Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 50432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2004, 22:08:54
Klopt, was als voorbeeld.

mvg
Mike

ps overhoring roepnummers 3813?

Vraagje offtopic??
Loopt er hier al een toppic over roepnummers of codes van de hulpdiensten of kan iemand me wijzen waar ik die kan vinden.
gr Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2004, 12:37:44
nee, volgens mij niet.

mvg
Mike


H.J. Verkade

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 december 2004, 15:51:38
Als ik waar dan ook bel met behulp van mijn mobiele telefoon naar 112, krijg ik dan eerst "driebergen" aan de lijn of krijg ik direct de meldkamer van die regio aan de telefoon????


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 27 december 2004, 16:12:16
laatst had ik ook een oproep, toen belde ik met mijn mobiel (nummer herkenning uit) en later belde ze me toch terug, hoe kan dit?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #14 Gepost op: 27 december 2004, 16:13:10
ze kunnen gewoon je nummer achterhalen ookal bel je anoniem
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 27 december 2004, 16:14:36
laatst had ik ook een oproep, toen belde ik met mijn mobiel (nummer herkenning uit) en later belde ze me toch terug, hoe kan dit?
Iedere telefoon heeft een nummer van de telefoon zelf, niet van je sim. Ik denk dat ze het daar aan kunnen echterhalen ofzo  ???


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 27 december 2004, 16:14:52
ondanks dat jij je nummerweergave uit hebt staan zien ze toch je nummer op de 112centrale,dit om valse meldingen te voorkomen.
En een 112melding komt altijd in Driebergen terecht,en wordt vandaar uit doorgeschakeld naar de juiste meldkamer ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 27 december 2004, 16:26:32
ondanks dat jij je nummerweergave uit hebt staan zien ze toch je nummer op de 112centrale,dit om valse meldingen te voorkomen.
En een 112melding komt altijd in Driebergen terecht,en wordt vandaar uit doorgeschakeld naar de juiste meldkamer ;)

ok, ik vond het niet erg maar ik was in de onstane comotie vergeten mijn nummer te geven
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 27 december 2004, 16:38:01


ok, ik vond het niet erg maar ik was in de onstane comotie vergeten mijn nummer te geven
dat is 1 van de redenen dat ze op de 112centrale altijd je nummer kunnen achterhalen,het gebeurt nogal eens dat mensen in de paniek zo de hoorn erop pletteren.En dan hebben ze het adres nog niet doorgegeven of de gemeente :-X


Kevke

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 27 december 2004, 17:01:08
En een 112melding komt altijd in Driebergen terecht,en wordt vandaar uit doorgeschakeld naar de juiste meldkamer ;)

Alleen 112 meldingen van een GSM komen in Driebergen binnen worden dan doorgeschakeld.
Overigens zal op korte termijn ook het GSM verkeer rechtstreeks binnen komen bij de regio meldkamer.
De telecom mast welke jou telefoonsignaal ontvangt is dan bepalend voor welke regio de oproep is.

Greetzzz,
Kev.