Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009

Auteur Topic: Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009  (gelezen 40791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #70 Gepost op: 26 mei 2009, 02:37:15
02:29:04 PRIO 1 TOSCANESTRAAT 14 HEEMSKERK BINNENBRAND WONEN (OPSCHALING: brand middel) (INC: 05) (HERBEZETTING: velsen) (GRIP: 2 regio) ...

Twee branden in Heemskerk vlak achter elkaar door het onweer


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #71 Gepost op: 26 mei 2009, 02:37:51
Allemachtig..... we worden nu 'gebombardeerd' door hagelstenen ter grootte van behoorlijke kiezels. We zitten in een soort van portocabin en ik dacht even dat ze door het dak heen kwamen.... de hagel gaat nu over in een enorme gietbui.... daarnaast waait het nu vreselijk hard.

 ;D Ik zat net ook ff in een portacabin en ik kon het portoverkeer niet eens meer verstaan! Idd ook behoorlijke hagel. :o


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #72 Gepost op: 26 mei 2009, 02:42:39
;D Ik zat net ook ff in een portacabin en ik kon het portoverkeer niet eens meer verstaan! Idd ook behoorlijke hagel. :o

Hadden ze niet ff kunnen wachten met dit weer tot morgen?  ;D
Ik wil slapen.  >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #73 Gepost op: 26 mei 2009, 02:42:46
200 omgevallen bomen

Heftig...
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #74 Gepost op: 26 mei 2009, 02:47:59
Heemskerk - Kort na elkaar zijn er in Heemskerk rond 02:00 uur twee binnenbranden ontstaan die snel door de brandweer werden opgeschaald. Een in de Jan van Scorelstraat en een in de Toscanestraat in Heemskerk

Om twee uur 's nachts ging het weer flink tekeer boven de hele regio Kennemerland. In de Toscanestraat in Heemskerk staat volgens ooggetuigen het dak op meerdere plaatsen in de brand. De brandweer heeft grote moeite met het blussen door de harde regen en wind. [later meer informatie]

Bron: AB Radio


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #75 Gepost op: 26 mei 2009, 02:53:18
Bliksem slaat in in Alkmaarse woningen


Alkmaar - Drie woningen in de K. van 't Veerstraat in Alkmaar zijn dinsdagochtend rond half twee zwaar beschadigd geraak door brand als gevolg van een blikseminslag tijdens uren lang aanhoudende onweersbuien boven de stad.

Niemand raakte gewond door de inslag. De politie was er snel bij om iedereen uit de omringende huizen te halen. In het meest getroffen huis woonde een vrouw alleen die door omstanders naar buiten is gehaald.

,,Ik hoorde een enorme klap, maar verder kon ik eigenlijk niet zo snel zien wat er was", aldus de vrouw  die anoniem wil blijven. Omstanders zeggen dat de vlammen al uit het dak sloegen en dat zij door bonzen op de ramen de hevig geschrokken vrouw hebben bewogen om naar buiten te gaan.

De vrouw werd in een ambulance onderzocht, maar mankeerde niets. Haar dochter die enkele straten verderop woont, stond in de stromende regen met tranen in de ogen naar de bluswerkzaamheden te kijken. ,,Mijn ouderlijk huis, maar gelukkig heb ik mijn moeder nog". ,,Ik woon daar al 47 jaar", aldus de bewoonster zelf. ,,Al die herinneringen."

Omwonenden klaagden over de brandweer. ,,Die had zeker een kwartier tot twintig minuten nodig om hier te komen", aldus een verontwaardigde vrouw. ,,Verschillende mensen hier hadden al veel eerder gebeld en wij zaten maar, van waar blijft die brandweer nou. En toen zei die vrouw van de meldkamer nog tegen me dat ze pas twee minuten voor mijn belletje de melding binnen  had gekregen. Maar toen brandde het al in drie woningen. Daar klopt natuurlijk niets van."

Burgemeester Bruinooge was wel snel ter plekke.

NHD


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #76 Gepost op: 26 mei 2009, 02:56:01
Het begint nu hier ook te donderen en in de verte zie ik behoorlijke flitsen.
Ik hoop dat we het rustig houden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #77 Gepost op: 26 mei 2009, 03:02:03
EDIT: Alle alarmen van auto's gaan af op de parkeerdekken. Afhandeling van vliegtuigen is op dit moment verboden.

PRIO 2 VERTREK TERMINAL 1 VERTREKPASSAGE 1 LUCHTHAVEN SCHIPHOL STORMSCHADE ALGEMEEN [ 341 ]


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #78 Gepost op: 26 mei 2009, 03:03:52
Ja, dit gebeurd maar zelden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #79 Gepost op: 26 mei 2009, 03:04:39
T weer hier in Leeuwarden is ook bar en boos...  :o

Waarneming van: 26-05-2009 02:50 uur
Temp 17.1 °C
Vocht 85 %
Wind OZO - 7.1 m/s - 4 Bft Vlagen 11.3 m/s - 6 Bft Krachtig

http://www.weerstationleeuwarden.nl/
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.