Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 45837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #130 Gepost op: 14 november 2013, 21:13:30
Citaat van: Gijs link=msg=1220012 date=1384445124
De controleur is alléén fiscalist , dus betaald parkeren (éénmalig of vergunningen) op algemene of vergunningplichtige parkeerplaatsen, zelfs niet voor overtredingen aangewezen parkeerplaats voor invaliden aangeduid door bord. (uitzondering hierop is dat er in bepaalde gemeenten een lager tarief geldt voor invaliden).

ben ik toch ook al eens crea-bea mee omgesprongen hoor.
auto op de MVP zónder kaartje, en geen Boa die in de buurt kon zijn/komen.. dan gewoon fiscale bon eronder.
auto op de MVP met vergunning (en zonder MVK).. fiscale bon eronder :)

onder het motto: beter iets dan niets ;)

edit: voor de duidelijkheid, betreffende MVP lagen binnen de fiscale zone
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #131 Gepost op: 14 november 2013, 21:17:56
Ik het AD de Dortenaar staat een stuk over een meneer die een bekeuring heeft gekregen van een stadswacht omdat hij die zijn parkeerkaartje aan een ander gaf, dit kaartje was nog te gebruiken omdat de eindtijd nog niet was bereikt. Ik ben benieuwd naar reacties van andere stadswachten of agenten hoe hun hier mee omgaan of hier over denken.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #132 Gepost op: 15 november 2013, 02:11:43
Het gebruikelijke AD verhaal, publiceren zonder te controleren.
Het doorgeven van een kaartje is gewoon toegestaan.
Na het verkrijgen van een naheffingsaanslag parkeerbelasting met een kaartje van een ander in bezwaar gaan niet, alleen in de praktijk bijna niet te bewijzen.
De meneer die zijn kaartje doorgeeft is NIET strafbaar, je mag in Nederland gewoon voor een ander de belasting betalen. Ik ben dan ook heel benieuwd voor welk feit deze meneer bekeurd zou zijn.
(Ik ben zelf ook jaren als parkeercontroleur Boa werkzaam geweest)

Oscar.


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #133 Gepost op: 15 november 2013, 10:55:16
Citaat van: Ludovicus link=msg=1220084 date=1384460010
ben ik toch ook al eens crea-bea mee omgesprongen hoor.
auto op de MVP zónder kaartje, en geen Boa die in de buurt kon zijn/komen.. dan gewoon fiscale bon eronder.
auto op de MVP met vergunning (en zonder MVK).. fiscale bon eronder :)

onder het motto: beter iets dan niets ;)

edit: voor de duidelijkheid, betreffende MVP lagen binnen de fiscale zone

MVP binnen een fiscale zone of niet, zolang iemand op een MVP met MVK geen parkeerbelasting hoeft te betalen geld dat ook voor een voertuig zonder een MVK op MVP. Als dit het geval is en je doet dit bewust (dan maar fiscale prent) pleeg je overigens zelf een strafbaar feit! (al weet ik even niet uit mijn hoofd waar het staat.) Heeft iets te maken met meineed, maar volgens mij leg je als fiscaal controleur geen eed of belofte af.

Al snap ik het stukje rechtvaardigheidsgevoel wel, maar mijn beschreven situatie is wanneer jouw casus zo in elkaar stak.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #134 Gepost op: 15 november 2013, 13:45:21
Even als leek, wanneer is een P binnen een fiscale zone, en wanneer erbuiten?

Voor mij is een P-vak een P-vak  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #135 Gepost op: 15 november 2013, 15:57:03
Fiscale zones bestaan als dusdanig niet.
Aan het begin van de bebouwde kom van een gemeente, alwaar het betaald parkeren geldt, staan aanwijzingsborden met de aanduiding "betaald parkeren".
Binnen dit gebied staan parkeerautomaten, waarbij betaald kan worden met muntgeld, pinpas en parkeren op afstand" (mobiel parkeren).
Ook binnen dit gebied kan een vergunningsstelsel voor de bewoners van toepassing zijn, dus kortom achter elke P staat een fiscaalstelsel binnen een aangegeven gebied.
Het fiscaal-stelsel van de desbetreffende gemeente is gelijk aan het belastingstelsel.
Bij instappen begint de inzet.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #136 Gepost op: 16 november 2013, 00:47:01
'Geen boete meer voor doorgeven parkeerkaartje'
'Geen boete meer voor doorgeven parkeerkaartje'

rtvrijnmond
Gepubliceerd op 15 nov 2013
Citaat
De gemeenteraad van Zwijndrecht wil dat stadswachten geen boetes meer uitdelen aan mensen die hun parkeerkaartjes doorgeven.
Samen sterk in de hulpverlening!


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #137 Gepost op: 16 november 2013, 09:07:45
Tja, in Amsterdam is dat vriendelijke gedrag geheel door de Gemeente uitgebannen. Je moet je kenteken invoeren en je krijgt geen kaartje voor achter de ruit meer. Dit gaat allemaal automatisch. De controleurs hoeven enkel je kenteken te scannen om te zien of je betaald hebt of een vergunning hebt. Hoe leuk was het begin dit jaar in Fort Myers, Florida. Vlakbij het centrum stonden ouderwetse parkeermeters waar je met een kwartje voor twee uur betaalde. Uiteraard had ik geen kwartjes meer, maar met een gul gebaar en grote glimlach kreeg ik die cadeau van een voorbijganger. Heerlijk!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #138 Gepost op: 16 november 2013, 09:45:38
Even, een domme gedachte van mij misschien.

De Belastingdienst zal het niet interesseren als mijn belasting wordt betaald door een ander. Als hij maar wordt betaald.

Hoe kan een gemeente of welke andere overheid dan beslissen dat jij iets waarvoor jij hebt betaald ( in dit geval de parkeerplek ) laat gebruiken door een ander? ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #139 Gepost op: 16 november 2013, 10:25:23
En hoe doen we dat met gasten of visite bij je voor de deur, dan werkt het systeem met dagkaarten, zoals bij diverse gemeenten in gebruik ook niet. deze staan niet op kenteken, maar op naam van de bewoner.
Bij instappen begint de inzet.