Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 45835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #50 Gepost op: 8 juni 2009, 17:55:50
::)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #51 Gepost op: 8 juni 2009, 19:08:01
NL kennende zal er ongetwijfeld een wettekst zijn die het doorgeven, danwel aannemen van een parkeerkaartje verbiedt.  :-X

Als goedwillend burger wordt je dus altijd weer afgestraft voor goed gedrag, terwijl de slechte(re) burgers overal mee weg komen. :'(

Ik vraag me af of "de persoon die de bon uitschreef"  niets beters te doen had als dit.

Als het kaartje niet doorgeven/aangenomen mag worden, waar kan ik dan het resterende parkeergeld van het parkeerkaartje retour krijgen???  :-[

Door dit soort stomme bekeuringen wordt ik echt heel erg droevig hoe sommige dingen in NL zijn geregeld.

"Bonnen-schrijvers" denk na voor je schrijft !!! Je moet niet schrijven, je mag schrijven.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 8 juni 2009, 19:25:37
NL kennende zal er ongetwijfeld een wettekst zijn die het doorgeven, danwel aannemen van een parkeerkaartje verbiedt.  :-X

Als goedwillend burger wordt je dus altijd weer afgestraft voor goed gedrag, terwijl de slechte(re) burgers overal mee weg komen. :'(

Ik vraag me af of "de persoon die de bon uitschreef"  niets beters te doen had als dit.

Als het kaartje niet doorgeven/aangenomen mag worden, waar kan ik dan het resterende parkeergeld van het parkeerkaartje retour krijgen???  :-[

Door dit soort stomme bekeuringen wordt ik echt heel erg droevig hoe sommige dingen in NL zijn geregeld.

"Bonnen-schrijvers" denk na voor je schrijft !!! Je moet niet schrijven, je mag schrijven.

Ik denk eerder dat we de topic starter eens aan moeten kijken ... Ik geloof er vanaf posting1 al weinig van moet ik eerlijk bekennen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 8 juni 2009, 19:37:20
"Bonnen-schrijvers" denk na voor je schrijft !!! Je moet niet schrijven, je mag schrijven.

Heb je wel eens stil gestaan dat de controlerende ambtenaren de opdracht meekrijgen om te schrijven! En dat men dus niet te vrijheid hebben om niet te schrijven, dit integenstelling tot (b)oa,s die mulderen. Deze maken zelf uit of ze wel of niet schrijven.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #54 Gepost op: 8 juni 2009, 19:38:29
Oftewel; wie schrijft, die blijft!  ;) ;D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 8 juni 2009, 20:24:41
Ik meen te weten dat er een uitspraak van de belastingrechter ligt waarin staat dat men na 10 minuten overschrijding mag gaan schrijven. De gemeente Hilversum hanteerd zelfs een nul minutengrens. Dus einde tijd, aanvang schrijven. En er loopt in Hilversum een controleur rond met de bijnaam "de Pet" welke ook gelijk schrijft bij einde tijd.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #56 Gepost op: 8 juni 2009, 20:32:00
Ik meen te weten dat er een uitspraak van de belastingrechter ligt waarin staat dat men na 10 minuten overschrijding mag gaan schrijven. De gemeente Hilversum hanteerd zelfs een nul minutengrens. Dus einde tijd, aanvang schrijven. En er loopt in Hilversum een controleur rond met de bijnaam "de Pet" welke ook gelijk schrijft bij einde tijd.

Ik vind dat erg zuur. Men kan door allerlei onverwachte omstandigheden, ook overmacht, enkele minuten te laat bij de auto arriveren. Dat je dat dan gelijk moet bekopen met een bon van 40, 50 eurie....schandelijk.

Je bent dus ten alle tijden gedwongen te veel te betalen. Maar goed, hierbij kan je hoog en laag springen.... ::)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 8 juni 2009, 20:38:32
Tis ook erg zuur, misschien dat men eens in het buitenland zou moeten gaan kijken. Ik heb zowel in GB als in Parijs zeer goede ervaring met controleurs. En al helemaal door de IPA sticker op mijn auto ;D Maar dat daargelaten, men is daar eerder gastheer dan boeman/vrouw. Maar dichter bij huis, Zandvoort, is men ook zeer schappelijk.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #58 Gepost op: 8 juni 2009, 20:42:53
Tis ook erg zuur, misschien dat men eens in het buitenland zou moeten gaan kijken. Ik heb zowel in GB als in Parijs zeer goede ervaring met controleurs. En al helemaal door de IPA sticker op mijn auto ;D Maar dat daargelaten, men is daar eerder gastheer dan boeman/vrouw. Maar dichter bij huis, Zandvoort, is men ook zeer schappelijk.

Zo'n IPA-sticker doet inderdaad wonderen, ik herinner mij van vroeger dat we bij grensposten geen last hadden, door mochten rijden etc. Ook bij controles deed men niet moeilijk en mochten we 9 v.d. 10 keer onze weg vervolgen.. (die ouwe van mij zat bij R'dam Rijnmond, dus we hadden altijd zo'n sticker op de auto)  O0


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #59 Gepost op: 8 juni 2009, 21:10:54
Heb je wel eens stil gestaan dat de controlerende ambtenaren de opdracht meekrijgen om te schrijven! En dat men dus niet te vrijheid hebben om niet te schrijven, dit integenstelling tot (b)oa,s die mulderen. Deze maken zelf uit of ze wel of niet schrijven.

Men heeft altijd een keuze of men schrijft of niet, maar er zijn genoeg pennenlikkers die het allemaal niet kan interesseren en idd bij 1 seconde overtijd gelijk een bon plakken.

Zoals ik al eerder aangaf, waar kan ik mijn teveel betaalde parkeergeld retour krijgen  :-X

De overheid(sinstanties) hebben makkeiljk schuilen achter allerlei wetten en plaatselijke verordeningen, maar als ik als burger gelijk heb, geeft niemand thuis...
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV