Auto in brand na aanrijding treinovergang Holthoevensestraat TIS 2.3 GRIP1 - Teuge 21-5-2009

Auteur Topic: Auto in brand na aanrijding treinovergang Holthoevensestraat TIS 2.3 GRIP1 - Teuge 21-5-2009  (gelezen 13476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Foto's staan nu online op mijn website. www.pvfotografie.nl

"mooie" foto's geworden.


Dally

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
ook op www.fotoserver.nl staan inmiddels een aantal foto's.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
"mooie" foto's geworden.

als de lijken daar nog inzitten (en dat lijkt me wel aangezien de trein er nog op staat) dan vind ik sommige foto's ranzig
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Michelle1983

  • Gast
lijstje van de tis dingen?

en heb jij ook een inzetvoorstel aan de hand van de tis

Op pagina's 64-66 van het document op http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/servlet/nl.gx.nibra.client.http.GetFile?id=634228&file=Calamiteitenmatrices_en_Inzetstrategie%C3%ABn.pdf staat de indeling van de TreinIcidentScenario's en de inzetvoorstellen. De pagina's die daaraan voorafgaan zijn alleen relevant voor de HSL en de Betuwelijn.


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
TIS scenario's hebben deels te maken met de zelfredzaamheid van de passagiers.
Of het nu TIS 3.2 is of TIS 2.3 zal met de omstandigheden te maken hebben gehad waarop de melding is binnen gekomen. Een machinist heeft geen handboek klaar liggen met alle TIS scenario's en zal ook niet denken ik kan beter TIS 2.3 geven want dan komt er mogelijk meer materiaal.
 Gezien deze omstandigheden, de locatie, de klap met brand, is het niet ondenkbaar dat er ook direct rook in de trein aanwezig was met eventueel gewonden. Een derde TS is dan geen overbodige luxe lijkt mij.

de TIS classificatie wordt in principe aangemaakt door de centrale van de spoorwegen op grond van de informatie van het treinpersoneel
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
als de lijken daar nog inzitten (en dat lijkt me wel aangezien de trein er nog op staat) dan vind ik sommige foto's ranzig

En waarom dat dan !?
Valt vrijwel niks te zien toch... ?


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
en crashtender
hoeveel tafels heeft NO Geld er dan

Het brandweerdeel van de Gemeenschappelijke Meldlkamer Apeldoorn heeft normaal gesproken drie meldtafels. Daarnaast zijn er drie algemene "reservetafels". Hier kan de brandweer naar uitwijken tijdens drukke periodes (storm, oud & nieuw, etc.). De politie heeft zes meldtafels en ambulancezorg heeft er net als de brandweer ook drie.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie
Politiepersbericht

Teuge – Identiteit slachtoffers bekend

De identiteit van de twee mensen die vanochtend om het leven zijn gekomen in Teuge is bekend. Het blijkt te gaan om twee familieleden. Een 86-jarige man uit Arnhem en een 57-jarige vrouw uit Amsterdam, die de auto bestuurde.  

Alles wijst er nog altijd op dat sprake is geweest van een tragisch ongeluk.


Pim Velthuizen

  • Zelfstandig (pers)fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Fotograaf Brw cluster EVA (Epe, Voorst, Apeldoorn)
    • PVFotografie
als de lijken daar nog inzitten (en dat lijkt me wel aangezien de trein er nog op staat) dan vind ik sommige foto's ranzig
Met uiterste zorg maak en plaats ik foto's. Iedere foto word wel 3 a 4 keer bekeken voordat er ook maar iets mee word gedaan. Ik denk dan dat het woord ranzig wel iets te is. Leuk is iets anders. Ik hoop dat je mij begrijpt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Met uiterste zorg maak en plaats ik foto's. Iedere foto word wel 3 a 4 keer bekeken voordat er ook maar iets mee word gedaan. Ik denk dan dat het woord ranzig wel iets te is. Leuk is iets anders. Ik hoop dat je mij begrijpt.

Ik wou net zeggen, het is je werk als fotograaf. Mogen er na een bomaanslag waarbij er lichamen op de grond liggen en rennende mensen besmeurd met bloed ook geen foto's meer worden gemaakt? Je maakt de foto's immers niet uit leedvermaak, je maakt een visueel verslag van de situatie. Als die situatie "ranzig" is (dat is overigens een persoonlijke intepretatie) moet er dan maar helemaal geen verslag worden gedaan? Zeg dat maar tegen de NOS/RTL/SBS en dergelijken. Wel 1 lijn trekken en niet alleen een fotograaf beschuldigen van het maken van ranzige foto's. We willen wel graag allemaal in de krant of op TV zien wat er is gebeurd, maar als het te ranzig wordt dan is de beeldenmaker de boeman? Zo zullen er ook mensen zijn die het werk van vuilnismannen en rioolwerkers ranzig vinden, zo kun je nog wel even door blijven gaan...