BHV opleiding

Auteur Topic: BHV opleiding  (gelezen 14566 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2009, 16:44:44
Dank je wel. Het is duidelijk.

Je kan ook op hun site kijken daar staat meer info
en ze geven door heel nederland lessen je kan zelf de plaats tijd en data kiezen

maar wat vind jij hiervan
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 6 augustus 2009, 16:46:34
Je kan ook op hun site kijken daar staat meer info
en ze geven door heel nederland lessen je kan zelf de plaats tijd en data kiezen
Of per PM of even noemen welke organisatie het betreft....  ::) ;) Zo maak je wel heel veel mensen nieuwsgierig terwijl het volgens mij geen staatsgeheim is...  ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #32 Gepost op: 6 augustus 2009, 16:59:46
Of per PM of even noemen welke organisatie het betreft....  ::) ;) Zo maak je wel heel veel mensen nieuwsgierig terwijl het volgens mij geen staatsgeheim is...  ;)

dacht dat hij nog op pm stond dus foutje van mijn kant toen ik het zag kon ik het niet meer verwijderen altans weet niet hoe dat moet
dus je mag hem verwijderen.
Maar staatsgeheim is het niet
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #33 Gepost op: 15 augustus 2009, 14:21:45
De BHV wereld is eigenlijk een groot commerciele farce.
Er wordt grof geld verdient aan onnodige zaken, zoals:
- verzekering BHV-er (dit slaat werkelijk nergens op, zowel een werknemer als werkgever zijn namelijk altijd wettelijk verplicht een "normale" aansprakelijksheids verzekering af te sluiten wat gewoon alles dekt !)
- verlenen van vrijstelling van LEH, alleen mogelijk van een gelieerde organisatie (OK = NIBHV / NIBHV = OK)
(Uitgebreidere en andere eerstehulp opleidingen worden niet erkend door het NIBHV, men moet en zal het LEH deel volgen)
- verlenen van vrijstelling BO als het niet anders kan (bijv. opleiding brandwacht)
- schermen met een "wettelijke status" van een certificering
- schermen met een "offiïele opleiding" (die niet bestaat)
- schermen met een "erkende"opleiding" (door welk Ministerie of branche organisatie dan ?)
... en nog een aantal andere punten.

Organisaties als het NIBHV en aangesloten BHV opleidingsinstituten zijn puur commercieel bezig, hebben geen wettelijke status en bevoegdheden en verdienen grof geld aan de goedgelovigheid van bedrijven en andere organisaties.
BHV-ers moeten adequaat opgeleid worden, echter er zijn geen inhoudelijke wettelijke eisen aan deze opleidingen.
(Destijds zijn er wel minimale richtlijnen voor een BHV-er door het Min BZK en SZW uitgegeven, echter dit zijn nogmaals minimale richtlijnen)
Hierdoor wordt zeer sterk aan kwaliteit ingeboet, iedereen doet maar wat.
Zelf in het leven geroepen BHV keurmerken klinken leuk en interessant maar zijn een grote commerciele zeepbel !

Waar het om draait is dat opdrachtgevers voor zo min mogelijk geld en tijd "iets" willen hebben om ingedekt te "moeten" zijn.
Opdrachtnemers (de BHV opleidingsinstituten) geven daar helaas massaal gehoor aan.
Het spanningsveld tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers resulteert niet zelden in zeer droevige en gebrekkige opleidingen die overwegend volstrekt niet aan een RI&E en het verwachte opleidingsniveau van het betreffende bedrijf voldoen.
Veel BHV opleidingsinstituten blijven hardnekkig uitsluitend de standaard BHV opleiding geven (kunnen en willen ze wel iets anders?)

Neem een RI&E ter harte en baseer je BHV organisatie niet uitsluitend op de standaard LEH / BO opleidingen, maar kijk eens echt goed rond wat voor hogere niet-standaard opleidingen er zijn om wel te kunnen voldoen aan de RI&E !
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we