links rijders

Auteur Topic: links rijders  (gelezen 6438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2004, 16:25:03
Inderdaad leuk filmpje. Ik ben alleen wat positiever over het bochtenwerk. Vooral op 1:48 minuten is duidelijk te zien dat hij even naar links stuurt om zo mooi mogelijk van buiten naar binnen te sturen waardoor zijn apex op het juiste punt ligt. Prima. Je ziet een hoop linksrijders in het filmpje. Dat is dan ook een categorie weggebruikers waar ik mij het meest aan irriteer. Levert in 10 van de 10 gevallen ook een bekeuring op mijnerzijds.


Spocky

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2004, 20:18:14
Inderdaad leuk filmpje. Ik ben alleen wat positiever over het bochtenwerk. Vooral op 1:48 minuten is duidelijk te zien dat hij even naar links stuurt om zo mooi mogelijk van buiten naar binnen te sturen waardoor zijn apex op het juiste punt ligt. Prima. Je ziet een hoop linksrijders in het filmpje. Dat is dan ook een categorie weggebruikers waar ik mij het meest aan irriteer. Levert in 10 van de 10 gevallen ook een bekeuring op mijnerzijds.

Vergeet ff niet dat het een filmpje uit Amerika is. Keep your lane is in Amerika het devies dus is het niet zo gek dat er veel linksrijders zijn. Ook rechts inhalen is niet verboden in Amerika.


Geertje

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 24 januari 2004, 14:29:03
Waar ik me aan erger, zijn de bumperklevers en wanneer je aan het inhalen bent, er een auto met enorme snelheid achter je aankomt en pas op het allerlaatste moment remt! ??? ???


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #13 Gepost op: 24 januari 2004, 15:48:35
Ik rijdt tegen de 85.000 kilometer per jaar en zit dus heel veel op de weg. Mijn grootste ergernissen:

1. Het grote aantal nutteloze snelheidscontroles.
2. Onnodig links rijden
3. Ouderen in het verkeer die niet meer met de snelheid van tegenwoordig meekunnen
4. Vrouwen in het verkeer (van anticiperen hebben de meesten nog nooit gehoord)
5. Het rijgedrag van de meeste politieagenten. Ze zouden eens een weekje op een ambulance mee moeten rijden om te zien hoe het wél moet!
6. Alcomobilisme
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 24 januari 2004, 16:17:47
Ik noem mijn ergenissen niet eens op, anders ben ik nog wel even aan het typen  :-\


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2004, 19:24:13
Ik rijdt tegen de 85.000 kilometer per jaar en zit dus heel veel op de weg. Mijn grootste ergernissen:

1. Het grote aantal nutteloze snelheidscontroles.
2. Onnodig links rijden
3. Ouderen in het verkeer die niet meer met de snelheid van tegenwoordig meekunnen
4. Vrouwen in het verkeer (van anticiperen hebben de meesten nog nooit gehoord)
5. Het rijgedrag van de meeste politieagenten. Ze zouden eens een weekje op een ambulance mee moeten rijden om te zien hoe het wél moet!
6. Alcomobilisme

Is deze opmerking geplaatst om een reactie bij ons los te weken  ???

Kun je bij deze stelling ook een aantal voorbeelden noemen  ???

Naar mijn bescheiden mening: Lijkt het me heel verstandig dat een ambulance chauffeur een andere "rijgedrag" heeft als een medewerker van de politie. Daar wij meestal geen mensen achterin hebben liggen welke al dan niet vastgebonden liggen op een brancard.

Tevens is ons rijgedrag ook vaak te verklaren dat wij niet voor alle meldingen toestemming krijgen om met optische- en geluidssignalen te rijden. Maar dit houdt niet in dat wij als de gemiddelde opa op zondagmiddag kunnen gaan rijden...

Burgers verwachten toch dat je enigszins op tijd komt.

Helaas hebben wij geen A-1, A-2 of B-ritten.

Zou het voor ons overigens ook stukken overzichtelijk maken  ;) :D


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2004, 19:46:57
Is deze opmerking geplaatst om een reactie bij ons los te weken  ???

Kun je bij deze stelling ook een aantal voorbeelden noemen  ???

Naar mijn bescheiden mening: Lijkt het me heel verstandig dat een ambulance chauffeur een andere "rijgedrag" heeft als een medewerker van de politie. Daar wij meestal geen mensen achterin hebben liggen welke al dan niet vastgebonden liggen op een brancard.

Tevens is ons rijgedrag ook vaak te verklaren dat wij niet voor alle meldingen toestemming krijgen om met optische- en geluidssignalen te rijden. Maar dit houdt niet in dat wij als de gemiddelde opa op zondagmiddag kunnen gaan rijden...

Burgers verwachten toch dat je enigszins op tijd komt.

Helaas hebben wij geen A-1, A-2 of B-ritten.

Zou het voor ons overigens ook stukken overzichtelijk maken  ;) :D

Ja hoor ik kan daar voorbeelden genoeg van geven. Als iedereen bij een cafetaria fatsoenlijk moet parkeren om een patatje te halen hoeft de politie dat nooit. Ik sta langs ze in de rij rustig te wachten maar hun voertuig staat wél op de stoep pal voor de deur.

Deze dan (met foto erbij): Men rijdt door rood licht over een fietspad heen om vervolgens om half zes 's middags over een voetgangersgebied in de zeker om die tijd drukke binnenstad te rijden. Voor het volgende stoplicht heeft meneer dan weer alle tijd om te stoppen. De eindbestemming? Het Hoofdbureau. Jij en ik kunnen wel raden waarvoor dat zou kunnen zijn op dat tijdstip...



Nog zo een: ik reed zo'n twee jaar geleden midden in de nacht vanuit Limburg naar Eindhoven. Het was redelijk mistig (ik schat tussen de 50 en 70 meter zicht). Dat je dan je mistachterlicht niet aanzet is logisch maar deze politieauto voerde aan de achterzijde geen verlichting.

Met een enkele keer groot licht en mijn richtingaanwijzer probeerde ik de agent ter hoogte van een afrit duidelijk te maken even te stoppen. Dat deed ie echter niet. Dus ik bel Driebergen om het door te geven dat er iets deffect is.

Ik heb de telefoon nog maar net neergelegd of dat rode lampje verschijnt al: "POLITIE - VOLGEN". Dus we stoppen gezamenlijk op de volgende afrit en ik stap uit. Begint die agent met een flink verfhefde stem: "Ja d'r is een zekering kapot, dat weet ik ook wel, mogen de collega's morgen even naar kijken. Waar bemoei je je in hemelsnaam mee snotneus?". Dan denk ik echt van waar zijn we dan mee bezig.....

Ik stond een keer te kijken bij een verkeerscontrole langs de N65, je mag daar 80. De regioagenten schieten een KLPD wagen raak met maar liefst 134 (!!!) kilometer per uur. Toen de regio agenten vroegen waarom zo hard was het excuus "We zaten in een leeg gebied en trokken het gas open om sneller bij de volgende groep automobilisten te zijn. Surveillance heeft anders geen zin". Met 134 ipv 80 zeker??? Een normaal mens was zijn rijbewijs kwijt geweest, deze agenten werden hartelijk verwelkomd door hun collega's.

Dit zijn slechts enkele van de excessieve voorbeelden die ik kan noemen.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2004, 20:08:14
Nog zo eentje..... Vertel mij effe hoe rolstoelers en mensen met een kinderwagen hier langs moeten?

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2004, 20:21:29
Nog zo eentje..... Vertel mij effe hoe rolstoelers en mensen met een kinderwagen hier langs moeten?
Ik kan me voorstellen dat je bij een melding met enige spoed geen parkeerplaatsje opzoekt?


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2004, 20:33:15
Ik kan me voorstellen dat je bij een melding met enige spoed geen parkeerplaatsje opzoekt?

Tuurlijk, maar laat hem dan een meter verder rollen. Nu kon er zowel aan de achterkant als de zijkant geen rolstoel of kinderwagen langs. Die mensen dwing je dan wél de straat op met alle gevolgen van dien.

Deze dan: de foto heb ik zelf gemaakt:

http://www.gelderseflitssite.nl/A12_13112002.htm
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !