luchthavenbrandweer

Auteur Topic: luchthavenbrandweer  (gelezen 25446 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rover1

  • Gast
Gepost op: 22 januari 2004, 22:17:17
Ik vroeg me af: wat zijn de criteria die de ICAO gebruikt om de brandweer op een luchthaven te categoriseren?
Ik weet bijvoorbeeld van een luchthaven dat hij voor wat betreft Rscue & Fire Fighting Facilities in categorie 8 zit, maar wat houdt dat in? En hoe staat dat in vergelijking met een catergorie 1 (ik neem aan dat dat de hoogste catergorie is)?




rdo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2004, 23:16:04
De indeling heeft te maken met typen vliegtuigen en aantal vliegbewegingen per jaar van het grootste vliegtuig en aantal passagiers aan boord wat daar komt.
Dit houd in dat een luchthaven binnen 3 minuten een bepaalde hoeveelheid blusstof terplaatse moet brengen en dat verdeeld over een bepaald aantal voertuigen. Dus hoe groter het vliegtuig is des meer blusstof er aanwezig moet zijn. de hoogste categotie is 9 en wordt 10.vb. Schiphol valt in 9(straks 10) grootste vliegtuig op moment boeing 747 groot aantal liters kerosine bij zich , heeft maximaal een opp.vlakte brand van x aantal m2(durf niet te zeggen hoeveel) Blusstoffen die bij crash ter plaatse moeten worden gebracht zijn: minimaal 24400 liter aan water met genoeg svm om schuim te vormen, minimale afgifte capaciteit 9000 liter per minuut en een neven blusstof poeder 450kg verdeelt over 3 voertuigen en 10 man personeel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2022, 16:15:23
Samen sterk in de hulpverlening!