Limburg

Auteur Topic: Limburg  (gelezen 5439 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2004, 15:10:08
Ik heb gehoord dat de "experts" die het waterleidingslek ontdekten het bedrijf was dat de stalen damwand kwam slaan. Gisse jongens.... 8)


Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2004, 15:14:53
Dat zal niet meer dan een standaard procedure zijn om te kijken om er leidingen liggen als je een damwand gaat planten. Zelf zou ik niet aan een waterleiding hebben gedacht bij een dijkdoorbraak. Maar goed ik van mij wordt er niet verwacht dat ik er verstand van heb.

9910001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2004, 20:16:40
Dat zal niet meer dan een standaard procedure zijn om te kijken om er leidingen liggen als je een damwand gaat planten. Zelf zou ik niet aan een waterleiding hebben gedacht bij een dijkdoorbraak. Maar goed ik van mij wordt er niet verwacht dat ik er verstand van heb.

9910001
als een bedrijf grondwerkzaamheden wil gaan verrichten,moeten ze bij het bureau KLIK gegevens opvragen of er in het stuk grond waar ze willen graven leidingen liggen.

KLIK heeft een bestand van alle leidingen in Nederland,en daar kunnen grondwerkbedrijven de gegevens vandaan halen.Ze krijgen die netjes op kaart  met de dieptes en welke leidingen er liggen.
Zouden ze dat niet doen,en ze beschadigen een leiding is de rekening voordat bedrijf,en die is meestal niet mis :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2004, 17:22:52
als een bedrijf grondwerkzaamheden wil gaan verrichten,moeten ze bij het bureau KLIK gegevens opvragen of er in het stuk grond waar ze willen graven leidingen liggen.

KLIK heeft een bestand van alle leidingen in Nederland,en daar kunnen grondwerkbedrijven de gegevens vandaan halen.Ze krijgen die netjes op kaart  met de dieptes en welke leidingen er liggen.
Zouden ze dat niet doen,en ze beschadigen een leiding is de rekening voordat bedrijf,en die is meestal niet mis :-X
`

Jammer dat Rijkswaterstaat dat niet afentoeinvoorkomendegevallenzoalswegspoelende dijken opvraagd ;D


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2004, 19:34:36
Hadden jullie het zelf bedacht???????? Zou oo niet het gene zijn waar ik aan zou denken als ik eerlijk moet toegeven.

9910001
9910001


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2004, 20:18:53
ik heb zelf bij een waterschap gewerkt,vandaar dat ik weet dat er in dijken zelfs geen leidingen mogen liggen zeker geen waterleiding.

Hier zal het bekende afschuifspelletje wel weer gespeeld gaan worden,met als gevolg dat voordat de eventuele schuldige bekend is je jaaaaren verder bent


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2004, 20:56:47
RWS wist dat er ergens in die buurt een waterleiding lag.
bron:
L1 teletekst
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN