Politie Duitsland

Auteur Topic: Politie Duitsland  (gelezen 130018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeltaBravo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #20 Gepost op: 2 mei 2010, 11:41:09
Kan iemand mij uitleggen waarom er inmiddels ook blauwe/witte(grijs) politie auto's zijn in duitsland? Zijn ze aan het overstappen van groen naar blauw of is het om onderscheid te maken in bepaalde diensten?


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2010, 11:43:44
Wat is eigenlijk het verschil tussen de politie met de blauwe wagens, en de politie met de groene wagens (buiten de kleur om dan :P)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #22 Gepost op: 2 mei 2010, 11:48:32
Kan iemand mij uitleggen waarom er inmiddels ook blauwe/witte(grijs) politie auto's zijn in duitsland? Zijn ze aan het overstappen van groen naar blauw of is het om onderscheid te maken in bepaalde diensten?
Dat ze grijs zijn heeft te maken met het doorverkopen van de voertuigen alszje uit dienst zijn. Dan worden ze makkelijker verkocht dacht ik.

Kan iemand mij uitleggen waarom er inmiddels ook blauwe/witte(grijs) politie auto's zijn in duitsland? Zijn ze aan het overstappen van groen naar blauw of is het om onderscheid te maken in bepaalde diensten?
Alle Duitse voertuigen waren eerst groen, en nu stappen ze langzaam aan over naar de blauwe kleur. Vandaar dat er groene en blauw voertuigen rondrijden. Als het goed is, zijn over een tijdje alle Duitse politievoertuigen blauw. Het heeft niet te maken met verschillende diensten. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2010, 12:24:50
Het hangt er ook vanaf met welke deelstaat je te maken hebt. Zo heeft Bayern bijv besloten om voorlopig in het groene uniform en dito auto's te blijven rijden. De deelstaten waar men rijdt in blauw/wit of blauw/grijs rijdt daar draagt men ook een donkerblauw uniform (en dat ziet er in sommige deelstaten zoals Niedersachsen niet verkeerd uit).

Op de website www.polizeisammler.de staat waar ze blauw zijn.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 2 mei 2010, 17:45:13
Op polizeiauto.de kan je aan de rechterkant van de pagina ook een mooi overzichtje zien.

Alleen Bayern en Saarland zijn nog niet over gegaan naar blauw. Wat overigens niet wil zeggen dat de overige länder niets groens meer rondrijdt.
Het is opvallend dat men er in de ene regio wel haast mee maakt en zelfs gaat omstikkeren en in andere gebieden schaffen ze nu gewoon nog steeds groene voertuigen aan. En ik maar denken dat in Duitsland alles zo strak georganiseerd is >:D

Overigens is de reden dat men over gaat naar blauwe voertuigen en uniformen volgens mij ingegeven door Europese afspraken. Net zoals de fluoriserende politiekleding allemaal geel zou moeten worden. Alleen België houdt geloof ik nog vast aan oranje in plaats van geel, maar even dat terzijde.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 2 mei 2010, 18:23:33
Ik haak hier ook ff op in, leuk topic!

Wat ik me al lang afvraag; waarom blijven de Duitsers toch met die grote windvangers rijden, die relatief grote lompe lichtbalken? Het kan al jaren vele malen compacter, maar in Duitsland heb ik dat nog nooit gezien. Warüm nicht?  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 2 mei 2010, 18:30:28
Overigens kan ik me uitermate goed vinden in de werkwijze van de Duitse politie, v.w.b. verkeershandhaving. (en niet alleen dat) Binnen de bebouwde kom wordt tegenwoordig streng gecontroleerd op snelheid en op de grote wegen vooral ten tijde van wegwerkzaamheden.
Op grote delen van de Duitse autobahn mag je knallen wat je wilt, maar bij wegwerkzaamheden en daarmee gepaard gaande snelheidsbeperkingen, is men onverbiddelijk. Maar, dan wordt er ook daadwerkelijk aan de weg gewerkt! Petje af voor deze mentaliteit.  O0

Het heeft wel wat, een wagen van de Polizei inhalen met 240 km/pu.  ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #27 Gepost op: 2 mei 2010, 18:51:37
Groot verschil tussen Duitsland en Nederland is dat men daar niet om de 1km een af- of oprit heeft op de snelwegen en dat het land wat uitgestrekter is dan Nederland. Overigens heb je veelal in de drukbevolkte gebieden van Duitsland ook steeds vaker een snelheidslimiet op de autobahn, welke ook strak wordt gehandhaaft.

Buiten die gebieden...tsja gewoon doorrijden. Maar dat zie ik hier in Nederland ook gebeuren ;) Wanneer je een beetje buiten de randstad gaat, rijdt de gemiddelde automobilist ook gewoon 130-140 op de teller.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #28 Gepost op: 2 mei 2010, 19:06:13
Ik ben het grotendeels met je eens...maar de uitvinder van de trechter moet een Hollander zijn geweest. Oftewel het ritsen.. Van 4-baans naar 3-baans, van drie naar twee, etcetera. M.a.w; heel veel verkeersaanbod door een trechtertje proppen omdat er weer baantjes af gaan. Onze infrastructuur v.w.b. snelwegen was in de jaren '60 misschien toereikend....maar ja, achteraf kijk je een koe in z'n....etc.  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 2 mei 2010, 20:07:15
Wat ik me al lang afvraag; waarom blijven de Duitsers toch met die grote windvangers rijden, die relatief grote lompe lichtbalken? Het kan al jaren vele malen compacter, maar in Duitsland heb ik dat nog nooit gezien. Warüm nicht?  ;)

Mede omdat de ''lettergrootte'' bij het stopteken een bepaald formaat moet hebben. Daarnaast is de hoge balk hoger dan de overige (personen)voertuigen die er rijden en dus valt het beter op. Meestal zit er op de autobahnpolizei voertuigen ook nog een lichtkrant, welke omhoog kan klappen en worden als STAU of UNFALL kan tonen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !