Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 45953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Gepost op: 1 juni 2009, 00:01:10
hoi allen,

laatst was ik effe met me Ma bij de albert heijn boodschapjes doen, netjes een kaartje gekocht en de boodschappen gedaan,
toen we terug kwamen bij de auto zagen we dat we nog een uur konden parkeren, dus het kaartje maar doorgegeven aan een haastige mevrouw die er uiteraard erg blij mee was, maar daar bleef het niet bij. vervolgens kwam er een BOA op een scooter om de hoek die ons even vertelde dat dit ons 250 euro zou gaan kosten, toen we zeiden dat we het een rare regel vonden zei hij ons het wel even op het bureau te gaan uitleggen.

mijn vraag: is het bij wet verboden om je parkeerkaatje door te geven?


Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2009, 00:07:03
hoi allen,

laatst was ik effe met me Ma bij de albert heijn boodschapjes doen, netjes een kaartje gekocht en de boodschappen gedaan,
toen we terug kwamen bij de auto zagen we dat we nog een uur konden parkeren, dus het kaartje maar doorgegeven aan een haastige mevrouw die er uiteraard erg blij mee was, maar daar bleef het niet bij. vervolgens kwam er een BOA op een scooter om de hoek die ons even vertelde dat dit ons 250 euro zou gaan kosten, toen we zeiden dat we het een rare regel vonden zei hij ons het wel even op het bureau te gaan uitleggen.

mijn vraag: is het bij wet verboden om je parkeerkaatje door te geven?

Met alle respect ... Maar dit zijn wel de figuren (en dan niet BOA's in het algemeen) waar je eigenlijk even zijn naam van zou moeten vragen .... :-X

Het enige wat niet is toegstaan, is bij een meter met tijdsduur (bijv. max 2 uur) de meter bijvullen (als die 2 uur zijn verstreken).

Zou dan ook echt niet weten waarom je het kaartje niet door zou mogen geven ... en al helemaal niet dat het 250 (  ;D ;D ) euro kost (dat is de cat. van vluchtstrook / verdrijvingsvlak rijden).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2009, 00:07:54
Zou dan in de APV van de betrefende gemeenten moeten staan. Maar 250 euro dat is absolute onzin.

mvg
Mike


nebb

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2009, 00:31:08
hallo iedereen, ik zal het nog strerker vertellen.
een collega van mij loopt te ijsberen langs een rij geparkeerde autos, hij ziet dat een van de parkeermeters over de lemiet gaat en gooit er een kwartje (oud de tijden) in.
hij werd bekeurd en heeft het voor laten komen en heeft de zaak verloren.

grootnis.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2009, 00:47:53
hallo iedereen, ik zal het nog strerker vertellen.
een collega van mij loopt te ijsberen langs een rij geparkeerde autos, hij ziet dat een van de parkeermeters over de lemiet gaat en gooit er een kwartje (oud de tijden) in.
hij werd bekeurd en heeft het voor laten komen en heeft de zaak verloren.

grootnis.

Dat mag ook niet, zie het verhaal wat ik aangaf ... Bijvullen van parkeermeters ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #5 Gepost op: 1 juni 2009, 00:53:53
hoi allen,

laatst was ik effe met me Ma bij de albert heijn boodschapjes doen, netjes een kaartje gekocht en de boodschappen gedaan,
toen we terug kwamen bij de auto zagen we dat we nog een uur konden parkeren, dus het kaartje maar doorgegeven aan een haastige mevrouw die er uiteraard erg blij mee was, maar daar bleef het niet bij. vervolgens kwam er een BOA op een scooter om de hoek die ons even vertelde dat dit ons 250 euro zou gaan kosten, toen we zeiden dat we het een rare regel vonden zei hij ons het wel even op het bureau te gaan uitleggen.

mijn vraag: is het bij wet verboden om je parkeerkaatje door te geven?
niet meegegaan naar het bureua??


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2009, 14:00:21
niet meegegaan naar het bureua??

nee, hoefte gelukkig niet, we kregen de boete van 250,- euro uitgeprent.

maar dat ligt dus aan de Gemeente Barneveld of het mag of niet?


nu weet ik wel welke BOA het is, namelijk de nieuwe
alle andere BOA's zeggen ook altijd dat ze hem niet zo mogen (weet wel waarom), ik ga wel eens een dagje met de BOA's mee op patroulle en dat is best leuk, die mensen mag ik ook wel. maar als ik hem zie bij een incident waar hij 5 verschillende lintjes spant vind ik wel dat hij een beetje wijs doet, even uitleg lintjes (ging om stormschade)
 Lintje 1: mocht NIEMAND achterkomen ook geen hulpverleners dat was nl. de  gevarenzone
 Lintje 2: zat om de gevarenzone heen moch ook NIEMAND komen
 Lintje 3: Mochten alle hulpverleners achterkomen
 Lintje 4 mocht de pers ook achterkomen
 Lintje 5 mocht iedereen achterkomen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 juni 2009, 14:31:35
Misschien moet die pipo een lintje omzichzelf heen spannen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #8 Gepost op: 1 juni 2009, 14:42:49
Misschien moet die pipo een lintje omzichzelf heen spannen.

nou, dat dacht ik ook al,
toen hij het helemaal had uitgelegt zeg ik tegen hem:
Mag ik wat vragen, dus hij zegt van 'nou?'
zeg ik: als het zo klaar is hoe gaan jullie dat eerste lintje dan weer weghalen, want niemand mag er komen?
en daar wist hij ook weer geen antwoord op
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 1 juni 2009, 15:58:36
Maar hebben jullie nou wél ... of géén bekeuring gehad ?
En zo ja, wat stond er als tekst op die bon?

 ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !