Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 86359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ijs_Duivel

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 11 juni 2009, 13:39:55
Nou, jullie staan er niet boven, jullie mogen in bepaalde gevallen handhaven.
En mag ik je erop wijzen dat hier niet wordt geschopt, maar dat je feed-back en kritiek ontvangt van mensen die weten waarover ze praten? Er wordt hier (op het forum) echt regelmatig positieve feed-back  gegeven, zelfs complimenten, maar dan moet dat wel terecht zijn. Maar ik vrees dat het in dit topic bij kritiek zal blijven!
En v.w.b. jullie uitstraling is genoeg gezegd, dunkt mij.

Ik heb een zelfder post geplaatst, maar ik sluit me volledig bij je aan


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #41 Gepost op: 11 juni 2009, 13:45:12
En wat bedoel je precies met het bovenstaan van de RVV? Dat je in bepaalde zaken vrijstellingen hebt als het gaat om verkeersgedragingen? Kweet niet of je het zo bedoelt maar je laat het overkomen alsof het heel wat is.
Mijns inziens zeg je nu: "Wij staan boven die wet, lekker puh". Dat kan volgens mij als ieder zelfrespecterend wezen toch niet de bedoeling zijn dat je dat ook uitstraalt  :)

Een verkeerregelaar mag (dacht ik) aanwijzingen die tegen het RVV in gaan.
Het RVV schrijft voor dat je moet stoppen voor een rood stoplicht.
Op aanwijzing van een verkeerregelaar mag je door rood rijden.

Correct me if I am wrong


Ijs_Duivel

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 11 juni 2009, 13:48:39
Een verkeerregelaar mag (dacht ik) aanwijzingen die tegen het RVV in gaan.
Het RVV schrijft voor dat je moet stoppen voor een rood stoplicht.
Op aanwijzing van een verkeerregelaar mag je door rood rijden.

Correct me if I am wrong

Dat weet ik en heb je ook goed omschreven RAdeR, de vraag was ook meer in de persoonlijke richting en belevenis van JanJ.

Meer als aanwijzingen op de RVV kan en mag iemand met alleen toezichtsbevoegdheden niet geven.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #43 Gepost op: 11 juni 2009, 15:15:46
Wij hebben wel rechten waarop wij ons kunnen baseren, het rvv.
Als wij het verkeer regelen staan we boven het rvv en mogen dat lijkt me ook wel uistralen.

Dat noem je geen rechten maar bevoegdheden.
Daarnaast staat niemand, ook geen verkeersregelaars, boven het RVV. Dat kan ook niet omdat in het RVV de bevoegdheden van de verkeersregelaars zijn vastgelegd en de plichten van bestuurders tegenover hen.
Een verkeersregelaar mag wel aanwijzingen geven die tegen de bepalingen van het RVV ingaan. Maar alleen om de doorstroom van het verkeer of de verkeersveiligheid te verbeteren. Wat verkeersregelaars dus doen is artikel 5 van de Wegenverkeerswet waarborgen.

Je kan hooguit aangifte doen bij de politie als burger van een overtreder op de RVV, echter de praktische kans op vervolging laat staan het serieus opnemen van de aangifte, is echter gering.

De kans dat er van een verkeersovertreding aangifte word opgenomen is nihil. Aangifte kan namelijk alleen gedaan worden van strafbare feiten. Dat zijn verkeersovertredingen niet. Verkeersovertreding zijn door de invoering van de WAHV (Wet Mulder) gedragingen (Mulderfeiten) geworden, en gedragingen kunnen alleen afgehandeld worden door toezichthouders die de gedraging zelf waargenomen hebben.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #44 Gepost op: 11 juni 2009, 15:23:38
Meer als aanwijzingen op de RVV kan en mag iemand met alleen toezichtsbevoegdheden niet geven.

Verkeersregelaars zijn overigens geen toezichthouders. Alleen personen belast met het toezicht houden van het bepaalde in de wegenverkeerswet (WVW) en de daaruit voortkomende regelingen besluiten, enzovoorts. Het RVV bijvoorbeels komt voort uit de WVW. Verkeersregelaars houden geen toezicht op de verkeersbepalingen, zij doen niets anders dan wat hun naam zegt: het verkeer regelen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Glenn2

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 11 juni 2009, 18:47:47
Wat wel handig van die Chinese Landwinds is, is die enorme kreukelzone. Kan je dus mooi als botsabsorber gebruiken.

Maar zonder gekheid, wat is de werkelijke reden dat jullie je zo kleden?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 11 juni 2009, 19:12:07
Wat wel handig van die Chinese Landwinds is, is die enorme kreukelzone. Kan je dus mooi als botsabsorber gebruiken.

Maar zonder gekheid, wat is de werkelijke reden dat jullie je zo kleden?

Dat zal gewoon door de directie geregeld worden, heeft een aparte individu niets op te zeggen natuurlijk  ::)
Denk ook niet dat we hier een anti - AVD topic van moeten maken  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JanJ

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 11 juni 2009, 19:18:07
mee eens, hoe lang blijven mensen zeuren over bedrijfskleding die we al jaren dragen.
Je kunt het er niet mee eens zijn, maar van de wet mag het...althans is er nog nooit wat tegen gedaan vanuit justitie.
Ook de reflecterende striping vormt volgens de politie geen probleem.
En natuurlijk zijn we op straat wat arrogant...maar we laten ons ook niet zomar omver rijden ect, we staan wel ergens voor, en dat is ook belangrijk.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #48 Gepost op: 11 juni 2009, 19:25:20
En natuurlijk zijn we op straat wat arrogant

Tuurlijk willen we het politieuniform benaderen,

Aan een beetje zelfkennis ontbreekt het niet. Dat is de eerste stap op weg naar verbetering.  ;)
But a long way to go before 2014  :-\


Glenn2

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2009, 19:29:14
Dat zal gewoon door de directie geregeld worden, heeft een aparte individu niets op te zeggen natuurlijk  ::)
Denk ook niet dat we hier een anti - AVD topic van moeten maken  ::)
Dat klopt. Maar ik weet van mijn baas prima waarom hij mij in een Suzuki Swift laat rijden en niet in niet in een dikke BMW. Heeft alles te maken met beleid wat ik begrijp. Hetzelfde geldt voor de eis dat ik bij klantbezoek er verzorgd en casual-netjes gekleed uit zie.

Dus ook JanD zal dat weten lijkt me.