Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 85911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

edwin72

  • Gast
Gepost op: 9 juni 2009, 11:30:04
Fend-off betekend het schuin zetten van het voertuig met de wielen afgedraaid naar de verkeersluwe zijde waarbij de neus van het voertuig in de richting staat waar het verkeer heen "gedwongen" moet worden.
Op de vluchtstrook komt geen verkeer (als het goed is) en er hoeft dus ook geen verkeer naar een andere rijbaan gedwongen te worden.
Daarom is het protocol om voertuigen op de vluchtstrook recht te zetten, zover mogelijk van de rijstroken en met de wielen afgedraaid naar de verkeersluwe zijde zodat het voertuig, wanneer dit onverhoop toch van achter aangereden wordt, niet over de snelweg begint te slingeren.
Wanneer het voertuig schuin (in fend-off) zou staan neemt het veel meer ruimte in beslag en komt dichter bij de rijstroken te staan. Kans op een aanrijding met het buffervoertuig is dus veel groter wanneer een onoplettende bestuurder even buiten de lijntjes kleurt.
Wanneer het voertuig recht staat, voldoet het om alleen alternerende verlichting te voeren. Hierdoor wordt het tegenmoet komende verkeer niet onnodig afgeleid door zwaailichten. Dit vermindert weer de kans op filevorming en incidenten door kijkers.
Wanneer een IM hulpdienst de vluchtstrook op rijdt ter beveiliging van een incident worden er wel zwaailichten gevoerd. Deze gaan uit zodra het voertuig stil staat.

Wat betreft de ontheffing van AVD. Ik weet natuurlijk niet wanneer ze eventueel tijdelijke ontheffing hebben, maar denk dat mijn ongenoegen over de werkwijze van dit bedrijf niet geheel ongegrond zijn als ik van de diverse forumleden de verhalen hoor.

De frustratie's van diverse mensen omtrend dit bedrijf is in zijn geheel niet ongegrond.
Gezien het feit dat sommige mensen binnen dit bedrijf denken dat ze alles kunnen maken en doen op straat, komt voor veel omstanders over als een politie agent.
Er wordt met nadruk gezegd tegen je: jij bent de baas op straat en mensen moeten luisteren naar je zoniet spreek ze maar aan en vertel ze maar de waarheid.
Dan maar niet te spreken over de uitrusting van sommige personen.
Maar goed, dat het een en ander goed moet worden onderzocht is mij wel duidelijk.
Het zijn maar verkeers regelaars en geen politie agenten die met een bonnenboekje op zak lopen en drijgen om een bekeuring uit te schrijven, terwijl ze alleen maar een aanstelling hebben voor parkeerheffing te mogen schrijven in een bepaalde gemeente.
Dan rest mij de vraag: is het toegestaan om een voertuig te voorzien van retroreflecterende stryping te voorzien, zonder dat dit een directe hulpverlenings voertuig is.
Volgens insiders van bepaalde hulpverlenings diensten is het niet toegestaan zonder dat daar schriftelijke toestemming voor is verleend.

dan nog het volgende, een parkeer controleur mag deze met pepperspray of een spray die lijkt op pepperspray zijn werk uitoefenen?????
lijk mij niet echt, mits je in het bezit bent van een landelijk bevoegd opsporingsambtenaars diploma!!!




JanJ

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2009, 14:47:07
Schijnbaar wel, staat ook op hun site.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2009, 21:08:54
Heel even nog een antwoord op die bovenstaande foto's. Boa's van particuliere bedrijven mogen geen geweldsmiddellen dragen en/of gebruiken.


JanJ

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2009, 21:39:21
is geen Boa, is een fiscalist


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2009, 00:28:09
mag ook geen geweldsmiddelen dragen, voorbehouden aan overheidsdiensten. En als het smurfenspray is, is het wel héél erg wannabe. Maargoed idd back ontopic.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2009, 21:34:51
mits je in het bezit bent van een landelijk bevoegd opsporingsambtenaars diploma!!!

En dan nog mag je niet zomaar geweldmiddelen dragen/gebruiken. Enkele boa funktie's hebben geweldsmiddelen toegewezen gekregen. En in de nieuwe boadomeinen 1,2 en 3 is er heeeeeeeeeeeel veel veranderd.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2009, 21:45:55
In navolging van
Het begint hier nu een beetje een discussie over de AVD te worden, lijkt me niet de bedoeling!

Daarom weer verder met foto´s van voertuigen!


Eigen topic gegeven. Blijkbaar is het een hot-item ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ijs_Duivel

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2009, 22:52:20
Heel even nog een antwoord op die bovenstaande foto's. Boa's van particuliere bedrijven mogen geen geweldsmiddellen dragen en/of gebruiken.

Als de Minister van Justitie de BOA's aanwijst per bijv categoriale aanwijzing en hen dus toestaat, kunnen ook die BOA's nadat zij voldoen aan de regeling en toetsing RTGB, voorzien worden van geweldsmiddelen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2009, 23:18:09
Nu we het toch over AVD verkeer hebben ... Zijn ze nou inmiddels uitgerust met echte motorkleding? Of rijden ze nog rond in uniformkleding ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JanJ

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2009, 08:08:03
Wij rijden in Motorkleding.  8)