Algemeen ambulancenieuws

Auteur Topic: Algemeen ambulancenieuws  (gelezen 299859 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #60 Gepost op: 4 februari 2011, 19:32:49
Dat ie überhaupt bij jullie in de post Karperweg past verbaasde me al... ;)
Makkelijk :P


04022011128, on Flickr
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #61 Gepost op: 6 februari 2011, 19:17:12
Weet je dan ook wat de bedoeling is van een Micu versus de grote bak ?

Delta00
Volgens mij hebben ze beiden het zelfde doel nl het transport van ic patienten ;)


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #62 Gepost op: 6 februari 2011, 19:25:08
Volgens mij hebben ze beiden het zelfde doel nl het transport van ic patienten ;)

En wat bedoel je dan met beide, het ging toch over de Amsterdamse Micu ?


Delta00


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #63 Gepost op: 6 februari 2011, 19:26:15
Ik heb recent een filmpje gezien over dit voertuig. Het filmpje is overigens weer verwijderd. Hij stond toen nog bij Visser in Leeuwarden. De trotse verkoper vertelde tussen neus en lippen door dat het een prestige project zou zijn. En juist dat stuit mij tegen de borst. Op de foto's kun je goed zien hoeveel ruimte het gevaarte inneemt. Begrijp me goed, ik gun de micu centra een mooie wagen. Het moet echter wel functioneel blijven. Deze grote bak heeft mi geen enkele toegevoegde waarde.

Er zijn meedere regio's die met een dergelijk groot voertuig rondrijden, denk aan zuid limburg en Gelderland zuid, blijkbaar zien ze daar wel de meerdwaarde er van in.
Nurse powerrrrr


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #64 Gepost op: 6 februari 2011, 19:57:20
Er zijn meedere regio's die met een dergelijk groot voertuig rondrijden, denk aan zuid limburg en Gelderland zuid, blijkbaar zien ze daar wel de meerdwaarde er van in.

Precies, het is ook niet vergelijken met een ambu, volstrekt een ander doel.
Mijns inziens een absolute aanwinst, sterker nog anders schaffen de regios ze niet aan, toch ?

Delta00


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #65 Gepost op: 9 februari 2011, 14:46:27
Een Drentse ambulancemedewerker is zojuist mishandeld door een man die hij te hulp wilde schieten. De verpleger was op weg naar een tandartsenpraktijk in het dorp Nietap, omdat daar een patiënt onwel was geworden. Om onduidelijke redenen ging de hulpbehoevende echter volledig door het lint.

De ambulanceverpleger had hem kort onderzocht, toen hij opeens werd aangevallen. De tandartspatiënt bedreigde en mishandelde hem, zo meldt RTV Drenthe. De politie heeft de verdachte inmiddels aangehouden.


http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/02/ambulancemedewerker.html


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #66 Gepost op: 10 februari 2011, 14:10:15
En wat bedoel je dan met beide, het ging toch over de Amsterdamse Micu ?


Delta00
Dan moet je toch echt je eigen vraag even lezen. Micu versus grote bak, lees Amsterdamse Micu.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #67 Gepost op: 15 februari 2011, 08:43:13
Discussie over begeleiding van IC patiënten verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=49026.0


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2011, 08:35:21
Bijeenkomsten rondom agressie en geweld voor leidinggevenden/P&O-ers en ROC’s
Onlangs is een Plan van Aanpak Agressie en Geweld tegen Ambulancemedewerkers vastgesteld in het Algemeen Bestuur van Ambulancezorg Nederland. Het gaat om een intensiveringstraject met financiële ondersteuning vanuit het rijksprogramma Veilige Publieke Taak.
Het plan omvat een opleidingstraject in 2011 rondom agressie en geweld voor leidinggevenden/P & O-ers, ambulanceverpleegkundigen, ambulancechauffeurs en meldkamercentralisten. Voor de uitvoering van in totaal 185 opleidingsdagen worden drie externe bureaus ingehuurd, te weten Thymos Training & Advies, Smits & Beerends en Veermans. De uitvoering verloopt via de Ambulance-Academie die de opleidingen voor de chauffeurs, verpleegkundigen en centralisten in 2011 aanbiedt in het kader van de landelijke nascholing.
Begonnen wordt met 10 bijeenkomsten vanuit AZN georganiseerd en verspreid over het land aangeboden voor de doelgroep leidinggevenden, P&O-ers en ROC’s. In deze dag staat de rol van de leidinggevende, P&O-er en ROC op het gebied van agressiepreventie en incidentenmanagement centraal. Daarnaast de vertaling van het beleidskader naar heldere en concrete procedures, acties en implementatieactiviteiten. De output van deze dagen is richtinggevend voor de invulling van de opleidingsdagen voor de andere doelgroepen. Deze 10 bijeenkomsten vinden plaats in de periode februari en maart. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Paulien van der Meulen, programmamanager AZN
http://www.ambulancezorg.nl


Exile

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #69 Gepost op: 22 februari 2011, 09:09:11
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus ik stel mijn vraag maar hier:
De ambulances die in Oss gestationeerd staan die rijden al een tijdje niet(langer dan een week). Nu komen er iedere keer ambulances vanuit Den Bosch naar Oss gereden. Kan iemand mij vertellen waarom de ambulances van Oss niet rijden?