Systeem met voertuiggegevens

Auteur Topic: Systeem met voertuiggegevens  (gelezen 4277 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Gepost op: 25 januari 2004, 11:46:46
Ik zat net het programma stapel op auto´s te kijken en daar liet men een systeem zien waarmee je de gegevens van ieder voertuig op kan vragen door middel van een soort computer.

Met dit systeem kan je het kenteken van een auto invoeren en dan komt er naar voren hoe de auto in elkaar zit (of hij verstevigd is), waar de airbags zitten, waar de accu zit, of er ergens gevaarlijke stoffen zitten etc.

Ik weet helaas niet meer hoe dit systeem heet maar zijn er al korpsen die dit gebruiken ??? Ik denk dat dit systeem handig kan zijn als het optimaal en vooral snel werkt. Ik hoor graag of korpsen dit al gebruiken.

Groetn Ricardo B


HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


mies

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2004, 12:29:06
heb je fotos of zo ???


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2004, 20:05:57
nee helaas nog niet gevonden, als ik er wat heb zal ik ze hier plaatsen
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2004, 22:50:45
Ik zat net het programma stapel op auto´s te kijken en daar liet men een systeem zien waarmee je de gegevens van ieder voertuig op kan vragen door middel van een soort computer.

Met dit systeem kan je het kenteken van een auto invoeren en dan komt er naar voren hoe de auto in elkaar zit (of hij verstevigd is), waar de airbags zitten, waar de accu zit, of er ergens gevaarlijke stoffen zitten etc.

Ik weet helaas niet meer hoe dit systeem heet maar zijn er al korpsen die dit gebruiken ??? Ik denk dat dit systeem handig kan zijn als het optimaal en vooral snel werkt. Ik hoor graag of korpsen dit al gebruiken.

Groetn Ricardo B

Afgelopen week inderdaad ook gezien. Fraai staaltje database-werk! Ben benieuwd naar reacties van Forumlezers.... Lijkt mij een ideaal systeem..... MITS het constant geupdated wordt ed.

Gr
Erik


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2004, 10:26:32
Dit systeem zit op het moment als proefproject in de nieuwe DA-OVD / VC3 (791) van de brandweer Zwartewaterland. Via een laptop met een dataverbinding met de Rijksdienst voor het wegverkeer kan de OVD diverse gegevens opvragen aan de hand van het kenteken of merk en type van het voertuig.
Dit systeem is afkomstig van Siemens. Het heeft zijn nut al een aantal keren bewezen, o.a. bij het open knippen van een nieuwe Opel Vectra.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2004, 12:03:46
dit is zeker een nuttig systeem,wat ons zeker van dienst zal kunnen zijn bij het open knippen van auto,s.
Ik weet dat ze in Utrecht ook bezig zijn met een proef,en als dat goed werkt ze het systeem in de regio willen introduceren ;)


joost

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2004, 12:54:06
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik het een mooie Vito vind ;D. Eigenlijk heb ik niet zo gek veel met de brandweer maar dat ziet er wel mooi uit. :P

Groetjes J ;D ;DST


Bralo20

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2004, 09:04:55
Mooi systeem.
Helaas niets voor België ;)
Enkel politionele diensten mogen in België gegevens opvragen van de nummerplaat.

We moeten ons dus behelpen met de boeken die de constructeurs af en toe eens uitgeven.

Mvg,


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2004, 09:25:37
Mooi systeem.
Helaas niets voor België ;)
Enkel politionele diensten mogen in België gegevens opvragen van de nummerplaat.

We moeten ons dus behelpen met de boeken die de constructeurs af en toe eens uitgeven.

Mvg,

De vraag is natuurlijk of je dan bij de pakken neer moet gaan zitten of dat bijvoorbeeld een KBBF oid zich sterk moet gaan maken om daar verandering in te brengen.

Gr
Erik


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2004, 11:47:02
Zo'n systeem werd gedemonstreerd op de opendag van de brandweer Baarn, afgelopen jaar.

Zag er erg goed uit en vooral handig uit met o.a. touch-screen mogelijkheid.

Deze demo werd gegeven door het bedrijf: Moditech solutions en het systeem heet: Crash Recovery System(Mobiel voertuig-informatiesysteem voor reddingswerkers)

De internetsite van dit bedrijf, uit Zwaagdijk, is http://www.moditech.com/