Ter Horst wil bezuinigen op politie

Auteur Topic: Ter Horst wil bezuinigen op politie  (gelezen 40078 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 5 november 2009, 21:40:21
Waar ik voorstander van ben is dat men meer respect hoort te hebben voor de politie, maar als de politie nog minder in het straatbeeld is, dan denk ik niet dat de politie meer respect zou krijgen van de burger.
De gemiddelde burger wil denk ik wel het gevoel hebben dat ze op de politie kunnen rekenen wanneer het nodig is, zou hier in Den Haag ook overna gedacht zijn?
Ik ben benieuwd!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #31 Gepost op: 5 november 2009, 22:40:21
Waar ik voorstander van ben is dat men meer respect hoort te hebben voor de politie, maar als de politie nog minder in het straatbeeld is, dan denk ik niet dat de politie meer respect zou krijgen van de burger.
De gemiddelde burger wil denk ik wel het gevoel hebben dat ze op de politie kunnen rekenen wanneer het nodig is, zou hier in Den Haag ook overna gedacht zijn?

Nee, daar heeft Den Haag niet aangedacht en dat intresseert ze duidelijk niet
De overheid vind (dat is mijn mening) dat men opeens weer respect moet hebben voor de politie, ondanks de politie uit het straatbeeld verdwijnt.
Ik denk ook dat je respect moet verdienen, als ik zie wat er momenteel bij de politie rondloopt, sorry maar daar heb ik geen respect voor.
Tegenwoordig zijn er minimaal 3 a 4 agenten nodig voor 1 verdachte ( is die verdachte nu zo groot geworden of zijn de agenten zo klein geworden?)
tegen de grond te werken. (en dan heb ik het niet over een verdachte die onder de pillen zit).
Respect moet je verdienen.....en dat doe  je niet met willikeurig boetes uit te delen voor belediging voor ambtenaar in functie. (En dat dan nog uit te zenden op TV vond ik helemaal over de top; ik doel op de agent die behoorlijk werd geschoffeerd en in het Turks werd uitgescholden, SBS6 wegmisbruikers en die agent deed daar helemaal niets mee)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 5 november 2009, 22:56:10
Ben het er helemaal mee eens.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 6 november 2009, 13:58:23
(En dat dan nog uit te zenden op TV vond ik helemaal over de top; ik doel op de agent die behoorlijk werd geschoffeerd en in het Turks werd uitgescholden, SBS6 wegmisbruikers en die agent deed daar helemaal niets mee)

Dat vond ik juist weer heel knap van de betreffende agent, dat hij zo ontzettend rustig bleef. Je moet er maar tegen kunnen. Hij heeft escalatie verder wel weten te voorkomen.
Ik vond het wel tenenkrommend om naar de kijken, wat een walgelijk figuur.
Die man deed zelf overigens een aantal keer een prima voorstel, voor wat betreft zijn verblijf in Nederland.

Maar goed, da's een andere discussie ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #34 Gepost op: 6 november 2009, 15:03:17
Maar de een krijgt er wel een boete voor (en wordt ook nog in de cel gezet), de ander niet
dat is er krom aan en het is willekeur

nu heet het opeens esculatie voorkomen.......................

het gedrag van de man was ook agressief en bedreigend, dus onder deze voorwaarde mag men een agent uitschelden.................. de agent blijft toch rustig om esculatie te voorkomen

sorry ik kan hier geen respect voor opbrengen. Ik had resecpt voor de agent gehad als deze man was opgepakt.  Dat is laten zien wie er de baas is op straat!!!


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 6 november 2009, 15:06:19
ik noem het willekeur

ik noem het gebruik maken van de discretionaire bevoegdheid ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #36 Gepost op: 6 november 2009, 15:11:55
ik noem het gebruik maken van de discretionaire bevoegdheid ;)
ik heb "Discretionaire bevoegdheid"  gegoogled en kwam op

"De vrije beslissingsruimte van de rechter."  

dus de agent speelt ook nog voor rechter................


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #37 Gepost op: 6 november 2009, 15:22:46
ik doel op de agent die behoorlijk werd geschoffeerd en in het Turks werd uitgescholden, SBS6 wegmisbruikers en die agent deed daar helemaal niets mee)

Ik gok dat de agent de turkse taal niet helemaal machtig is en dus niet wist wat er in de Turkse taal tegen hem gezegd werd. ;)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #38 Gepost op: 6 november 2009, 15:29:04
Ik gok dat de agent de turkse taal niet helemaal machtig is en dus niet wist wat er in de Turkse taal tegen hem gezegd werd. ;)
Mee naar het buro en daar dan maar ff uitzoeken wat meneer in de andere taal zegt: er zijn immers opnames van
Iedereen weet dat als je in een discussie opeens iets in een andere taal zegt dit geen aardige woorden zijn..........................
Uitschelden is een andere taal mag dus, ik ga direct aan de slag.......................

Maar niet alleen het uitschelden maar zijn hele houding toonde van geen respect, en dat is wat de minister toch graag wil zien?  Respect voor de agent!
Als deze meneer zich in een ander land zich zo gedragen had was deze echt afgevoerd, waarschijnlijk had meneer dit niet eens gedurft in het land waarvan hij de taal sprak.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 6 november 2009, 15:31:16
Misschien dat deze Turkse meneer hier wat aan heeft :D :D ;D:


http://www.gelukmanagement.com/slachtofferrol/

Hoe stap je uit je slachtofferrol?

19-05-09 om 12:05 door guido in Betekenis van het leven, Mindset, Persoonlijke ontwikkeling, Probleemoplossing

Heb je wel eens het idee dat alles je tegen zit? Dat niemand je begrijpt? Dat je niet krijgt wat je verdient.  Dan is de kans groot dat jij jezelf in een slachtofferrol plaatst. Calimero, het kleine kuikentje, had er ook al last van: “ Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. “

calimero

Als je in een slachtofferrol stapt, betekent dit dat je het ontstaan van negatieve gevoelens en emoties volledig of voor een groot deel bij een ander of bij de omstandigheden neerlegt. Je laat je verlammen door de situatie. De ander begrijpt je niet; dat alles tegen zit, komt door de omstandigheden; niemand luistert naar jou. De essentie van deze rol is dus dat je niet de leiding en verantwoordelijkheid neemt over je eigen leven, maar dat jij je laat leiden door de manier van reageren van anderen. Je neemt geen of onvoldoende eigen verantwoordelijkheid voor je leven. Hoe jij je voelt hangt af van anderen! Wat jij doet hangt af van anderen!

Wij hebben een onjuiste vooronderstelling over onze eigen rol en eigen kracht om dit op te lossen. Wij leggen het probleem en de oplossing bij een ander neer, terwijl wij dit zelf kunnen oplossen. Wij beschikken over een enorm potentieel om het probleem op te lossen.


Een van de meest inspirerende boeken is het boek: “de zin van het bestaan” van de psychiater Viktor Frankl. Zijn beststeller is deels een relaas over zijn verblijf in diverse concentratiekampen in Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zijn kracht om te overleven kwam voort uit dat hij vanuit zijn eigen missie, vanuit zijn eigen waarden en betekenis, zin kon geven aan de situatie. Zelfs aan deze verschrikkelijke situatie: een concentratiekamp. Als er nu iemand echt een slachtoffer was, dan was hij dat wel, maar toch kon hij uit deze rol stappen, en kracht vinden vanuit zichzelf.
Met andere woorden: in plaats van mee te gaan met de gevoelens van machteloosheid was hij in staat om zijn wil tot het geven van betekenis aan zijn leven als primaire drijfveer te laten gelden.

Hoe komt het dat de ene persoon anders reageert op hetzelfde leed als een andere persoon? Het verschil zit in de wijze dat met leed wordt omgegaan. Het is zeker zo dat er veel leed op ons afkomt, maar het is onze reactie hoe wij met dit leed omgaan dat bepaalt hoe wij ons voelen. Wij kunnen ons laten leiden door dit leed of wij kunnen dit leed gebruiken voor groei en ontwikkeling, door betekenis en waarden aan deze ervaringen te verbinden.

Hoe stappen wij uit onze slachtofferrol? In de rest van dit artikel beschrijf ik een aantal methodes hoe je uit deze slachtofferrol kan stappen. Let wel: dit is niet eenvoudig, en het zal lange tijd kosten voordat je er grip op krijgt.

   1. Oordeelloze zelfobservatie. Wij moeten leren naar onszelf te kijken om inzicht te krijgen wanneer wij in de slachtofferrol zitten. Ons bewustzijn over onszelf en wie wij zijn, welke zelfbeeld wij hebben, is een eerste stap in de zelfbevrijding. Wij laten ons leiden, door de omgeving, door onze conditioneringen, door ons zelfbeeld etc. Heb door dat jij je probleem bij de omgeving neerlegt. Creëer een mindset die oefent om bij elke ervaring zowel bewust te zijn van de omgevingsfactoren en tegelijkertijd bewust te zijn van de primaire oorzaak: hoe jij omgaat met deze factoren. Wij streven om deze zelfobservatie zonder oordeel te doen.
   2. Onderzoek je vooronderstellingen. Wij hebben een reden om in onze slachtofferrol te stappen. Daar zit een overtuiging aan te grondslag, een vooronderstelling, een idee. Wij moeten streven bewust te worden van onze vooronderstellingen. Wanneer wij zinnen maken die beginnen met: “ ik vind dat jij,  jij moet, ik wil dat zij”..….heeft dat vaak veel te maken met onze eigen vooronderstelling, met onze overtuigingen, met onze verwachtingen. Kijk er naar, word je bewust van jouw overtuigingen en verwachtingen. In plaats van dat wij geleefd worden door deze onbewuste vooronderstellingen, worden wij ons bewust van deze vooronderstellingen. Ga vervolgens op zoek naar de waarheid van de vooronderstelling. Waarom denken wij zo? Welke betekenis leggen wij ten grondslag aan deze gedachte? “Waarom vind jij dat niemand jouw begrijpt? Waarom zou iedereen jou moeten begrijpen? Wat bedoel jij met begrijpen? Wat bedoel jij met niemand? Wat zou de ander over dit onderwerp vinden? Waarom zou de ander zo reageren?. “ Als je zo op zoek gaat naar je vooronderstellingen en je verwachtingen zul je merken dat er geen fundamentele waarheid aan te grondslag ligt.
   3. Streer ernaar om je niet te laten leiden door je slachtoffer gevoelens. Voordat wij het weten laten wij ons leiden door de slachtoffergevoelens, en ga we dingen doen waar wij later spijt van hebben. We hebben een keuze om wel of niet mee te gaan met deze gevoelens. Tussen de stimulus en je reactie is een moment waarin wij een keuze kunnen maken. Ga op zoek naar dat moment en maak een keuze vanuit het ruime bewustzijn. Het ruime bewustzijn is het bewustzijn dat niet primair wordt gestuurd door je geconditioneerde geest maar gestuurd wordt door je ongeconditioneerde geest. Als je vanuit dit bewustzijn kan reageren, reageer je met een duurzame actie. Een actie die gebaseerd is op verbinding en eigen verantwoordelijkheid nemen.  Jij hebt proactief gereageerd, en hebt zelf verantwoordelijkheid genomen.
   4. Verschuif je mindset van deelgenoot te zijn van het probleem naar deelgenoot te zijn van de oplossing. Analyseer de problemen, jouw situatie. Kijk eerst eens wat je problemen zijn. En probeer dan te kijken welke problemen in jouw mogelijkheden zitten om op te lossen en welke niet in jou mogelijkheden zitten om op te lossen. Vervolgens laat je alle problemen los die door een ander veroorzaakt worden of die een ander moet gaan oplossen. Blijven alleen jouw problemen nog over. Maak vervolgens een plan hoe jij een oplossing kan bedenken voor jouw problemen.
   5. Geef betekenis aan de situatie. Zoals het boek van Viktor Frankl prachtig laat zien, zit in elke ervaring een waarde voor ons leven verborgen. Wat is de waarde van de gebeurtenis waardoor jij je een slachtoffer voelt? Het antwoord op deze vraag is niet eenvoudig, en deze krijgen wij pas na een langere periode. Het feit dat er een betekenis zit aan alle ervaringen, kan veel troost en kracht geven.