links rijders

Auteur Topic: links rijders  (gelezen 6469 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 26 januari 2004, 00:37:52
Conclusie, politiemensen zijn dus ook maar mensen..... :-\

Maar dat ze niet graag op hun vingers getikt worden, heb ik ook al eens gemerkt: toen ik met mn broer in de auto reed, kwamen we achter een politiebusje te rijden, waarvan de remlichten het niet deden. Daarop achter het busje aangereden en toen ze stopten ze hierop gewezen, dit werd ons in enige bewoordingen wel duidelijk gemaakt dat we bedankt waren, maar blij waren ze er niet mee....... :-X


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 januari 2004, 12:10:30
Tuurlijk, maar laat hem dan een meter verder rollen. Nu kon er zowel aan de achterkant als de zijkant geen rolstoel of kinderwagen langs. Die mensen dwing je dan wél de straat op met alle gevolgen van dien.

Ik vind wel dat je als 24 jarige erg begaan bent met het lot van de medemens.... Waren alle burgers in Nederland maar zo…  ;) ;D

Ik vraag me alleen af, als daar een brandweer, ambulance of ANWB voertuig had gestaan of jij of een collega van 112brabant er dan ook een foto van gemaakt had ??!!

Opmerking van Ronald (FiremanR red.) is meer dan terecht. Wij zijn inderdaad maar mensen, echter verblijven wij tijdens dienst in een glazen kooi.

Er zullen altijd BURGERS zijn welke het niet eens zijn met ons optreden... etc. Echter veranderd vaak de kijk op ons werk als zij een dienst met de politie hebben meegedraaid.

Vaak gehoord: "Oh ik wist helemaal niet dat jullie dat allemaal deden, ik dacht dat jullie alleen maar bonnen schreven."

Vraagje 112brabant.nl

Weet je ook waarom de dienstauto van de collega's uit Amersfoort (Suggereer ik omdat bij je foto amersfoort vermeld stond) op het trottoir geparkeerd stond ??
(Kritiek onderbouwen)

Zoals Gerard (Ger@rd red.) ook al vermelde; Dat je met enige spoed geen parkeerplaats gaat opzoeken...

Het is heel gemakkelijk om kritiek te leveren op iemand of een organisatie (Politie). Het is echter heel belangrijk om deze te onderbouwen... En je derhalve altijd af te vragen... ehm waarom zou men dat doen.

Je gaar er vanzelfsprekend al vanuit dat de collega's om 17.30 uur, naar hun bureau rijden om te gaan eten of dat hun dienst erop zat... Maar was dat ook zo ?

En je weet (uit ervaring) als je kritiek levert op iemand van de politie dan heb je het over de gehele politie.

Dat zullen de leden van de brandweer, ambulance, Rode Kruis, Kmar etc etc. net zo "voelen."

En je zult hoop ik wel kunnen bedenken dat wij het (bijna) nooit eens zullen worden. Maar dat geeft niets.
Anders was dit forum nooit ontstaan en aardig leeg gebleven  :P ;D


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2004, 00:32:48
Ik vraag me alleen af, als daar een brandweer, ambulance of ANWB voertuig had gestaan of jij of een collega van 112brabant er dan ook een foto van gemaakt had ??!!

Nee. Ik zal ook uitleggen waarom niet. De poltie heeft in tegenstelling tot de diensten die jij opsomt de bevoegdheid boetes te schrijven. Dit brengt een voorbeeldfunctie met zich mee. De burger vertellen hoe het zou moeten (met een BAV er bovenop) en zelf het tegengestelde doen lijkt mij niet de juiste manier om respect af te dwingen

Vraagje 112brabant.nl

Weet je ook waarom de dienstauto van de collega's uit Amersfoort (Suggereer ik omdat bij je foto amersfoort vermeld stond) op het trottoir geparkeerd stond ??
(Kritiek onderbouwen)


Nee de reden hiervan weet ik niet. Mijn sinziens hadden ze echter de auto altijd een meter verder door kunnen laten rollen waardoor het trotoir wél begaanbaar bleef.

Je gaar er vanzelfsprekend al vanuit dat de collega's om 17.30 uur, naar hun bureau rijden om te gaan eten of dat hun dienst erop zat... Maar was dat ook zo ?

Gezien de diensttijden die hier gehanteerd worden icm het voertuig dat het betrof vermoedt ik dat wel, zeker weten doe ik het niet. Feit is en blijft dat de agent bij het volgende stoplicht alle tijd van de wereld had om te wachten. Dat doe je ook niet als je haast hebt lijkt me.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2004, 11:34:51
ik vindt dat als er bepaalde zaken niet "zeker"zijn,er ook niet met een vinger  naar gewezen moet worden.
Om te kunnen oordelen over een situatie is het wel belangrijk om te weten,wat er precies aan de hand was.
Dit even om te voorkomen dat we nu een "vervelende"discussie gaan krijgen,over het hoe en waarom ;)


Dutch_Police

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 februari 2004, 16:40:42
ik vindt dat als er bepaalde zaken niet "zeker"zijn,er ook niet met een vinger  naar gewezen moet worden.
Om te kunnen oordelen over een situatie is het wel belangrijk om te weten,wat er precies aan de hand was.
Dit even om te voorkomen dat we nu een "vervelende"discussie gaan krijgen,over het hoe en waarom ;)

100 % mee eens..  ;) 8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 2 februari 2004, 09:40:58
ik vindt dat als er bepaalde zaken niet "zeker"zijn,er ook niet met een vinger  naar gewezen moet worden.
Om te kunnen oordelen over een situatie is het wel belangrijk om te weten,wat er precies aan de hand was.
Dit even om te voorkomen dat we nu een "vervelende"discussie gaan krijgen,over het hoe en waarom ;)

Dat zou dus idd inhouden dat je op alles kritiek zou kunnen hebben, behalve op de politie. Want we kunnen toch nooit de kritiek onderbouwen, want stevast is het antwoord "je weet niet waarom we zo snel naar die cafetaria gingen en voor de deur parkeerden..." En nu horen we tenminste nog af en toe op de scanner wat er aan ten grondslag ligt, straks verdwijnt ook die controle, kan men ons achteraf allerlei oncontroleerbare onzin verkopen.
Mijn (ex) zwagertje, Ed S. was bij de KLPD niets anders aan het doen (dat was z'n vak) dan het begeleiden van doorgeschoten verkeersagenten op de "ïnhaal patrouille" Het voornaamste waar hij tegen streed was dat na verloop van jaren een soort "onkwetsbaar zijn" en "boven alles verheven zijn" zich van hun meester maakte. Dat is een logisch (menselijk, jij en ik zouden er ook last van krijgen) gevolg van het altijd anderen wijzen op hun fouten en alles te mogen wat anderen niet toegestaan is. Bijna iedere agent heeft daar een beetje last van, maar als je op zo'n auto zit en bijna geen meerdere ziet en niemand jou ooit op je vingers tikt is de kans op een escalatie groter. Want vroeg of laat (ook dat wordt op de politie school geleerd) kom je een keer de verkeerde tegen....


Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 2 februari 2004, 17:08:27
Dat zou dus idd inhouden dat je op alles kritiek zou kunnen hebben, behalve op de politie. Want we kunnen toch nooit de kritiek onderbouwen, want stevast is het antwoord "je weet niet waarom we zo snel naar die cafetaria gingen en voor de deur parkeerden..." En nu horen we tenminste nog af en toe op de scanner wat er aan ten grondslag ligt, straks verdwijnt ook die controle, kan men ons achteraf allerlei oncontroleerbare onzin verkopen.
Mijn (ex) zwagertje, Ed S. was bij de KLPD niets anders aan het doen (dat was z'n vak) dan het begeleiden van doorgeschoten verkeersagenten op de "ïnhaal patrouille" Het voornaamste waar hij tegen streed was dat na verloop van jaren een soort "onkwetsbaar zijn" en "boven alles verheven zijn" zich van hun meester maakte. Dat is een logisch (menselijk, jij en ik zouden er ook last van krijgen) gevolg van het altijd anderen wijzen op hun fouten en alles te mogen wat anderen niet toegestaan is. Bijna iedere agent heeft daar een beetje last van, maar als je op zo'n auto zit en bijna geen meerdere ziet en niemand jou ooit op je vingers tikt is de kans op een escalatie groter. Want vroeg of laat (ook dat wordt op de politie school geleerd) kom je een keer de verkeerde tegen....


Henk
ik denk dat ik duidelijk ben geweest