0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Hij bedoelt rechtstreeks naar de centrale bellen. Doorgeschakeld worden via '112' kan natuurlijk altijd.
Laatste weken een paar keer 112 gebeld met de mobiel en meestal had ik binnen 20 seconden de betreffende instantie aan de lijn.... Als je het nummer in je telefoonboek in je mobiel moet zoeken en moet bellen kost het meestal meer tijd!!
Inderdaad kanarie maar ja,...............lezen is ook een kunst.
Tja en dat is idd toch echt de snelste manier om ze te bereiken, door ze met een directe lijn te bellen...............als je 112 belt kost dat je weer een paar seconden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36521261/Brussel_eist_aanpassing_112_in_Nederland.htmldi 4 apr 2006, 16:41Brussel eist aanpassing 112 in NederlandBRUSSEL/STRAATSBURG - Het Europese noodnummer 112 (politie, brandweer, ambulance) werkt in Nederland niet helemaal zoals het hoort. De 112-centralist komt niet automatisch te weten waar een gsm-beller zich bevindt, wat volgens de Europese regels wel moet. De Europese Commissie heeft daarom dinsdag een aanmaning naar Den Haag gestuurd.In twaalf andere EU-landen speelt hetzelfde probleem. Ook daar dreigt de Commissie met een procedure als de landen hun centrales niet aanpassen.Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken erkent dat de huidige 112-centrales nog geen locatieherkenning hebben voor gsm's. Dat zou binnenkort moeten veranderen: dan kunnen Europese bedrijven zich inschrijven om de order in de wacht te slepen de centrales aan te passen.
Als ik met Vodafone 0900-8844 bel, moet ik ook nog altijd eerst de plaats doorgeven.
Ik vraag me af waarom het niet technische mogelijk is als je met je GSM belt naar 112 niet direct de juiste regio aan de lijn krijgt. Nu krijg je eerst het KLPD die je dan nog eerst moet door verbinden. Met het het nummer 0900 8844 werkt namelijk wel gelijk regio gericht, een beetje vreemd