Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009

Auteur Topic: Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009  (gelezen 40346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Gepost op: 25 mei 2009, 11:49:14
Ik denk dat we vandaag vooral in het westen nogal wat extra P2000 meldingen krijgen.
Het is nu nog code geel op http://meteoalarm.nl/, maar ik denk dat dit in de loop van de dag zal veranderen.
We wachten rustig af  ;D


Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2009, 11:59:20
Bedankt voor de waarschuwing. Toch maar ff het dakraam dicht doen. O0


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2009, 12:16:24
Volgens buienradar:


Michelle1983

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2009, 12:20:20
Bericht van meteoalarm komt op het volgende neer: Tussen 19.00 uur vanavond en 06.00 uur morgenochtend kans op enkele stevige regen-, hagel- en onweersbuien in de provincies Zeeland, Zuid-Holland, Noord Holland en westelijk Noord-Brabant. Overigens nog geen waarschuwingen op www.knmi.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2009, 12:24:35
Bericht van meteoalarm komt op het volgende neer: Tussen 19.00 uur vanavond en 06.00 uur morgenochtend kans op enkele stevige regen-, hagel- en onweersbuien in de provincies Zeeland, Zuid-Holland, Noord Holland en westelijk Noord-Brabant. Overigens nog geen waarschuwingen op www.knmi.nl

en daarom ....


Lijkt me inderdaad een plan, om hier pas verder te gaan als het KNMI een WEERALARM geeft!! O0



Firefighter Peter

  • Bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 296
  • Firefighter Peter
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2009, 12:28:24
en daarom ....

het KNMI blijft vandaag voorzichtig met de uitgifte van het weeralarm. Er is ook niets zo veranderlijk als het weer. En toch denk ik dat het alarm komt... ;) ;) Ben het ermee eens om dan met deze posting verder te gaan :P
Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2009, 12:35:14
het KNMI blijft vandaag voorzichtig met de uitgifte van het weeralarm. Er is ook niets zo veranderlijk als het weer. En toch denk ik dat het alarm komt... ;) ;) Ben het ermee eens om dan met deze posting verder te gaan :P

Misschien goed om de kennis over weeralarmen van het KNMI weer even op te frissen.

Aanleiding: wanneer Weeralarm
30 november 2007 - Een weeralarm is alleen van toepassing wanneer het weer gevaar oplevert en aanleiding kan geven tot grote overlast. In de periode van 12 tot 24 uur voorafgaand aan een weeralarm geeft het KNMI zo mogelijk een voorwaarschuwing uit. De kans dat het tot een weeralarm komt is dan al minstens 50%. Het eigenlijke weeralarm wordt op zijn vroegst 12 uur tevoren uitgegeven. Het is dan voor minstens 90% zeker dat het extreme weer ook werkelijk volgt. Het weeralarm biedt naast gedetailleerde verwachtingen ook de risico’s en de mogelijke gevolgen van het zware weer.

meer op ... http://www.knmi.nl/cms/content/21824/aanleiding_wanneer_weeralarm

Waarschuwingen
Overzicht van alle door het KNMI uitgegeven waarschuwingen voor wegverkeer, scheepvaart, watersport en recreatie.
Er zijn geen waarschuwingen
maandag 25 mei 2009
www.knmi.nl



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2009, 13:00:20
Dussssssssssssssssssssssss stress voor niets...  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2009, 14:13:04
DB zegt:

Don't judge the cuisine until it's served.

Dit soort frontjes kunnen lokaal hele vervelende gevolgen hebben. Een paar weken terug ook zo'n dag. Geen weeralarm, maar hier en daar toch flink werk aan de winkel, waaronder een dodelijk slachtoffer.

Laten we eens kijken wat deze nacht ons brengt. Misschien kunnen we daarna eens kijken of we dit topic eens kunnen evalueren? Weeralarm is altijd
topicwaardig, maar op deze weeralarmloze dagen kan het weldegelijk spoken.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2009, 14:19:17
Zit net op buienradar te kijken, maar als ik dat zo bekijk kunnen we over een paar uur afscheid nemen van Maasstricht....done ;)

Even zonder gekheid, das een behoorlijk wolkje wat daar richting Limbo land trekt
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat