Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 86360 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #160 Gepost op: 28 juni 2009, 17:38:47
Niet alleen AVD verkeer zijn Wannebee's

Gisteren in Stiens heb ik ze ook gezien:  Wit overhemd, donkerblauwe broek en een zwarte cap met een wazig logo
op een afstand leek het een agent.

Daarnaast had de betreffende man ook nog een legimatie-bewijs  (met foto) waar met kleine letter op stond
" Verkeersregelaar  in opdacht van de POLITIE" het woord politie was drie keer groter en vetter dan de overige woorden.

daaronder in het klein de naam van het bedrijf
zo klein dat het op normale afstand niet te lezen viel

het legimatie hing overigens, voor bestuurders, op ooghoogte



Och denk dat we die allemaal wel hebben. In Zuid-Limburg hebben we ook zo een bedrijfje, Lopen er een beetje bij als mix van hondengeleider, agent en beveiliger.
Ook met die ouderwetse politiehesjes maar dan met verkeersregelaar er op. Kan nou niet zeggen dat ze indruk op me maken buiten om het feit dat je de aanwijzigingen moet opvolgen. maar kan me voorstellen dat er burgers zijn die niet weten wat ze er mee aan moeten.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #161 Gepost op: 29 juni 2009, 11:39:20
Sporttesten en keuringen even afgesplitst en staan nu hier http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,3329.msg649266.html#msg649266

Shave
moderator


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #162 Gepost op: 29 juni 2009, 18:25:13
Och denk dat we die allemaal wel hebben. In Zuid-Limburg hebben we ook zo een bedrijfje, Lopen er een beetje bij als mix van hondengeleider, agent en beveiliger.
Ook met die ouderwetse politiehesjes maar dan met verkeersregelaar er op. Kan nou niet zeggen dat ze indruk op me maken buiten om het feit dat je de aanwijzigingen moet opvolgen. maar kan me voorstellen dat er burgers zijn die niet weten wat ze er mee aan moeten.
Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen (dat doen we het hele topic al): betreffend bedrijf is vermoedelijk Traffic Safety (Limburg; weet niet of dat nog in de naam staat?). Is voor wat betreft werkwijze vergelijkbaar met AVD; dezelfde hesjes, een soort van blauwige uniformkleding, motoren beplakt en voorzien van verlichting in strijd met het Voertuigreglement en inzet van motoren en voertuigen voor doeleinden waar ze niet voor bedoeld zijn (begeleidingsauto's als 'gewoon' verkeersregelaar).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #163 Gepost op: 30 juni 2009, 22:54:45
Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen (dat doen we het hele topic al): betreffend bedrijf is vermoedelijk Traffic Safety (Limburg; weet niet of dat nog in de naam staat?). Is voor wat betreft werkwijze vergelijkbaar met AVD; dezelfde hesjes, een soort van blauwige uniformkleding, motoren beplakt en voorzien van verlichting in strijd met het Voertuigreglement en inzet van motoren en voertuigen voor doeleinden waar ze niet voor bedoeld zijn (begeleidingsauto's als 'gewoon' verkeersregelaar).

http://www.112maastricht.nl/traffic_safety.htm


Bart S

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 3 juli 2009, 10:43:45
Gisteren een goede ervaring gehad met AVD. Ze stonden te regelen bij wegwerkzaamheden in Haarlem. Wij komen uit een andere regio en zijn daar niet bekend met de werkzaamheden. We moesten er met spoed langs, werden tijdig opgemerkt door de mannen en ze zwaaiden het verkeer zodanig door dat we er rapido omheen konden. O0

Overigens vielen me in het voorbijgaan pas de uniformbroeken op en dacht ik op afstand alleen maar "ha gelukkig, verkeersregelaars".


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #165 Gepost op: 3 juli 2009, 14:50:41
Gisteren een goede ervaring gehad met AVD. Ze stonden te regelen bij wegwerkzaamheden in Haarlem.
wat hadden ze dan geregeld?  koffie???  


ja ja een beetje flauw, maar het is ook goed eens positieve ervaring te lezen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #166 Gepost op: 5 juli 2009, 17:43:49
Laten we overigens duidelijk zijn: het gaat veelal niet om de persoon in het wannabe-agenten-kloffie. Ik denk dat het grootste deel van de mannen (en vrouwen?) prima verkeer kan regelen. Het gaat om de kleding die hun baas ze meegeeft en opdraagt te dragen, en de personen die daar vervolgens misbruik van (willen) maken....
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


eclipse

  • Gast
Reactie #167 Gepost op: 12 juli 2009, 14:23:36
voor degene die scherp zijn onder ons , dit is smurfenspray.

Het bedrijf maakt reclame op de site dat zij boa's inzetten.
Een ieder kan een BOA opleiding volgen , dit houd nog niet in dat je ook benoemd bent !!!

Over het wagenpark wordt erg dik gedaan op de site van AVD.
In de praktijk blijft het bij een paar oude landwinds een paar erg oude k 1100's  en een paar piaggio's mp3.
de mp3 piloten rijden rond met kauwgombal rode helmpjes hahaha echt een afgang

als je serieus over wilt komen moet je daar toch mee gezien worden hahaha

AVD verkeer(d) !!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #168 Gepost op: 12 juli 2009, 14:29:46
voor degene die scherp zijn onder ons , dit is smurfenspray.

Het bedrijf maakt reclame op de site dat zij boa's inzetten.
Een ieder kan een BOA opleiding volgen , dit houd nog niet in dat je ook benoemd bent !!!

Over het wagenpark wordt erg dik gedaan op de site van AVD.
In de praktijk blijft het bij een paar oude landwinds een paar erg oude k 1100's  en een paar piaggio's mp3.
de mp3 piloten rijden rond met kauwgombal rode helmpjes hahaha echt een afgang

als je serieus over wilt komen moet je daar toch mee gezien worden hahaha

AVD verkeer(d) !!

Misschien eerst even jezelf voorstellen in het daarvoor bestemde topic in plaats van hier als spuit11 de bocht om te komen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JanJ

  • Gast
Reactie #169 Gepost op: 19 juli 2009, 14:02:50
eclipse denkt te weten waar hij het over heeft hahaha
De K1100 zijn K75's en hij vergeet de Hondamotor nog.
We hebben ook een IM Pickup, borden aanhanger en tekstwagens.
De laatste twee worden niet vaak ingezet maar hebben we wel.