Hoogwerkers Veiligheidsregio Gelderland Midden

Auteur Topic: Hoogwerkers Veiligheidsregio Gelderland Midden  (gelezen 3811 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2014, 21:58:48
Citaat van: Jansen75 link=msg=1270857 date=1401119718
De hoogwerker van Renkum=Doorwerth heeft denk ik verre weg de meeste draai uren van dit type in VGGM ( deze zijn nu 10 jaar, Wageningen is jonger )

Deze hoogwerker heeft namelijk een groot dekkings gebied te weten : gemeente Renkum, Heteren, Ewijk, Zetten, Randwijk tevens is deze ook al een fiks aantal
keren ingezet bij grote en langdurige inzetten in Bemmel, Nijmegen 2x, Zevenaar, Elst gld  en een aantal keer in Arnhem ( waar ook echte reddingen zijn verricht ).

Dus dat deze wat aan slijtage onderhevig is niet vreemd.

Als de 07-3451 inderdaad een rondje VGGM krijgt is dat voor de gemeente Renkum nog niet zoŽn ramp omdat in alle kernen redelijk op tijd een redvoertuig kan zijn
danwel uit Arnhem, Wageningen of Ede.

Maar voor nu staat de 06-3451 nog gewoon op uitruk in Doorwerth  O0

Is dit niet een beetje heel erg kort door de bocht genomen? Op basis waarvan baseer je dit??  Ik denk dat alle hoogwerkers qua draaiuren wel zo beetje op hetzelfde zitten al zal de een er iets meer uitschieten als de ander.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2014, 22:06:59
Dat zou in ieder geval niet de reden kunnen zijn waarom het voertuig afgeschreven zou kunnen zijn. Immers hebben redvoertuigen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht daar ook geen problemen mee. En volgens mij draaien die wel aantoonbaar meer.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #12 Gepost op: 27 mei 2014, 10:26:39
Citaat van: Jansen75 link=msg=1270857 date=1401119718
De hoogwerker van Renkum=Doorwerth heeft denk ik verre weg de meeste draai uren van dit type in VGGM ( deze zijn nu 10 jaar, Wageningen is jonger )

Deze hoogwerker heeft namelijk een groot dekkings gebied te weten : gemeente Renkum, Heteren, Ewijk, Zetten, Randwijk tevens is deze ook al een fiks aantal
keren ingezet bij grote en langdurige inzetten in Bemmel, Nijmegen 2x, Zevenaar, Elst gld  en een aantal keer in Arnhem ( waar ook echte reddingen zijn verricht ).

Dus dat deze wat aan slijtage onderhevig is niet vreemd.

Als de 07-3451 inderdaad een rondje VGGM krijgt is dat voor de gemeente Renkum nog niet zoŽn ramp omdat in alle kernen redelijk op tijd een redvoertuig kan zijn
danwel uit Arnhem, Wageningen of Ede.

Maar voor nu staat de 06-3451 nog gewoon op uitruk in Doorwerth  O0

Dit lijkt me niet helemaal waar, draaiuren zullen wel meevallen dat je mee-geallarmeerd wordt bij elke OMS e.d. wil niet zeggen dat je ingezet wordt. En Barneveld heeft minstens zo'n groot  gebied en Nijkerk gaat ook naar Bunschoten(niet zo vaak), Putten,Hoevelaken en andere buurtgemeenten/ grotere inzetten (waar je veel draaiuren maakt).
Daarnaast heb je het niet goed gelezen denk ik: de leenhoogwerker van METZ komt in renkum te staan zodat ze dan niet alle chauffeurs van VGGM hoeven op te leiden voor een leen periode... en in Renkum hebben ze een stuk minder chauffeurs voor de HW als in Barneveld/Nijkerk en Wageningen dus is het goedkoper om alleen hun op te leiden (jaja regionalisering :) ) Dus ook in Renkum houden ze nog een hoogwerker. (Natuurlijk is het afwachten of dit ivm regionalisering (DRO) altijd zo zal blijven)