O0
Indd, kwart voor zeven bij de Uithof zeker? ;D Ja ik vind het best, kan er niet zo vroeg zijn met het OV en tevens moet ik om 17 uur weer aan de bak bij de plaatselijke AH.
343, never forget.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #41 Gepost op: 23 september 2009, 02:51:05
Tja... verder is het wel bizar om te zien hoe groot de club hulpverleners (van allerlei diensten en organisaties) is, die nu bij ons rondloopt.
Ik kon vanavond niet eens meer ons eigen gebouw in Alkmaar binnenlopen omdat het leger de entree bewaakt...  :-\
Maar, we kregen vanavond van dezelfde groene collega's wel lekkere boerenkool met rookworst te eten!

groeten,
René de Caluwé

ja dat klopt wel rene
was vanmiddag vanaf de kickoff plotter centralist in het rot(en heb dus geen eten gehad) en het is idd bar en boos tijdens de oefening
den helder en omstreken onder water het alkmaardermeer (waarin deze oefening een dorp onder ligt) is overstroomt
medemblik is een deel overstroomt en alles tussen medemblik en den oever is bedreigd gebied

vanmiddag was er nog niks bekend over de beschikbare middellen en dan wordt het behoorlijk gokken over wat je waar moet inzetten
wel heel interesant om mee te maken en er deel van uit te kunnen maken

groeten free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #42 Gepost op: 23 september 2009, 11:55:24
voor degene die beschikken over ontvang(zend) apperatuur voor de amateur 2-meter band, de oeffening is te volgen op de VHF band van 145.575 tot 145.225 MHz. en de kortegolf 3.675 MHz - LSB

de stations hebben een ''call'' die begint met PI9D (papa-india-9-delta) gevolgd door een letter welk per lokatie verschilt

voor mij vindt het meeste berichtenverkeer plaats op 145.425 en 145.450 MHz (ik woon op lokatie wervershoof)
Nemo me impune lacessit


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #43 Gepost op: 23 september 2009, 12:46:19
3.675MHz is op schiphol goed te ontvangen. Ze hadden het wel heel druk met de radiocheck :)

de VHF frequenties waren niet goed te horen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #44 Gepost op: 23 september 2009, 15:38:18
voor de VHF-frequenties zit ik midden,zijkant van het gebied, dus alles luid en duidelijk ook als ze elkaar niet kunnen verstaan ;)
Nemo me impune lacessit


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #45 Gepost op: 23 september 2009, 15:54:17
DB ter plaatse.

Leuke show: helikopters, boten, THW, dares, defensie, decontaminatieunit uit Engeland, oppervlaktewaterredders van elders(?) leuke internationale meeting!

Foto's volgen!

Groeten vanaf het copi wervershoof!


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #46 Gepost op: 23 september 2009, 15:56:16
Vandaag even wezen kijken bij Uitgeest.
3 daken van huizen op potons drijven op het Uitgeester/Alkmaarder meer, waar mensen vanaf worden gered.

Brandweer van ik meen Akersloot, was bezig met bodem/water verontreinigingsonderzoek, omdat er vaten in het meer dreven.

Hier tevens nog een filmpje van RTVNH over de voorbereidingen met de huizen en Sekte.

http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=UitzendingTV&item=41&uitzendingsitem=14999


pe5ed

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #47 Gepost op: 23 september 2009, 17:54:24
Dares / DLCC

Excuses voor het weinige verkeer op 3.675, meeste traffic werd op VHF en UHF afgehandeld.
Om enkele buitenlandse stations weg te houden, maar ook om de dag condities te testen, werden er nogal wat radiochecks gedaan, meestal onder leiding van Nico, vanuit PI9DH.
Morgen zal er meer traffic richting het zuiden zijn, en vermoedelijk ook naar het buitenland, wat dan Dares aangaat.

Voor diegeen die mee willen luisteren, op 145.350 en 145.450 is het meest relevante verkeer.

Ik kan niet heel veel melden op dit moment, omdat we vanuit Haarlem niet bovenop de actie konden zitten.
Wat we er van meekregen was echter behoorlijk realistisch, en ik begreep dat er een aantal amateur groepen qua verbindingen fiks aan de bak konden.

Was er vanuit andere disciplines het een en ander mee te luisteren ?

Morgen maar voor deel II.

Voor mijzelf dan vanaf PI9D, het landelijk dares station op dit moment vanuit Haarlem. Voor de liefhebbers, dit is het enige 1 letterige dares station, alle overige zijn 2 letterig, en mogen door dares zelf worden bepaald en ingezet. Dit wijkt dus af van de normale regeling voor zendamateurs.

Tot op de barbeque,  Ed


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #48 Gepost op: 23 september 2009, 18:47:08
Even een fotoimpressie van het gebeuren in Wervershoof.


Zij komen niet voor de gerookte paling.


Pomp van de Technische Hilfs Werke (THW ) uit Duitsland bij het gemaal.


Reddingsbrigade op de Grote Vliet.


Politieheli stijgt weer op voor een observatievlucht.


Oppervlakte water redders ( plak het aan mekaar en je hebt -tig keerwoordwaarde ) uit ? Edit: Deutsche Lebens-Rettungs-Gesellschaft uit Duitsland. Met de complimenten aan Crashtender


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 23 september 2009, 18:53:15
En hoe ver kom je zonder perskaart maar met een vriendelijke vraag: heel ver!  ;) Foto's vanaf het Copi en gewondennest Wervershoof


Verbindingsdienst Rode Kruis


Engelse decontaminatiebus.


Dares


De Engelse decontaminatietent.


Gewondennest ingericht door defensie.