parkeren aanhangwagen in P vak

Auteur Topic: parkeren aanhangwagen in P vak  (gelezen 1583 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Gepost op: 30 mei 2009, 22:03:55
Beste lezers van dit topic,

Het volgende doet zich voor: ik krijg op zondag ws een aanhangwagen mee van mijn baas, zodat ik maandag materiaal kan halen voor een project waar we mee bezig zijn. Nu wil het dat ik midden in het centrum van de stad woon. Geen eigen oprit dus. Voor mijn auto heb ik een vergunning. Mag ik een aanhangwagen gewoon in een P-vak zetten. Juist omdat zondag gratis parkeren is? Maandag is hij al weg, voordat het parkeertarief weer in gaat. Of mag dit uberhaupt niet? Of wel als ik er gewoon een parkeerkaartje op plak ofzo.

Sta open voor suggesties, want zou maar zo kunnen dat dit niet eenmalig gaat worden.

Groet Mattijs


basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2009, 22:23:34
Voor deze keer misschien doen(het risico nemen), weet het antwoord zelf ook niet, en dan dinsdag een belletje richting de gemeente voor de volgende keren  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2009, 23:51:51
Als de aanhanger hetzelfde kenteken voert als het trekkende voertuig dan dan is het een geheel. Mits je de aanhanger aan het trekkende voertuig laat zitten.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2009, 12:48:24
Als de aanhanger hetzelfde kenteken voert als het trekkende voertuig dan dan is het een geheel. Mits je de aanhanger aan het trekkende voertuig laat zitten.

In dit geval gaat t om een 2000 kg aanhangwagen, dus eigen kenteken, buiten het feit dat ik de combinatie niet in 1 parkeervak krijg, want haaks op de rijrichting.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV