Bikepatrol Politie / Kmar

Auteur Topic: Bikepatrol Politie / Kmar  (gelezen 86766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #50 Gepost op: 22 november 2013, 13:28:44
Binnen ons BT zijn we aan het kijken naar de mogelijkheid om in 2014 de huidige bus te vervangen voor een zo genoemde bike bus. Wie van de blauwe collega's kan mij hier meer over vertellen? Ik ben groot voorstander, nu de rest van m'n team nog overtuigen...
Ook zoek ik wat foto's van bike bussen binnen de huidige aanbesteding, met name van de inbouw / opties.
Dan kunnen collega's ook zien wat de mogelijkheden zijn.
Info mag ook via PB.
Alvast bedankt!


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #51 Gepost op: 23 november 2013, 20:15:48
Citaat van: RS6 link=msg=1222086 date=1385123324
Binnen ons BT zijn we aan het kijken naar de mogelijkheid om in 2014 de huidige bus te vervangen voor een zo genoemde bike bus. Wie van de blauwe collega's kan mij hier meer over vertellen? Ik ben groot voorstander, nu de rest van m'n team nog overtuigen...
Ook zoek ik wat foto's van bike bussen binnen de huidige aanbesteding, met name van de inbouw / opties.
Dan kunnen collega's ook zien wat de mogelijkheden zijn.
Info mag ook via PB.
Alvast bedankt!

Op bladzijde 22 van personeelsblad 24/7 die vandaag in de bus viel staat misschien nog iets waar je iets mee kunt. Of misschien kunnen die collega's iets melden.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #52 Gepost op: 24 november 2013, 17:41:13
Dank. Ik heb het blad net gevonden...  O0


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #53 Gepost op: 28 november 2013, 20:43:20
Citaat van: RS6 link=msg=1222086 date=1385123324
Binnen ons BT zijn we aan het kijken naar de mogelijkheid om in 2014 de huidige bus te vervangen voor een zo genoemde bike bus. Wie van de blauwe collega's kan mij hier meer over vertellen? Ik ben groot voorstander, nu de rest van m'n team nog overtuigen...
Ook zoek ik wat foto's van bike bussen binnen de huidige aanbesteding, met name van de inbouw / opties.
Dan kunnen collega's ook zien wat de mogelijkheden zijn.
Info mag ook via PB.
Alvast bedankt!

Ik denk dat de bus in het 24/7 blad stukken praktischer is dan de bus welke wij in oud Hollands Midden hebben.
Dit betreft een nieuwe VW Transporter. Achter de bestuurders en bijrijdersstoel 3 losse stoelen welke naar achter kijken. Helemaal achterin naast de schuifdeur 1 stoel met zicht naar voren. Hierachter een ladekast met diverse spullen. Aan de andere zijkant nog een langwerpige kast met diverse spullen waaraan tevens de bikes kunnen worden vast gemaakt.
Nadeel is dat de bus net te kort is en de bikes scheef staan en met het voorwiel tegen 2 stoelen aankomen. Deze zijn dan ook gelijk niet meer bruikbaar als je bikes aan boord hebt. Verder kan je de bikes niet goed vastzetten en schuiven ze tijdens de rit altijd een beetje.

Jammer dat er in 24/7 geen foto`s van de binnenzijde van de bus zijn gemaakt. Als ze dan een item maken over deze speciale bikebus zou je toch verwachten dat ze hem goed in beeld brengen.....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #54 Gepost op: 28 november 2013, 21:06:46
De nieuwe dienstbussen bij ons zijn verlengde Transporters. Indeling is een (niet inklapbare...) tafel met 4 verwijderbare stoelen. Eén daarvan is weggehaald, rechtsachter, is weggehaald voor meer ruimte voor de fietsen. Langs de zijkant van de bus loopt een stalen railing waar de fietsen tegenaan kunnen gezet. Elastiek eromheen en ze staan muurvast. Snel en simpel.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #55 Gepost op: 16 april 2014, 01:05:09
LS,

Ik ben benieuwd of iemand foto's van de 'test' bike bus van Leiden, Eenheid Den Haag heeft.

Ik heb vernomen dat er zo'n voertuig rond rijdt in Leiden e.o.

Hoor graag meer info . . .
"Waakzaam & Dienstbaar"


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #56 Gepost op: 22 april 2014, 14:53:17
Citaat van: Cop/Fireman link=msg=1258766 date=1397603109
LS,

Ik ben benieuwd of iemand foto's van de 'test' bike bus van Leiden, Eenheid Den Haag heeft.

Ik heb vernomen dat er zo'n voertuig rond rijdt in Leiden e.o.

Hoor graag meer info . . .

Nog steeds geen info mbt bovenstaande ontvangen; ook niet op Politie Plus.... Daarom herhaling van mijn oproep. Graag info liefst ondersteunt met beeldmateriaal.

Dank alvast
"Waakzaam & Dienstbaar"


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #57 Gepost op: 15 juli 2014, 13:56:16
Hierbij een paar mooie foto's van een politie bikebus uit het hoge Noorden...  O0
Dit type zullen we in de eenheid Noord NL meer gaan zien en dat is een mooie ontwikkeling.
Het voertuig is NH waardig en dus breed inzetbaar.









Eenheid: Politie Noord Nederland
Bureau: ?
Soort voertuig: Politie bikebus tbv surveillance en NH.
Merk & type: Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG.
Kenteken: VF-075-J
Bijzonderheden: Speciaal ingericht om Noodhulp & Biken te combineren. CityGis en 2 schuifdeuren.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #58 Gepost op: 15 juli 2014, 22:29:58


Meteen landelijk invoeren :D O0
"Waakzaam & Dienstbaar"


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #59 Gepost op: 16 juli 2014, 01:03:56
Wat versta je onder het hoge noorden?
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge