Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 25333 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2004, 17:28:41
Ik weet dat er posten zijn die meer op een kroeg lijken dan op een reddingspost. Dit wordt dan beargumenteerd met: maar we zijn ook een gezelligheids vereniging... Je krijgt dan vaak van die gasten over de vloer die meer geïnteresseerd zijn in een goedkoop biertje dan in een mooie redding. De verleiding is groot om als er dan alarm is toch maar uit te varen.

Niet doen!! Het is geen reclame voor je vereniging als je aan boord komt bij iemand en je ruikt naar drank. (wordt achter je rug om over gel...) en als er wat gebeurd ben je altijd zuur!!
Je kan wel drinken, maar dan kan je niet redden. Je kan wel redden, maar dan kan je niet drinken.

In onze vereniging gaat niemand achter het stuur of in de boot als hij gedronken heeft. (Makkelijk praten als er geen stevige drinkers bij zitten ;D)

Henk



Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2004, 10:50:55
Ik denk dat alle organisatie dit zullen zeggen. Het zijn zaken waarbij goed rekening mee moet houden. Er zal geen organisatie zijn waarbij ze zeggen dat ze onder invleod mogen varen. De vraag is of dit bezef er ook is bij alle opstappers en schippers.

9910001
9910001


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2004, 11:01:07
Ik denk dat alle organisatie dit zullen zeggen. Het zijn zaken waarbij goed rekening mee moet houden. Er zal geen organisatie zijn waarbij ze zeggen dat ze onder invleod mogen varen. De vraag is of dit bezef er ook is bij alle opstappers en schippers.

9910001
Aangezien er nog steeds mensen stom genoeg zijn om met alcohol in hun bloed (of zelfs dronken) achter het stuur van de auto te kruipen zou het een illusie zijn om te denken dat dit onder hulpverleners niet het geval is.

Je bent bij een brigade natuurlijk wel met een groep. Je kunt elkaar erop aanspreken als iemand zich niet gedraagt zoals dat verwacht mag worden.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2004, 11:47:25
Als niet-alcoholgebruiker:  een hulpverlener die tijdens zijn (bereikbaarheids-)dienst alcohol gebruikt, is "beneveld", kan niet optimaal handelen en is dus ongeschikt om hulp te verlenen. Los van de juridische consequenties die het hulp verlenen onder invloed met zich mee kan dragen....

En nee, ik ben niet van de blauwe knoop omdat ik principieel tegen het gebruik van genotsmiddelen ben. Ik vind het gewoon niet lekker....


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #14 Gepost op: 27 januari 2004, 11:53:10
Het is inderdaad niet normaal om te drinken itjden een dienst, aangezien de meeste brigades/ knrm station niet zijn verdeeld in ploegen hebben ze ten alle tijde dienst. Dit wil dus zeggen dat je nooit kan drinken. Dit vind ik ook erg ver gaan (ik kan zeker genieten van 1 biertje) dus moet je voor jezelf  streng zijn zodra je een biertje drinkt pieper uit.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2004, 16:52:49
Het is inderdaad niet normaal om te drinken itjden een dienst, aangezien de meeste brigades/ knrm station niet zijn verdeeld in ploegen hebben ze ten alle tijde dienst. Dit wil dus zeggen dat je nooit kan drinken. Dit vind ik ook erg ver gaan (ik kan zeker genieten van 1 biertje) dus moet je voor jezelf  streng zijn zodra je een biertje drinkt pieper uit.

9910001

De brandweer lost dit op met groepen. Als groep 1 dienst heeft mag in groep 2 de vrouw de auto weer mee, en dringt manlief een biertje. Als je thuis gedronken hebt en de pieper gaat is het botte pech. Als je op de redding bent en er komt iemand binnen die om hulp vraagt kan je niet zeggen: ik kan U even niet helpen want ik heb een paar biertjes op. Of kan je dat wel zeggen... Ik hoop dat ik die vraag nooit hoef te beantwoorden!!

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2004, 11:03:33
Als je naar de dienst met elkaar een biertje drinkt dan moet dit kunnen, tenzij je ook een pieperdienst hebt. Of je dit moet doen op een post of onderkomen weet ik niet. Hierbij heb je nog het probleem dat er altijd nog mensen langs kunnen komen met problemen. Aan de andere kant is dienst voorbij en hoef je niet meer hulp te verlenen als iedere andere  burger.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2004, 21:50:56
Ik ben dit niet met je eens. Wanneer je een pieper draagt kun je opgeroepen worden. Wordt je opgeroepen dien je te reageren. Wanneer je geen dienst hebt draag je toch ook geen pieper?


Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2004, 21:53:18
Ik ben dit niet met je eens. Wanneer je een pieper draagt kun je opgeroepen worden. Wordt je opgeroepen dien je te reageren. Wanneer je geen dienst hebt draag je toch ook geen pieper?


Dave


waarom zou je geen pieper dragen als je geen dienst hebt ???
Wij dragen gewoon de pieper bij ons,ook als we geen dienst hebben.Je zult maar meer personeel nodig hebben


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2004, 22:48:28
Als je bij ons gedronken hebt kun je je pieper net zo goed uitzetten, vanaf dan heb je geen dienst meer...

Volgens mij is dat bij de brandweer net zo...


Henk