Algemeen ambulancenieuws

Auteur Topic: Algemeen ambulancenieuws  (gelezen 299842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #480 Gepost op: 8 februari 2018, 19:10:51
Verpleegkundige vindt dat de ambulance te druk is met onzin: 'Mensen denken gelijk dat ze doodga

Laf verhaal van een uitzendkracht. Het ligt niet aan de burgers die 112 bellen en zijn oplossing zelfredzaamheid slaat ook nergens op.

Overal ter wereld bellen mensen het alarmnummer terwijl het niet nodig is. Het zorgt alleen dat de centralisten drukker zijn omdat ze meer telefoontjes moeten afhandelen.

Broeder Gert is voor de flauwekul naar een jochie op het voetbalveld met mogelijke nekklachten gereden en later naar een bezopen Engelsman.
 
Broeder Gert moet dan de verwijten maken aan de ambulancebazen die beslissen dat de meldkamer een ambulance moet sturen. Probleem is dat broeder Gert dan geen werk meer heeft omdat de ambulancebazen van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, enz het uitzendbureau opbellen om te zeggen dat ze broeder Gert niet meer willen inhuren.

Het is prachtig dat de ambulancebroeders druk zijn met stipheidsacties maar dit soort broeders die de burgers de schuld geven van de problemen binnen de ambulancezorg hoeven er van mij geen cent bij te krijgen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #481 Gepost op: 23 februari 2018, 12:16:34

023TVonline
Gepubliceerd op 22 feb. 2018

Citaat
Eugène Speller droomt ervan ambulancechauffeur te worden.

De Droomwolk van Stichting de Baan en Gerben de Lange van de GGD Kennemerland laten zijn droom uitkomen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #483 Gepost op: 12 april 2018, 14:59:24

Bezoekerscentrum SAA
Gepubliceerd op 12 apr. 2018

Citaat
Om snel in de Gaasperdammertunnel te zijn, is er voor ambulances een speciale doorsteek van de Meibergdreef naar de A2 gemaakt. Via deze doorsteek kunnen ambulances straks snel op de hoofdrijbaan van de tunnel komen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #484 Gepost op: 15 april 2018, 19:49:08

Bezoekerscentrum SAA
Gepubliceerd op 12 apr. 2018

Nu nog zorgen dat deze niet door ander verkeer gebruik gaat worden


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #486 Gepost op: 25 juni 2019, 20:36:07
Citaat
Minister Bruins kiest voor kwaliteit en continuïteit in ambulancezorg

Minister Bruno Bruins voor medische zorg en sport wil de continuïteit en permanente beschikbaarheid van ambulancezorg van goede kwaliteit behouden. Daarom wil hij de huidige aanbieders voor onbepaalde tijd een aanwijzing geven. Dat schrijft minister Bruins in een brief aan de Tweede Kamer waarin hij de contouren schetst van de toekomstige wet ambulancezorg en daarmee de Nederlandse ambulancezorg ordent. Hiermee zet Bruins het belang van beschikbare ambulancezorg voor de patiënt voorop.

Minister Bruno Bruins: “Als patiënt moet je kunnen rekenen op een ambulance als het nodig is, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Het werk van de ambulancemedewerker is vaak van levensbelang. Dat vraagt om zekerheid, kwaliteit en continue beschikbaarheid. Ambulancemedewerkers werken samen met huisartsen, spoedeisende hulpafdelingen en andere partners. Die moeten elkaar goed kunnen vinden en afspraken kunnen maken voor langere tijd. Wisseling van aanbieders van ambulancezorg past daarbij niet”.

Om aanwijzing voor onbepaalde tijd mogelijk te maken zal de ambulancezorg worden aangemerkt als niet-economische dienst van algemeen belang. De overheid bepaalt dan de regio-indeling, wijst één aanbieder aan en bepaalt de budgetten, tarieven, stelt eisen aan bestuur, intern toezicht en transparantie van de aanbieder en legt de kwaliteitseisen vast. De aanbieder heeft het alleenrecht op het leveren van de ambulancezorg maar ook de plicht om kwalitatief goede en tijdige zorg te leveren. Verzekeraars blijven, net als nu het geval is, zorg inkopen bij de aangewezen aanbieder en hebben de plicht om voldoende zorg in te kopen voor hun verzekerden.

Kwaliteitsnormen krijgen een expliciete plek in de nieuwe wetgeving. De ambulancesector werkt momenteel aan een kwaliteitskader wat daarvoor de basis kan vormen. Minister Bruins wil de mogelijkheid opnemen dat aanbieders die duidelijk onder het kwaliteitsniveau functioneren vervangen kunnen worden. Kwaliteitsregulering en toezicht op de naleving door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd en door de Nederlandse Zorgautoriteit voor zover het gaat om de tijdigheid, vormen daarmee de basis voor een goede kwaliteit van de ambulancezorg.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/06/25/minister-bruins-kiest-voor-kwaliteit-en-continuiteit-in-ambulancezorg


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/06/25/minister-bruins-kiest-voor-kwaliteit-en-continuiteit-in-ambulancezorg

Geweldig dit. Geen marktwerking, terwijl de grootste ambukanceaanbieders commerciële bedrijven zijn die eraan verdienen. Alsof je zegt Albert Heijnen Jumbo is de enige aanbieder omdat er anders kwaliteitsverlies optreedt. Daar zou iedereen schande van spreken.

Ik ben niet voor marktwerking in de zorg, maar dit is niet de oplossing. Als ondernemer zou ik mij kapot lachen. Een gereguleerde markt (namelijk geen) en er wel geld aan verdienen....

Maak dan 1 landelijke ambulancedienst van de overheid. Dan valt er besparen op HRM,  marketing, voorlichting, directeuren, MMA's etc. etc. Dan kun je veel extra ambulances laten rijden en je medewerkers goed betalen..
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #488 Gepost op: 28 juni 2019, 21:33:35
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ons belastinggeld en onze zorgpremies moeten niet als doel hebben winst maken voor de aandeelhouders.
Ik twijfel alleen of 1 groot staatsambulancebedrijf de goede oplossing is. Over het algemeen zijn overheidsorganisaties niet de meest efficiënte organisaties, dus of je er direct meer ambulances van krijgt weet ik niet.
Of bezuinigen op MMA's nuttig is weet ik niet. Dan zou je 1 iemand hebben die medisch eindverantwoordelijk is voor alle ambulances in het land? Wordt het dan geen wassen neus?

Al is het wel gek dat brandweer en politie wel volledig in handen van de staat zijn en Ambulancezorg niet.

Maar als we dan toch verder gaan met het huidige stelsel zou het wel goed zijn als we dingen gewoon beter reguleren. Vaste vergoedingen per rit en per km voor alle ambulancediensten door heel het land en harde minimale eisen omtrent  kwaliteit en kwantiteit. Als ze die niet halen moeten daar financiële gevolgen aan zitten. In het ergste geval gaat zo een bedrijf dan failliet.


joop_s

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #489 Gepost op: 1 juli 2019, 22:49:27
.....
Maar als we dan toch verder gaan met het huidige stelsel zou het wel goed zijn als we dingen gewoon beter reguleren. Vaste vergoedingen per rit en per km voor alle ambulancediensten door heel het land en harde minimale eisen omtrent  kwaliteit en kwantiteit. Als ze die niet halen moeten daar financiële gevolgen aan zitten. In het ergste geval gaat zo een bedrijf dan failliet.

Vaste vergoedingen per rit en per km hebben het nadeel dat er alleen meer ambulances aangeschaft worden als er meer ritten gemaakt kunnen worden. De kwaliteit is goed, maar om de aanrijtijd terug te dringen moeten er landelijk meer ambulances komen voor dezelfde inkomsten die er nu zijn. Om van 15 naar 10 minuten terug te gaan, zullen er ongeveer 40% meer ambulances moeten komen met goed opgeleid personeel. Wie gaat die hogere vergoeding per rit en km dan betalen om dit mogelijk te maken? Of is dan een geheel andere financiering nodig?