Selectieprocedure brandweermanager

Auteur Topic: Selectieprocedure brandweermanager  (gelezen 12582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sbrons

  • Gast
Gepost op: 26 mei 2009, 17:37:11
Allen,

Ik zit midden in de selectieprocedure voor brandweermanager. Ik ben de eerste ronde doorgekomen en heb eind deze week het criteriumgericht interview. Wie kan mij vertellen hoe de verdere procedure in detail verder gaat. Ik bedoel dus het assesment, de fysieke testen en de medische test. Dus mochten er ex-studenten zijn die deze selectieprocedure hebben doorlopen, dan zou ik het zeer op prijs stellen als je in detail kan vertellen wat ik nog kan verwachten.
Hartelijk dank,

Sander




Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2009, 17:47:14
Ik heb (inmiddels alweer 2 jaar geleden) de procedure doorlopen tot de fysieke test, helaas op m'n psychologisch rapport niet goed genoeg bevonden...

Maar ik heb 3 ronden doorlopen.

1. die computertest (getallen, woordreeksen, etc...) -> zeer hoge score behaald en wat mij betreft goed te doen
2. gesprek/interview met psycholoog en iemand van de brandweer over ambitie, ervaringen, gevoelen etc.. -> praten over je eigen gevoelens blijft niet leuk maar goed genoeg doorlopen om door te mogen naar 3. (zorg dat je voorbeelden paraat hebt bij alles wat je zegt :))
3. de assesmentdag met wederom een gesprek, invullen van vragenlijst en rollenspellen. -> pittige dag en met name de rollenspellen zijn niet grappig. Je 20 minuten voorbereiden lijkt leuk maar heb je eigenlijk niet erg veel aan. ik weet niet hoe diep je al in de brandweerorganisatie zit maar pas op met gebruik van teveel inside informatie bij de aanpak van de casus.

Meer kan ik er niet over zeggen, succes in ieder geval!


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2009, 18:31:52
whaaa een concurrent! >:(

De selectie proces bestaat uit 5 delen en staat uitgelegt op het A4tje dat je kon scoren bij het NIFV, bij de informatiebijeenkomst.
deel 1: cognitieve test
deel 2: criteriumgericht interview
deel 3: Assessment
deel 4: fysieke vaardigheden
deel 5: medische keuring.

Alleen deel 4 wordt een beetje uitgebreid behandeld:
- coopertest
- zwemtest
- circuit test
- hijs en klimtest
- Claustrofobietest
- hoogte vrees

De rest wordt niet echt goed uitgelegd, maar wel in de brief die je ontvangt.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2009, 19:48:20
nou Tjin, veel suc6 met nrs 4 + 5
btw, how's live on VU?
 O0
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2009, 21:09:26
4 en 5 zie ik juist wel zitten. Sinds ik niet meer bij de brandweer zit, heb ik wat meer tijd over en ben ik 9-10 keer per week gaan sporten. Vooral die minimale 2400 op de coopertest is ook zo in me zakje. Had in het weekend nog 2855 gehaald bij het trainen. Dacht bijna dat ik een "uitstekende" conditie had, maar zag toen op het tablletje dat 2850 de "uitstekend" grens was van de 30+ ers.

Ze kunnen hoogtens over mijn bril zeuren, maar een bril is niet iets waar ze op afkeuren als je maar niet kleurenblind bent...


sbrons

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2009, 14:03:34
4 en 5 zie ik juist wel zitten. Sinds ik niet meer bij de brandweer zit, heb ik wat meer tijd over en ben ik 9-10 keer per week gaan sporten. Vooral die minimale 2400 op de coopertest is ook zo in me zakje. Had in het weekend nog 2855 gehaald bij het trainen. Dacht bijna dat ik een "uitstekende" conditie had, maar zag toen op het tablletje dat 2850 de "uitstekend" grens was van de 30+ ers.

Ze kunnen hoogtens over mijn bril zeuren, maar een bril is niet iets waar ze op afkeuren als je maar niet kleurenblind bent...

Tjin,

Zit je nog in de procedure voor de opleiding? Ik nog wel. Assessmentrapport was positief en ik hoop vandaag of morgen te horen of ik voor de fysieke test mag op komen draven in Rotterdam.
Sander


Tjin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2009, 23:02:42
Nope, ik lig er uit. Bij de eerste test had ik de maximale score, maar bij de psychologische test was ik gezakt.

Ach, ja volgend jaar weer proberen...


henkvdwielen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #7 Gepost op: 1 april 2010, 13:17:55
Hey,

Dit is alweer een wat ouder topic, maar mischien kunnen en willen jullie hier toch nog antwoord op geven.
Waneer is er weer een informatiedag voor de voltijdsopleiding brandweermanager?
Ik kan het namelijk nergens vinden en heb je de site van de brandweeracademie ook al grondig doorzocht. Het kan goed zijn dat het ook nergens staat.
Ook was ik benieuwd of jullie weten of deze voltijdsopleiding er over 2-3 jaar nog is?
Alvast bedankt

Gr. Henk