Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 17823 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Zonder hier al te veel off-topic op door te gaan... Een tijdje terug tijdens een grote controle met politie, douane, marechaussee, rdw en de belastingdienst kwam er een Duitse auto de controleplaats op. Er bleek een Nederlander in te zitten die voor een Duits bedrijf werkte dat ook zaken deed in Nederland. Die Duitse auto had hij dus van de zaak, samen met papieren waaruit bleek dat 'de baas' de BPM had betaald, en na een belletje werd ook duidelijk dat keurig alle belasting steeds werd betaald. Meneer mocht doorrijden ;)

Dit zal waarschijnlijk eerder een vergunning zijn om te rijden met een buitenlands kenteken dan dat het bedrijf BPM betaald voor ene duitse auto.

Zelf heb ik nog nooit een hulpverleningsauto met een groen plaat gezien anders dan dat deze
werd verplaatst van bureau naar werkplaat (en visa versa) of als zijnde proefrit. Word deze auto
wel ingezet als zijn gewone dienstauto met groene plaat dan is dit oneigenlijk gebruik van de
plaat en kan deze ingetrokken worden en zelfs mogelijk de licentie van de houder (garage/ reparatiebedrijf)
om met groene platen te rijden. Daarnaast is het ook zo mocht er onder de groene plaat een kenteken
zitten die in de handelsvoorraad staat dan kan er ook nog een naheffing komen wat betreft de houdersschapsbelasting.

Hier word regelmatig op gecontroleerd door mijn groene en blauwe collega's (waarmee ik zowel belastingdienst als politie bedoel) dus bezint eert gij begint
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Gewoon, de normale gegevens...

Handelaarskenteken staat op naam van een bedrijf (verzekeringsnemer), dit bedrijf heeft een verzekering voor het rijden op handelaars kenteken (verzekering), er rijdt iemand in de auto (bestuurder) en er heeft een ongeval plaats gevonden (kruisjes in het midden + evt. schade aan voertuig aangeven etc.)

En bij het kenteken gewoon het handelaarskenteken?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Inderdaad. Het kenteken is gewoon hetzelfde als een normaal geel kenteken, de eigenaar van de plaat kan er mee opgespoord worden. Ook al staat het kenteken niet in de voor de normale burger zichtbare kenteken-database ;)
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Bij mijn autodealer worden alle controleritten (bij bv een reparatie) gereden met groene platen. Mij werd verteld dat dit om verzekeringstechnische redenen is. Op die manier kan de dealer nooit problemen krijgen, omdat hij bij bv een aanrijding niet afhankelijk is van de verzekeraar en verzekeringsvorm van zijn klant. Daarnaast loop je als klant niet het risico dat je eventueel moet opdraaien voor een verkeersovertreding van de monteur.

Ik kan mij bij reparaties van hulpverleningsvoertuigen door een extern bedrijf heel goed voorstellen dat het verzekeringsrisico met een groene plaat wordt voorkomen. Overheden zijn vaak eigen risico rijders en met zo'n groene plaat voorkomt een garage op een simpele manier eventuele moeilijke discussies met de opdrachtgever.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Herinner je je die "Crash" nog van die Crashtender van Schiphol die op zijn zij ging op de A4 ? (ongekentekend voertuig) Was ook voorzien van handelaarsplaten en onderweg naar een tentoonstelling op vliegbasis Katwijk. Klopte voor geen meter, maar nooit meer iets van gehoord.  :(


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Herinner je je die "Crash" nog van die Crashtender van Schiphol die op zijn zij ging op de A4 ? (ongekentekend voertuig) Was ook voorzien van handelaarsplaten en onderweg naar een tentoonstelling op vliegbasis Katwijk. Klopte voor geen meter, maar nooit meer iets van gehoord.  :(

Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

Welke categorie zou die dan moeten vallen is geen aanhanger aanwezig dus CE valt af.
Ik kan geen andere categorie bedenken als C aangezien het niks anders is als een grote bakwagen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Deze stond in de handelsvoorraad van de dealer en werd verreden naar een showmogelijkheid. Een klant vind je namelijk overal waar je te zien bent.
Enige dat ik vreemd vind is dat zo'n tender gewoon onder categorie c valt met die afmetingen, maarja ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

Het zat volgens mij iets anders. Voertuig was, voor zover ik weet, het reserve voertuig van Schiphol en zou voor het geven van wat demonstratie's naar Katwijk gaan. Schiphol heeft volgens mij ook eigen handelaarskentekenplaten ....  ^-^

Even het een en ander bij elkaar geraapt over groene platen ;-)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #38 Gepost op: 11 juni 2013, 15:17:44
Citaat van: HulpverleningRotterdam link=msg=1171873 date=1370805045

Hier nog een paar foto's ter aanvulling van de 175.









Wederom voorzien een KZK ( Kurzzeitkenzeichen ). Ongelooflijk dat dit kan, dit is gewoon niet toegestaan in NL.  :o


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #39 Gepost op: 11 juni 2013, 16:06:46
Dat kenteken is alleen omdat hij naar Nederland wordt gebracht over de openbare weg. Als hij op een trailer wordt vervoerd is dat niet nodig, dan kan hij gelijk op een Nederlands kenteken.

Maar even mijn mening: Nutteloos dat mensen zich druk maken om een tijdelijk kenteken   ::)