Beste allemaal,
Maakt het uit of we kerninstructeur zijn, of whatever voor instructeur? Het lijkt mijns inziens goed om naar de basis te kijken. Het netwerk is in de basis bedoeld voor interne communicatie van de rood-wit-blauw diensten en KMar. Nu mocht iedere hoofd gebruiker 1 gelieerde dienst aanstellen. De realiteit is dat meer en meer gebruikers al dan niet tijdelijk worden toegelaten op dit netwerk en komt het steeds verder van de originele toepassing te staan. Deze in mijn ogen versoepelingen zijn slecht voor de gebruiker, gelieerde gebruiker en eventueel toegevoegde diensten, daardoor willekeur in de prioriteiten onduidelijkheid van de eindgebruiker. Wachtrijen nemen toe. Even een 30 seconden of langer wachten op je gesprek is meer dan gewoon geworden. Zeker bij grote evenementen.
Even bovenal, het netwerk is een prachtige technische oplossing. Alleen moet er voor gewaakt worden dat we niet te ver van de basis afraken. Dus niet iedereen meer een "c2000 porto" om maar direct te "kunnen" communiceren. Hiervoor zijn vaak ook betere oplossingen te verzinnen zoals multidisciplinaire meldkamers, een vaste verbinding tussen meldkamers, etc. Communiceren moet je willen voor het werkt. Lijkt mij meer zinvol om vooraf eens goed te kijken naar "gewenste" communicatie en "noodzakelijke" communicatie. Per dienst maar ook bijvoorbeeld per evenement of inzet.
Zelf ben ik geen gebruiker van C2000.