Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 25287 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 11 februari 2004, 23:12:07
Vergeet niet dat je van alcohol sneller kan onderkoelen en op het water is die kans nog groter dan bijvoorbeeld bij de brandweer. Dat speelt toch ook wel mee?

Christian
ben ik met je eens Christian,maar we hadden afgesproken dat we niet meer zouden uitrukken als we alcohol hadden gedronken ;) ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 12 februari 2004, 00:30:36
ben ik met je eens Christian,maar we hadden afgesproken dat we niet meer zouden uitrukken als we alcohol hadden gedronken ;) ;D ;D

Toch vind ik de verleiding groot. Als je weken zit te wachten op een uitruk. En dan is er eindelijk een, een hele mooie...
Ach, die paar biertjes dat merkt toch niemand...
Zo gaat het in het verkeer ook.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #52 Gepost op: 12 februari 2004, 10:48:46
Dat is de bewuste keuze welke je maakt, of je drinkt of je rukt uit. Wat mij betreft ligt de grens al op 1 biertje. Dit is wel moeilijk om hard voor je zelf te zijn. Er zijn een hoop mensen erg fanatiek, maar bij deze zaken zullen ze fannatiek niet moeten drinken om veel mee te maken. Of je wel of geen alcohol op de post hebt voor naar bewakingtijd weet ik niet wat handig is, er zal ten alle tijde iemand nuchter moeten zijn. Er kan altijd iemand naar je toe komen.

99100001
9910001


Dave

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 12 februari 2004, 11:17:41
Ik ben het eens, dat een algeheel verbod moeilijk te realiseren is voor de meeste brigades, maar ik vind het niet meer dan logies dat wanneer je toch alcohol schenkt, je zorg moet dragen voor een alcohol vrije ploeg in de vorm van een piketploeg ofzo.

Wanneer echter blijkt dat er problemen zijn omtrent de alcohol of mensen die (te) veel drinken, zou de brigade er goed aan doen die mensen tegen zichzelf te beschermen, en dus helemaal geen alcohol meer schenken...

Dave


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #54 Gepost op: 12 februari 2004, 11:18:03
Toch vind ik de verleiding groot. Als je weken zit te wachten op een uitruk. En dan is er eindelijk een, een hele mooie...
Ach, die paar biertjes dat merkt toch niemand...
Zo gaat het in het verkeer ook.

Henk
Henk, slechte redenering! Maar dat wist je al, toch?!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 12 februari 2004, 12:51:38
Henk, slechte redenering! Maar dat wist je al, toch?!

Hoe ik er zelf overdenk moge duidelijk zijn, maar ik speel graag advocaat van de duivel.
Veel mensen denken dat drank juist voor hen niets uitmaakt, dat ze "er tegen kunnen". Niets is minder waar. Drank beïnvloed alles wat je in je hebt om een goede redding uit te kunnen voeren, in negatieve zin wel te verstaan.

Dit even voor de duidelijkheid. ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #56 Gepost op: 12 februari 2004, 17:22:29
Om een discussie levendig te houden kan het inderdaad geen kwaad om de gedachtengang van anderen te verkondigen omdat deze niet zelf zullen vertolken.

9910001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 12 februari 2004, 17:23:40


Wanneer echter blijkt dat er problemen zijn omtrent de alcohol of mensen die (te) veel drinken, zou de brigade er goed aan doen die mensen tegen zichzelf te beschermen, en dus helemaal geen alcohol meer schenken...

Dave

op deze manier kan ik het alleen maar met je eens zijn Dave ;)


Dave

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 12 februari 2004, 17:29:42
Volgens mij zullen de veel drinkers echt niet zelf zeggen dat ze een probleem hebben, ze weteten het zelf misschien niet eens... vandaar dat het wellicht eens een goede aktie is dit soort onderwerpen te bespreken.

Wie weet worden ze 'wakker'  ;D Zo niet kunnen wij ze toch tenminste helpen, door geen alcohol te schenken?

Dave


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #59 Gepost op: 12 februari 2004, 17:35:19
Ik weet niet of dit onze taak is als hulpverlener is om dit te verhelpen. Als de aanwezig hiervan bij slechts een enkeling aanwezig is dan zal je deze individueel moeten aanspreken, als dit een groepsprobleem is dan kan je er aan denken om het te verbannen. Zelf heb ik liever dat ik zie dat mijn collega gedronken heeft als dat deze thuis een paar borrels neemt en alsnog aan boord stapt.

99100001
9910001