Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Handelaarskentekens & kurzzeit kentekens op hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 18044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #50 Gepost op: 13 juni 2013, 16:44:31
Citaat van: Heftrucker link=msg=1173018 date=1371109682
Zolang die ambu niet op de openbare weg staat met dit kenteken, wordt er volgens mij geen strafbaar feit gepleegd.
Die foto's zijn op de post BINNEN genomen, hoe die Ambu daar gekomen is kan op verschillende manieren.


De foto's zijn binnen genomen, maar hij is over de openbare weg naar Dordrecht gebracht. Niet op een trailer o.i.d


Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000
Reactie #51 Gepost op: 13 juni 2013, 20:24:18
Citaat van: glenn1805 link=msg=1173113 date=1371134671

De foto's zijn binnen genomen, maar hij is over de openbare weg naar Dordrecht gebracht. Niet op een trailer o.i.d

Dan nog zijn er meerdere mogelijkheden om dit voertuig rijdend naar de post te krijgen op een legale wijze.
Zo kan hij op een eendagskenteken vanaf de grens naar de RDW zijn gereden en daarna naar de post om op zijn definitieve kenteken te wachten.
Ik kan moeilijk inschatten op welke wijze (qua kenteken) het voertuig daar neergezet is.
Ik weet b.v. niet of men een ontheffing zou kunnen krijgen of zo.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Dan nog zijn er meerdere mogelijkheden om dit voertuig rijdend naar de post te krijgen op een legale wijze.
Zo kan hij op een eendagskenteken vanaf de grens naar de RDW zijn gereden en daarna naar de post om op zijn definitieve kenteken te wachten.
Ik kan moeilijk inschatten op welke wijze (qua kenteken) het voertuig daar neergezet is.
Ik weet b.v. niet of men een ontheffing zou kunnen krijgen of zo.
Ik geloof niet in sprookjes en denk sterk dat deze, mede door onwetendheid van de medewerker die heeft gereden, op het KKZ naar de post is gereden. Het zou mij niet verbazen dat de fabrikant, onbewust, het verkeerde kenteken heeft geregeld voor het vervoer naar Nederland.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Citaat van: Bert65 link=msg=1173201 date=1371148411
Ik geloof niet in sprookjes en denk sterk dat deze, mede door onwetendheid van de medewerker die heeft gereden, op het KKZ naar de post is gereden. Het zou mij niet verbazen dat de fabrikant, onbewust, het verkeerde kenteken heeft geregeld voor het vervoer naar Nederland.

Dit gebeurt heel erg vaak, ook bij particulieren. In Duitsland zegt men regelmatig dat er in Nederland mee gereden mag worden, maar dat is niet waar. In Nederland daarentegen zijn er genoeg bedrijven die bewust de kzk's leveren/hun voertuigen importeren met kzk's om kosten te besparen. Kzk's zijn een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan Afk's ( export kentekens ).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: tcf link=msg=1173207 date=1371149653
Dit gebeurt heel erg vaak, ook bij particulieren. In Duitsland zegt men regelmatig dat er in Nederland mee gereden mag worden, maar dat is niet waar. In Nederland daarentegen zijn er genoeg bedrijven die bewust de kzk's leveren/hun voertuigen importeren met kzk's om kosten te besparen. Kzk's zijn een stuk goedkoper en makkelijker te krijgen dan Afk's ( export kentekens ).

Feit is ook dat 99% van de agenten geen idee heeft hoe het zit en wat de mogelijkheden zijn....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !