Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 25298 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #30 Gepost op: 9 februari 2004, 12:17:47
Het zal niet getollereerd kunnen worden als dit een goede organisatie is. Deze zullen hier intern naar een oplossing moeten zoeken. Ik denk om dit in alle openheid op tafel te gooien dat dit de hulpverlening niet ten goede zal komen. Zelf heb ik ook schippers gezien welke dienst hadden en meer dan 2 borrels dronken (niet bij de organisatie waar ik ook betrokken ben). Ik spreek ze aan op hun verantwoordelijheid als schipper meer macht heb ik er niet over.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 9 februari 2004, 12:48:03
Ik heb geprobeerd om het bespreekbaar te maken en maatregelen te laten nemen door het bestuur... het werd gelijk het einde van mijn lidmaatschap aldaar!
Dit werkt dus niet, maar zij worden wel gezien als dé brigade uit onze regio...

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 9 februari 2004, 14:01:29
Toch ken ik leden van een gerenomeerde alarmploeg, die voor stelling 1 gaan! Zij rukken rustig uit ondanks dat zij meerdere alcoholhoudende drankjes hebben gedronken! Wordt dit dan getollereerd?

Dave

Als dat zo is zul je ze hier er echt niet over horen, Dave...


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #33 Gepost op: 9 februari 2004, 16:03:34
Wat mij betreft zal je hierom niet weggestuurd worden bij een vereninging, mits dit op een beschaafde wijze wordt verwoord natuurlijk. Wel kan ik begrijpen dat anderen dit geen leuk onderwerp vinden om aan te snijden, dit zijn namelijk de mindere discussies binnen een organisatie. Nu vraag ik me af of deze problemen uniek zijn binnen een brigades, ik verwacht dat dit ook bij de vrijwillige brandweer speelt.


9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 9 februari 2004, 16:56:58
Op de manier zoals ik dit probleem heb aangepakt, was niet het probleem waarvoor ik weg moest.

Het probleem binnen deze brigade is buiten gewoon hoog. Het lijkt op alcoholistme van diverse personen...
Natuurlijk wordt er bij diverse reddingsdbrigades tijdens feestjes een drankje genuttigd, daar is indien met mate niets mis mee. Mits er een uitrukploeg beschikbaar is die geen alcoholhoudende dranken nuttigt!

Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 9 februari 2004, 17:01:50
Wat mij betreft zal je hierom niet weggestuurd worden bij een vereninging, mits dit op een beschaafde wijze wordt verwoord natuurlijk. Wel kan ik begrijpen dat anderen dit geen leuk onderwerp vinden om aan te snijden, dit zijn namelijk de mindere discussies binnen een organisatie. Nu vraag ik me af of deze problemen uniek zijn binnen een brigades, ik verwacht dat dit ook bij de vrijwillige brandweer speelt.


9910001
wij kenne deze problemen ook,en wie gedronken heeft kan gewoon niet mee op de uitruk.
Met feesten van de brandweer wordt er een uitrukploeg samengesteld,die hebben dienst tot de volgende ochtend en die drinken dus een glaasje fris


Dave

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 9 februari 2004, 17:13:08
Ja, die oplossing ken ik en wou ik ook bij die club introduceren... helaas kon dat daar niet...

Dave


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #37 Gepost op: 9 februari 2004, 17:41:13
Zulke dingen zijn altijd moeilijk. iemand die niet drinkt of zonder glaasje ook een leuk feestje kan hebben vinden dat alcohol en dienst hebben niet tegelijk op kan gaan. Mensen die heel graag een glaasje drinken, denken hier heel anders over, in hun eigen belang. Logisch toch? Zo is iedereen... ;)

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #38 Gepost op: 9 februari 2004, 19:16:09
precies Christian,ik heb ook geen alcohol nodig om toch een gezellig feest te hebben.Daarom blijf ik op feesten bij ons af en toe wel eens aan de cola,kan ik mooi een eerste uitrukdienst draaien.En kunnen de andere jongens een pintje pakken,de volgende keer is het dan gewoon mijn beurt om een pint te pakken ;)


Dave

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 9 februari 2004, 22:34:19
Precies... maar andere mensen begrijpen vaak niet waarom jij wel lol kan hebben zonder alcohol te drinken...


Dave