Voorkeur ambulance-voertuig

Auteur Topic: Voorkeur ambulance-voertuig  (gelezen 10501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2004, 11:28:24
Er zijn nog twee varianten: RAV Drenthe maakt gebruik van verlengde Mercedessen welke NIET verhoogd zijn en daardoor veel minder wind vangen. Uiteraard heeft dit tot nadeel dat even opstaan er voor de verpleegkundige niet bij is.

Er zijn ook enkele regio's (vraag me niet welke) die gebruik maken van een verhoogde Mercedes Vito. Niet echt ruim om te werken achterin maar groter dan een Mercedes E-klasse. En de wegligging van een Vito kun je in tegenstelling tot een Chevy en een Sprinter vergelijken met een personenwagen. Ik vind zo'n verhoogde Vito eigenlijk wel een mooi compromis. Bovendien is het erg mooi om te zien. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met zo'n Vito in het dagelijks ambulance gebruik?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2004, 14:42:41
Bedoel je deze misschien?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2004, 15:08:40
ziet er niet gek uit,maar doet me veel aan de sprinter denken


Ambu.952

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2004, 16:50:03
Inderdaad, niet zo verkeerd nog om te zien. Maar of het echt werkt als een ambulancevoertuig... ???


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2004, 17:26:11
Die bedoelde ik inderdaad Gerard. Dan wel nog even regulier stripen uiteraard....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2004, 19:13:19
Een chevrolet nieuwe uitvoering valt reuze mee met wegligging op wegdek, achter-as is apart geveerd, scheelt enorm als je over dremples en andere barricades rijdt, je voelt er achterin nauwelijks meer wat van, de wagen lijkt iets meer over te hellen naar links of rechts maar valt ook erg mee. Volgens mij was er vroeger juist het motto om in de stad kleinere ambulances te gebruyiken ivm kleine straten etc war men met groot-volume voertuigen niet doorheen zou kunnen (alhoewel 2x steken in bocht met een moduvan ook best lukt hoor) en hoog volume ambulances juist geschikt zouden zijn voor platteland ivm de meer voorkomende ongevallen/trauma's en de daarvoor benodidgde werkruimte achterin, nopuja ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar denken en de tijden veranderen.... ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2004, 20:28:17
is dat overhellen in de bochten naar links of rechts nog iets wat niet zou mogen bij een ambulance?
Ik kan me voorstellen dat het niet gewenst is als er een slachtoffer inligt


Ambu.952

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2004, 19:29:04
Als ik het zo'n beetje samen kan vatten zoals iedereen kijkt naar een ambulance:

Veel ruimte achterin voor het opbergen, robuuste auto, niet te breed maar wel zeker sterk en veilig. De optrek snelheid moet hoog liggen en we willen natuurlijk zichtbaarheid....


Nou bedenk daar nu maar eens een mooie ambulance van. ;D ;D


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2004, 22:54:44
is dat overhellen in de bochten naar links of rechts nog iets wat niet zou mogen bij een ambulance?
Ik kan me voorstellen dat het niet gewenst is als er een slachtoffer inligt

Dat overhellen valt wel mee, meer een subjectief gevoel dan dat je 45 graden slagzij maakt hoor...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2004, 22:55:18
Als ik het zo'n beetje samen kan vatten zoals iedereen kijkt naar een ambulance:

Veel ruimte achterin voor het opbergen, robuuste auto, niet te breed maar wel zeker sterk en veilig. De optrek snelheid moet hoog liggen en we willen natuurlijk zichtbaarheid....


Nou bedenk daar nu maar eens een mooie ambulance van. ;D ;D

Een chevrolet GMT 600 dus......... ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod