welke hulp verleners zijn ook bloeddonor?

Auteur Topic: welke hulp verleners zijn ook bloeddonor?  (gelezen 4158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2009, 14:01:10
Ben zelf zowel sigma-lid als donor. Sta ingeschreven in het donor-register en ben plasma-donor.

Ben wel mordicus tegen het evt verplicht stellen... moet een vrije keus zijn.

Dit is ook de reden dat donoren in Nederland niet betaald worden.
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2009, 01:54:47
Verplicht stellen is, zoals velen hier al schrijven, onmogelijk.

Dan een morele "verplichting": Denk ik ook niet, je hoeft je als hulpverlener (die evt de bloedproducten toedient) niet verplicht te voelen donor te zijn. Iedereen heeft zijn eigen beweegredenen om iets wel of juist niet te doen.

Morele verplichting, dat zou hetzelfde zijn dat ik me verplicht zou moeten voelen om orgaandonor te zijn, omdat ik op een Ic werk waar orgaandonaties soms voorkomen.... Nee dus.

Ik denk dat uitgebreide informatievoorziening ( geen werving !) kan helpen om meer donoren te krijgen. er bestaan nog steeds veel misverstanden... En dan bedoel ik zowel rondom bloed- als orgaandonatie, maar dat laatste even terzijde.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2009, 21:05:11
En wat vinden jullie dan van het verplicht stellen (voor iedereen) om te kiezen of je donor wilt zijn?
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2009, 00:38:56
Mwa, dat zou kunnen, al vindt ik het niet perse noodzakelijk.
Ik vindt het huidige systeem op zich wel goed, maar toch zijn er nog veel mensen die er dan nog niet over na denken of er wt mee doen.
Je kunt er denk ik wel donors mee winnen, maar je moet erg uitkijken dat het geen wervingsactie gaat worden. (ben ik persoonlijk op tegen)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2009, 01:00:47
Als ik dood ben mogen ze me helemaal leegplukken (organen) maar tot die tijd niet te veel naalden in mijn lijf.
Natuurlijk weet ik dat er donors te kort zijn maar ik kan me er niet toe zetten. ik heb al te veel naalden en puncties etc gehad om dat nog ff voor mijn lol er bij te doen.