Politie Duitsland

Auteur Topic: Politie Duitsland  (gelezen 130014 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #320 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:16:40
Die Hänsch Nova's uit post #315/#316 hadden niet misstaan op de nieuwe voertuigen voor brandweer VNOG...


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #321 Gepost op: 26 oktober 2016, 09:29:41
Een paar voorbeelden van VESBA-beplakte auto's (Verbesserung der Erkennbarkeit von Streifenfahrzeugen auf Bundesautobahnen und autobahnähnlich ausgebauten Straßen), allemaal met Pintsch Bamag Zirkon met schijnwerper, rode stop'flits' en alarmlichten in de hoeken.
NRW4-5622, BMW 520d Touring. Op de balk houder voor panelen met waarschuwingsteksten/afbeeldingen

BWL4-1679, MB E-klasse, T-model met luchtherkenning S1 207 op de motorkap


BWL4-1255, ME E-klasse, T-model, S1 261 op de motorkap

NRW6-2474, BMW 318d Touring



paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #322 Gepost op: 2 november 2016, 21:43:50
Als laatste deelstaat gaat Beieren over op blauw! Vanaf half september is Beieren overgegaan op blauw/zilver voor de politievoertuigen, in een design dat (uiteraard) afwijkt van de overige Länder.
Op www.bos-farhzeuge.info een uitgebreid hoofartikel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #323 Gepost op: 3 november 2016, 00:12:53
Citaat van: paulg link=msg=1455470 date=1478119430
Als laatste deelstaat gaat Beieren over op blauw! Vanaf half september is Beieren overgegaan op blauw/zilver voor de politievoertuigen, in een design dat (uiteraard) afwijkt van de overige Länder.
Op www.bos-farhzeuge.info een uitgebreid hoofartikel.

De BMW X3 in het blauw (vanzelfsprekend met het afwijkende design, het zijn en blijven Bayer) heb ik 2 jaar terug al gespot op wintersportvakantie. Samen met een groene X3. Maar voornamelijk reed daar nog groen rond inderdaad, hooguit op de autosnelwegen kwam je blauw tegen soms. Maar nu de auto's blauw worden ipv groen, gaan zij dan ook over van het groene uniform over naar het blauwe? Want alle agenten liepen daar nog in het bruin met groen uniform rond.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


OGS

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #324 Gepost op: 3 november 2016, 00:55:55
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1455493 date=1478128373
De BMW X3 in het blauw (vanzelfsprekend met het afwijkende design, het zijn en blijven Bayer) heb ik 2 jaar terug al gespot op wintersportvakantie. Samen met een groene X3. Maar voornamelijk reed daar nog groen rond inderdaad, hooguit op de autosnelwegen kwam je blauw tegen soms. Maar nu de auto's blauw worden ipv groen, gaan zij dan ook over van het groene uniform over naar het blauwe? Want alle agenten liepen daar nog in het bruin met groen uniform rond.

Wat heeft het één(kleur voertuig), met het ander(kleur uniform) te maken?

Ik bedoel, het zou wat zijn als ze hier, in een wit met rood en blauwe strepen kleurend uniform gaan rondlopen...  :-X


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #325 Gepost op: 3 november 2016, 01:04:06
Citaat van: OGS link=msg=1455496 date=1478130955
Wat heeft het één(kleur voertuig), met het ander(kleur uniform) te maken?

Ik bedoel, het zou wat zijn als ze hier, in een wit met rood en blauwe strepen kleurend uniform gaan rondlopen...  :-X
Ook het uniform gaat van groen naar blauw in Duitsland


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #326 Gepost op: 3 november 2016, 10:47:32
Citaat van: OGS link=msg=1455496 date=1478130955
Wat heeft het één(kleur voertuig), met het ander(kleur uniform) te maken?

Ik bedoel, het zou wat zijn als ze hier, in een wit met rood en blauwe strepen kleurend uniform gaan rondlopen...  :-X

Tot voor kort liepen ze overal in het groen met bruin uniform. Toen werd bepaald dat de voertuigen er meer herkenbaarder moeten zijn (dus blauw) en toen zijn ook de uniformen over gegaan van groen naar blauw. Alle deelstaten gingen mee behalve Bayern. Die bleven groene uniformen dragen en groene voertuigen houden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #327 Gepost op: 16 december 2016, 18:07:05
Blauw-met-fluogeel volgens VESBA doet ook zijn intrede bij motoren, niet geheel onverwacht, maar ook nog lang niet in alle deelstaten (in München heb ik dit nog niet gezien). Hier een voorbeeld uit Hannover, redelijk vanaf het begin:

https://www.youtube.com/watch?v=cyMNf1tjcU8
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")