Verschil tussen beroeps en vrijwilliger?

Auteur Topic: Verschil tussen beroeps en vrijwilliger?  (gelezen 17281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DerDikke

  • HGE Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #40 Gepost op: 22 januari 2010, 23:55:25
Ook ik lees hier met enige verbazing. Het woord communicatie is denk het grote probleem. Het SIGMA zal toch duidelijk moeten maken wie en wat we zijn. Mijn inziens EHBO`ers met extra opleiding op het gebied van logistiek en traumazorg. Mijn persoonlijke mening is dat een aantal zaken van de EHBO helaas niet aansluiten bij de PHTLS methode die o.a. in Nederland wordt gebruikt. Ik merk dit als ik de EHBO lessen volg en een andere week een lesavond SIGMA volg. Misschien zou het goed zijn als we allemaal dezelfde taal gaan spreken. Als voorbeeld noem ik de ABC van de EHBO t.o.v. de ABC(DE) binnen de PHTLS. Laat elkaar in elkaars waarde en heb respect voor elkaar. SIGMA leden die denken dat ze Super EHBOŽer zijn (of nog meer) is ook iets waarbij ik hoop op ieders gezond verstand.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #41 Gepost op: 30 januari 2010, 20:38:21
Ook ik lees hier met enige verbazing. Het woord communicatie is denk het grote probleem. Het SIGMA zal toch duidelijk moeten maken wie en wat we zijn. Mijn inziens EHBO`ers met extra opleiding op het gebied van logistiek en traumazorg. Mijn persoonlijke mening is dat een aantal zaken van de EHBO helaas niet aansluiten bij de PHTLS methode die o.a. in Nederland wordt gebruikt. Ik merk dit als ik de EHBO lessen volg en een andere week een lesavond SIGMA volg. Misschien zou het goed zijn als we allemaal dezelfde taal gaan spreken. Als voorbeeld noem ik de ABC van de EHBO t.o.v. de ABC(DE) binnen de PHTLS. Laat elkaar in elkaars waarde en heb respect voor elkaar. SIGMA leden die denken dat ze Super EHBOŽer zijn (of nog meer) is ook iets waarbij ik hoop op ieders gezond verstand.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je de diverse eh-boeken, die de laatste tijd zijn uitgegeven, merk je dat de termenkloof steeds minder wordt.
Ik heb in het verleden al stroomschema's gemaakt hoe eerste hulp verleend zou moeten worden.
Ik ben bezig met een powerpointpresentatie "verantwoorde eerste hulpverlening", vergelijkbaar met de ambulance en brandweerprotocollen. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat