Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 86367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JanJ

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2009, 08:48:00
Al rijden we op de Piaggio’s in gewone kleding.

Even wat foto's  O0

Onze Hans, zal binnenkort even een foto van z'n trots (Mercedes Vito) maken:


De trost van Jeroen:


Inzet IM:


Baas 1:


Baas 2:


Onze Zender:


Transports Exceptional:


Natuurlijk zijn er altijd tegenstanders van AVD Verkeer BV te vinden, ik heb het er erg naar mijn zin.
Ik zie veel klunsige verkeersregelaars op straat staan en het dan gek vinden dat er een hoop agressie is.
Wij staan proffesioneel op de weg en dat kunnen sommige mensen niet hebben, laat ze lekker naar hun eige kijken!


Glenn2

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2009, 10:18:21
Professioneel hoor zo'n pet en broek dat op politiekleding moet lijken. Waarom is daar voor gekozen?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2009, 10:28:51
Een leek ziet het verschil inderdaad niet. Ik denk dat ik ook drie keer moet kijken als ik zo iemand tegenkom op de openbare weg...schept verwarring.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2009, 10:34:05
Is dit een bedrijf dat opgezet is door een oud-(wannabe)politieman?  ::) ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2009, 10:39:32
Is dit een bedrijf dat opgezet is door een oud-(wannabe)politieman?  ::) ::)

Ik wilde het woord ''wannabe'' niet in de mond nemen, om niemand tegen het hoofd te stoten. Maar inderdaad, het komt op mij ook over met een groot ''wannabe-gehalte''.
Daarbij, een uniform gelijkend op dat van de politie is verboden. Althans, als het er te veel op lijkt. E.e.a. daarover is terug te vinden op de site van Justitie. De felle fluoriserende kleding kan ik volledig in mee gaan, maar die platte pet en pantalon zijn echt ''over the top''. En dan ook nog eens een gouden embleem erop..

Edit- even erbij gezocht:

Welke eisen worden gesteld aan het uniform van een beveiligingsorganisatie?
Ingevolge artikel 9, eerste lid, van de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus dragen personen, die belast zijn met het uitvoeren van beveiligingswerkzaamheden bij de uitoefening van hun dienst een uniform dat door de minister is goedgekeurd. Deze goedkeuring kan worden verkregen door kleurenfoto’s over te leggen, waarop de uitvoering van het uniform en de gebezigde herkenningstekens duidelijk zichtbaar zijn. Tevens dient, wanneer van dat uniform een donkerblauwe, korte jas (blouson) deel uitmaakt, een staal van de gebruikte stof van die jas te worden overgelegd.

Bij de uitvoering van het uniform dient er rekening mee te worden gehouden dat het uniform niet mag lijken op dat van de politie. Dit betekent dat een pantalon die is uitgevoerd in kleuren die een sterke gelijkenis vertonen met de kleuren die de politie gebruikt, niet mag zijn voorzien van een bies. Zo mag ook een blouson geen sterke gelijkenis vertonen met de (blauwe) blouson die de politie gebruikt.

Bron:  http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/particuliere_beveiliging/vergunning/eisen_uniform.aspx


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2009, 10:51:46


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2009, 10:59:09
Stonden ze ook niet op de IVIC?


JanJ

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2009, 11:09:29
Beste Dinges,
Wij mogen deze kleding wel omdat wij geen beveiligingsbedreif meer zijn, vroeger was dat wel zo.
Wij zijn geen politiewanabees, maar wel proffesionele verkeersregelaars.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2009, 11:17:10
Beste Dinges,
Wij mogen deze kleding wel omdat wij geen beveiligingsbedreif meer zijn, vroeger was dat wel zo.
Wij zijn geen politiewanabees, maar wel proffesionele verkeersregelaars.


En waarom spiegel je je kleding aan de politie (broek met blauwe bies inclusief pet)... om door 'jan publiek' gezien te worden als politie? Anders kan ik geen reden verzinnen... Volgens mij ben je dan een wannabee...

Valt donkere kleding op in het donker...?? Volgens mij noet je als prof verkeersregelaar zoveel mogelijk signaalkleding dragen zodat je opvalt...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2009, 11:19:38
Beste Dinges,
Wij mogen deze kleding wel omdat wij geen beveiligingsbedreif meer zijn, vroeger was dat wel zo.
Wij zijn geen politiewanabees, maar wel proffesionele verkeersregelaars.


Jullie beveiligen toch evenementen, ongevalsplekken, afzettingen? Valt dat niet onder beveiligen? Ik kan namelijk niets vinden over de positie van verkeersregelaars. Jullie vallen sowieso onder een particuliere (beveiligings) organisatie, lijkt mij? Op jullie site staat overigens dat bij het unifrom o.a. een witte  pet hoort.

Dat jullie professioneel zijn, begrijp ik. Het is ook mooi dat zoiets bestaat.