Over agressie bij hulpverlening

Auteur Topic: Over agressie bij hulpverlening  (gelezen 1994 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 4 april 2009, 01:16:52
A.s. maandag 6 april bij Pauw en Witteman komt Hoofdcommisaris Welten praten over agressie bij hulpverlening in Amsterdam en wat eraan te doen.
Uitzending is rond de klok van 23:00 uur.


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


kurodaiya

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2009, 10:16:14
Ik zeg altijd; "jouw eigen veiligheid is jouw eigen verantwoordelijkheid".
 Je mag en kan niet op een ander rekenen als het gaat om je eigen veiligheid. Of het nou werk gerealterd is of dat je gewoon thuis of onderweg ermee te maken krijgt.
 Jij moet op dat moment in staat zijn om geweld van je af te kunnen houden.

Geen enkel rechter of andere personen of instanties kunnen je daarbij helpen.  Een rechter straft de dader, maar de slachtoffer blijft achter met een trauma.
na een tijdje komt de dader weer vrij en dan gebeurdt het weer en misschien met iemand anders.

Dus het probleem wordt opgelost allen maar door te strafffen. Natuurlijk zal dit ook meehelpen.
 Maar goede zelfverdediging training is zeker niet verkeerd om voor jezelf te leren opkomen en geweld van je af te houden.
Dit is een must voor een ieder fatsoenlijke burger die geen slachtoffer wenst te worden van geweld.
Laten we wel eerlijk zijn en accepteren dat de maatschappij waarin wij leven  heel veel  met geweld te maken heeft. we kunnen het anderen overlaten om het probleem op te lossen, m aar als we allemaal samen ervoor  gaan zorgen dat niet naar je toekomt , dan kunnen we geweld uitbannen.

Accepteer niet dat een ander je zonder enige reden geweld mag aandoen.
Maak een eind een gewled voordat geweld een eind maakt aan jouw.
 www.kurodaiya.org
 Geweld eindigt waar respect begint!


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2009, 21:06:56
Je hebt helemaal gelijk.
Ik zelf loop meestal weg zonder iets te zeggen.
Dat werkt in mijn geval het beste.

En mocht ik aangevallen worden dan gebruik ik mijn eigen techniek om de dader af te weren.
Meestal kun je dan met een flinke gerichte trap voldoende tijd krijgen om er tussenuit te kunnen knijpen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik tot op heden dit nog nooit heb hoeven te gebruiken omdat ik waarschijnlijk geen doel ben.
En daar ben ik bijzonder blij mee.

Maar ik dwaal nu af van het onderwerp.
*back to topic*
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2009, 22:47:10
Ik zeg altijd; "jouw eigen veiligheid is jouw eigen verantwoordelijkheid".
 Je mag en kan niet op een ander rekenen als het gaat om je eigen veiligheid. Of het nou werk gerealterd is of dat je gewoon thuis of onderweg ermee te maken krijgt.
 Jij moet op dat moment in staat zijn om geweld van je af te kunnen houden.

Geen enkel rechter of andere personen of instanties kunnen je daarbij helpen.  Een rechter straft de dader, maar de slachtoffer blijft achter met een trauma.
na een tijdje komt de dader weer vrij en dan gebeurdt het weer en misschien met iemand anders.

Dus het probleem wordt opgelost allen maar door te strafffen. Natuurlijk zal dit ook meehelpen.
 Maar goede zelfverdediging training is zeker niet verkeerd om voor jezelf te leren opkomen en geweld van je af te houden.
Dit is een must voor een ieder fatsoenlijke burger die geen slachtoffer wenst te worden van geweld.
Laten we wel eerlijk zijn en accepteren dat de maatschappij waarin wij leven  heel veel  met geweld te maken heeft. we kunnen het anderen overlaten om het probleem op te lossen, m aar als we allemaal samen ervoor  gaan zorgen dat niet naar je toekomt , dan kunnen we geweld uitbannen.

Accepteer niet dat een ander je zonder enige reden geweld mag aandoen.
Maak een eind een gewled voordat geweld een eind maakt aan jouw.
 www.kurodaiya.org
 Geweld eindigt waar respect begint!
Je reageert met een "reclamepraatje" in een aankondiging van een programma dat 2 maanden geleden is uitgezonden.... :-X :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-