Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 25468 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2004, 13:06:55
Dit is denk ik een nadeel van een vriendenband binnen een organisatie, deze gaan vaak naar de zelfde feestjes en partijen en dus moet je een ploeg nuchter houden en hiermee rekening houden. Ook als bestuur van deze organisatie moet je dit in de gaten houden.

9910001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2004, 13:49:48
Dat is precies het probleem. Maar wanneer zoveel gedronken wordt ishet al snel 'gewoon' .
Een piketploeg wilde ze niet aan, "dan mogen we niet drinken"! Ik vind dit echt niet kunnen.

Dave


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2004, 14:25:00
Dat is precies het probleem. Maar wanneer zoveel gedronken wordt ishet al snel 'gewoon' .
Een piketploeg wilde ze niet aan, "dan mogen we niet drinken"! Ik vind dit echt niet kunnen.

Dave

Ik denk dat het een verschil is tussen een echte HVO en een gezelligheids vereniging.

Een combinatie van deze beide vraagt om goede regels. Laat men dit na dan is er een vergrote kans op ongevallen (dat weten wij als hulpverleners maar al te goed) waarbij de verzekering bij geconstateerd alcoholgebruik gebruik mogelijk niet uitkeert.
Mensen onder invloed doen rare dingen en voor je het weet sta je in de krant met je goeie gedrag en is jaren PR werk voor niets geweest.

Henk


Dave

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2004, 17:18:40
Nou inderdaad... zo denk ik er dus ook over... wanneer je als hvo petendeert proffessioneel te zijn, kun dit niet maken!

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #44 Gepost op: 11 februari 2004, 11:23:03
Dave,

ik heb een mailtje gestuurd naar deze brigade om te reageren op deze discussie. Dit omdat ze volgens jou een andere visie er op naar houden als ons en dit volgens mij wel meerwaarde heeft in deze discussie op beide standpunten te horen.

9910001

ps reacties op mail zal ik samenvatten en hier plaatsen.
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 11 februari 2004, 12:47:16
Ben benieuwd... welke brigade?

Dave


roel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
  • Soms zit het mee, meestal zit het tegen.
    • KNRM wijk aan zee
Reactie #46 Gepost op: 11 februari 2004, 19:27:45
Ik denk dat je daar vanzelf wel achter komt dave even geduld nog.

Mijn mening is dat je gerust wel een biertje of iets dergelijks mag drinken maar dan buiten 'werk'tijd en als de post dicht is,niet als je daarna dus een hulpverlening op touw moet gaan zetten.
plv. schipper knrm wijk aan zee


Dave

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 11 februari 2004, 22:43:12
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens...
Ik ben alleen van mening dat je alcohol buiten de reddingspost moet houden om er zeker van te zijn, dat er geen mogelijkheid tot verleiding is...

Dave


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #48 Gepost op: 11 februari 2004, 22:45:54
ik denk dat totaal verbod van alcohol wel erg ver gaat,je zult alleen hele goede afspraken met elkaar moeten maken desnoods zwart op wit ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #49 Gepost op: 11 februari 2004, 23:09:58
Vergeet niet dat je van alcohol sneller kan onderkoelen en op het water is die kans nog groter dan bijvoorbeeld bij de brandweer. Dat speelt toch ook wel mee?

Christian